Connect
To Top

10 obiceiuri sănătoase pe care trebuie să le ai și tu

Un stil de viață echilibrat înseamnă, înainte de toate, o viață frumoasă și fericită din toate punctele de vedere. Acea treabă cu armonia dintre minte, trup și suflet a devenit acum o platitudine, dar adevarul e că, în final, totul se rezumă la ea.

Obiceiurile sănătoase despre care o să vă povestesc în continuare nu țin doar de alimentație și sport, așa cum poate v-ați aștepta. De această dată, ne ocupăm de ÎNTREG!

Stabilește-ți obiective și pune la cale un plan de acțiune.

Da, recunosc importanța momentelor spontane, dar, pe termen lung, ai nevoie de un plan în ceea ce privește anumite aspecte ale vieții tale, fie că vorbim de familie, carieră sau chiar… regim alimentar. Indiferent de direcția pe care vrei să o urmezi, obținerea celor mai bune rezultate necesită constanță. Așa că fă-ți un plan de acțiune și muncește în fiecare zi pentru îndeplinirea obiectivelor tale. Și asumă-ți de la bun început faptul că vor exista obstacole, mai mari sau mai mici: toată lumea se lovește de ele, așa că asta nu e o scuză să renunți!

Nu face comparații!

Comparațiile pe care le facem între noi și alții sunt de departe cea mai puternică sursă a nefericirii noastre. Ne creează nenumărate frustrări, gelozie, tristețe și stres, afectându-ne nu doar starea de spirit, ci și productivitatea. Nu te vei putea concentra niciodată asupra lucrurilor pe care le ai de făcut dacă stai mereu să te gândești la alții și la modul lor de abordare! Comparațiile nu își au rost și este complet nesănătos pentru psihicul tău să analizezi în permanență cine este mai bun, cine are mai mult, cine face mai mult!

Exprimă-și recunoștința!

Atunci când ești conștientă de lucrurile bune care se întâmplă în viața ta și ești recunoscătoare pentru ele, îți este mai ușor să îți regăsești echilibrul, chiar dacă treci printr-o etapă dificilă. Conexiunea dintre creier, gândurile noastre și starea de spirit este incredibilă, așa că ar fi bine să scapi de ideile negative și să vezi partea plină a paharului. Iar dacă ajută, scrie-ți, în fiecare seară, cel puțin trei lucruri pentru care ai fost recunoscătoare în ziua respectivă, chiar și dacă e vorba de niște lucruri aparent nesemnificative, cum ar fi vremea frumoasă de afară sau zâmbetul unui strain de pe stradă. Acest exercițiu simplu te va ține departe de zona neagră în care poți ajunge dacă lași gândurile urâte să te copleșească!

Ține stresul la distanță.

De la creșterea în greutate la anxietate, stresul își lasă amprenta puternic asupra corpului și mood-ului nostru. Identifică factorii care declanșează stresul și ia atitudine! Găsește cele mai bune moduri pentru a-ți relaxa mintea și corpul chiar și în cele mai tensionate momente, mai ales că posibilitățile sunt multiple: eu, de exemplu, alerg mult, însă înotul, coloratul, aromaterapia, muzica, meditația, vizionarea filmelor sunt, la rândul lor, soluții ce pot da roade pentru tine.

Ascultă-și corpul.

De cele mai multe ori, când ne gândim la sănătatea noastră, mintea zboară automat la alimentele pe care le mâncăm și la ce se întâmplă în interiorul corpului nostru. Dar și exteriorul este la fel de important. Multe șampoane, loțiuni sau produse de curățenie conțin ingrediente toxice care ne pot afecta sănătatea. La fel ca în cazul alimentelor, este important să citești eticheta. Iar dacă ceva îți face rău, renunță pe loc la acel lucru!

Odihnește-te!

Nu subestima niciodata puterea unui somn bun. Când te odihnești corespunzător (7-9 ore pe noapte e durata optima), funcțiile cognitive operează la maximum, starea ta de spirit este una excepționala și poftele de mâncare nesănătoasa dispar. Sunt dispusă să fac pariu pe asta! 🙂

Fă sport în mod regulat.

Da, știu că ți-am mai zis de cel puțin… 100 de ori acest lucru! 🙂 I just can’t help myself… Fie că e vorba de alergare, yoga, dans, kickboxing, pilates, zumba sau înot, mișcarea îți aduce beneficii imense: eliberarea endorfinelor pentru o stare de spirit mai bună, controlul greutății, somn fără probleme, memorie îmbunătățită, energie și încredere în sine.

