Now Reading
Pe urmele lui James Bond in Auskia

Se dau urmatoarele ingrediente: o destinatie de vis – Sölden, o cazare de 5 stele – Das Central Hotel, un mijloc de transport smooth – BMW, o bere cool – Tuborg Shot, locatia filmului James Bond si o gasca de oameni entuziasmati, sportivi si creativi. Ce iese din acest melanj? Patru zile de neuitat la ski! Sau pe scurt: Auskia 004.

Am revenit recent. Nici nu stiu cu ce sa incep. Ati vazut pozele pe Facebook? Daca da, atunci mi-e greu sa cred ca exista cineva care sa nu fie impresionat de priveliste. Daca insa nu le-ati vazut, aveti acum ocazia sa admirati peisajul de pe unul dintre cele trei piscuri care ating 3000 m inaltime, de unde in zilele cu cer senin se pot vedea Muntii Dolomiti, dar si Zugspitze, cel mai inalt munte din Germania.

Pe unul dintre aceste trei varfuri, respectiv la Bergstation Gaislachkogl, se afla restaurantul gourmet Ice Q, adica fix locatia hibernala in care s-a filmat Spectre, ultimul film James Bond. Iar aceasta este singura locatie aleasa si platita pentru filmarile la James Bond. Este ca si cand ar fi castigat la 6 din 49. O sansa unica. Sigur, a lipsit Daniel Craig din peisaj, dar locul chiar este spactaculos si vi-l recomand din tot sufletul.

Evident, de indata ce am ajuns apoi acasa, am intrat pe net ca sa revad scena filmata. Si senzatia a fost: wow! Am fost acolo! Exact acolo. In cladire, in gondola, pe sosea. 🙂

Dar am ajuns acolo pentru ca mi-am luat inima in dinti cu schiurile… Si ma bucur ca am facut acest pas.

La 20 de ani am pus pentru prima data schiurile in picioare. De atunci, aproape in fiecare an, am facut cate o vacanta la schi. Cu toate astea, este sportul care nu s-a lipit de mine la fel de bine ca altele. Sunt ca un fel de batranica, foarte atenta sa nu care cumva sa pice… De fiecare data cand ajung in varful unei partii si ma uit in jos, ma intreb ce mi-a trebuit mie sa fac treaba asta, nu puteam sa stau in banca mea? Si tot de fiecare data imi dau singura raspunsul, cand ma uit de jur imprejur: pentru ca frumusetea a tot ceea ce ma inconjoara la o altitudine considerabila de peste 2000 de metri imi taie respiratia. Iar asta ma inspira, imi da intotdeauna curaj sa continui.

Insa, de aceasta data, curajul a mai venit dintr-o alta directie. Mai exact, de la doi sportivi paralimpici care ne-au aratat ca exista viata si dupa cate o accidentare extrem de grava, care a dus in cazul fiecaruia la pierderea partiala a unui picior. Si, cu toate astea, Laura Valeanu si Mihaita Papara se dau pe partii ca niste zei. De fapt, ei chiar sunt campioni. Laura a fost prima si singura sportiva romanca din istorie la Jocurile Paralimpice de Iarna. A participat in 2010 la jocurile Paralimpice la Vancouver iar in 2014 la Soci. Mihaita, singurul roman cu amputatie transfemurala care practica snowboard-ul, se pregateste pentru Jocurile Paralimpice de Iarna din Coreea de Sud in 2018. Pentru detalii despre performantele lor fantastice va rog accesati-le paginile oficiale de Facebook (aveti link pe numele fiecaruia).

Laura si Mihaita sunt doi oameni absolut minunati, de la care  inveti ce inseamna sa nu iti mai cauti scuze si sa treci la actiune. Pentru ca efectiv nu exista limite pe care sa nu le poti depasi atunci cand iti pui in minte sa faci ceva. Iar ei sunt cel mai bun exemplu. Ei sunt adevarati #DOERS!

Mihaita chiar m-a incurajat enorm, a stat intr-una dintre zile cu mine si a avut o rabdare ingereasca sa cobor eu partiile alea geniale, late cat 8 benzi de masini, cand ar fi putut sa ajunga la baza cu muuult inainte. Recunosc ca nu a fost o aventura lipsita de emotii, dar am dus-o la bun sfarsit, iar satisfactia a fost pe masura!

Stiti cum e sa cobori cativa kilometri buni intr-o incordare totala? Va zic eu: te dor dupa aia toate cele. Noroc ca am stiut remediul cel mai bun pentru oboseala musculara (nu spun febra musculara, pentru ca febra nu am facut, ci pur si simplu eram franta de oboseala): o sauna sanatoasa.

Si daca tot am ajuns la acest subiect, intr-una dintre zile m-am bucurat de oaza de liniste oferita de spa-ul hotelului Bergland, unde am cunoscut-o pe romanca Iulia, managerul spa-ului. Un loc superb, cu piscina, jacuzzi in aer liber, saune nenumarate si zone de odihna cu saltele cu apa si paturi umplute cu fan. Un colt linistit, numai bun sa te recuperezi dupa un efort fizic intens!

See Also

Spa hotel Bergland

La spa-ul hotelului Das Central am experimentat cea mai tare senzatie eveeeer!!! Zece minute de sauna cu ritual (v-am mai povestit aici despre cum se face corect sauna), mi-am frecat tot corpul cu sare de Himalaya cu eucalipt. Caile respiratorii s-au desfundat instant. Apoi, tusti inapoi in sauna. Simti ca iti ia foc pielea si, in acelasi timp, ti-e frig. Neaparat trebuie repetat. Absolut genial!

Camera Hotel Das Central

Iar dupa aceasta relaxare, o cina din care nu lipsesc o supa crema fina si o salata cu seminte este tot ceea ce iti mai trebuie pentru a fi din nou in forma a doua zi. Austriecii chiar s-au pus la punct cu gastronomia. Am mancat foarte bine in aceasta excursie, asa ca, daca ajungeti in perioada urmatoare prin imprejurimi, va recomand sa incercati cateva specialitati tipic tiroleze, in varianta originala sau modernizate. De exemplu: Tiroler Gröstl, Kasspatzln si OBLIGATORIU desertul Kaiserschmarren. Sunt absolut LECKER – adica delicioase!! 🙂

Dar cum nu putem sa o tinem intr-o vacanta continua (desi nu ar fi prea rau), cele patru zile de Auskia s-au dus… in doi timp si trei miscari. Si am fost nevoiti sa ne facem bagajele si sa