Renunță la zahăr…

… sau, cel puțin, încearcă să reduci cantitatea de zahăr din organismul tău. Zahărul îți poate da dependență și chiar favorizează apariția unor boli (obezitatea și diabetul, printre altele), așa că nu ar fi deloc o idee rea să începi să iei atitudine în privința sa. Scapă de zahăr și de produsele de zahăr și în câteva luni vei simți că metabolismul tău funcționează mai bine, kilogramele încep să dispară și energia începe să îți revină.

Hidratează-te.

Și asta ți-am mai spus de câteva ori, nu-i așa? Apa este esențială pentru funcționarea optimă a circulației sanguine, digestie, sănătatea pielii și transportul substanțelor nutritive în organism. Deci, ne ținem de cele opt pahare de apă pe zi?

Ai grijă de tine!

De multe ori, ne concentrăm prea mult pe nevoile altora și prea puțin pe cele ale noastre. Și, cumva, simțim nevoia să ne justificăm în fața oamenilor din jur pentru acțiunile, emoțiile și stările noastre. Nu, nu este deloc egoist să te pui pe primul plan. Dacă ai avut o zi grea și nu vrei să vorbești despre asta, ai tot dreptul să nu o faci! Înainte să le oferi altora energia ta, gândește-te că ai nevoie să îți reîncarci bateriile și să îți regăsești echilibrul. Așa că pune-ți playlist-ul preferat în surdină, rasfață-te cu o baie cu săruri și lasă-i pe alții să vorbeasca atât cât vor ei!

Fă un detox body & mind.

Da, știu că este un subiect controversat și nici nu voi deveni un profet al ”eliminării toxinelor”. Așa că atunci când spun detox, mă refer la mai mult decât o detoxifiere alimentară. Mă gândesc la o evadare din rutina zilnică și o regăsire de sine. Am experimentat asta în luna martie când mi-am anunțat soțul și copiii că voi pleca pentru 3 zile într-un retreat. Da, am această înțelegere din partea familiei mele și desigur că sunt dispusă să o ofer la rândul meu pentru că am descoperit pe propria-mi piele cât de benefic este să te retragi din când în când.

Am fost la New You Retreat, un concept de retreat unic în România, care oferă participanților posibilitatea de a experimenta o detoxifiere metabolică și o reechilibrare interioară. Asta înseamnă că în cele trei zile petrecute la Atra Doftana, într-un cadru natural de vis, cu privire spre lacul Doftana, mi-am început diminețile cu o ședință de yoga, la prânz și dupamiaza am descoperit cât de solicitant dar mai ales eficient poate să fie pilates-ul (pe care până recent nu îl apreciam la justa valoare), iar între aceste activități am făcut și drumeții. 

În ceea ce privește un stil alimentar sănătos, nu mai este nici un mister că fructele și legumele sunt esențiale și că o pauză digestivă (puteți să îi spuneți post sau detox) este extrem de eficientă pentru regenerarea celulară. Nu o zic eu desigur, ci oameni de știință, medici, de la universități reputate și de la marile centre de cercetare din lume. Așa că trei zile de consumat doar sucuri sau, după preferință, hrană crudă (o budincă de chia la micul dejun, o supă cremă de legume la prânz și paste din zucchini la cină) te vor face să te simți senzațional. Da, prima zi este ceva mai dificlă. Senzația de foame este mai acută (mai ales dacă ești ca mine, cu pofta permanent la purtător). Dar a doua zi îți trece. A treia zi zburzi pe câmpii.

Au fost trei zile care au cuprins cam tot ceea ce am enumerat la punctele de mai sus. Am uitat de probleme și m-am concentrat pe… mine. Și tare bine mi-a prins, pentru că am ajuns acasă la băieții mei, cu mai multă răbdare și disponibilitate emoțională. 🙂

Așa că dacă ți se pare tentant, să știi că Ana și Roxana au pregătit deja următoarele două ediții New You Retreat, în același cadru natural idilic cu care și-au obișnuit clienții: între 14-17 mai la Teleferic Grand Hotel din Poiana Brașov și în perioada 11-14 iunie la Atra Doftana. Dacă dorești să experimentezi beneficiile acestui concept unic ce oferă „meniul complet” pentru o stare de bine, te poți înscrie pe juiceit.ro. 

***

Foto: outnow, pixabay

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Mind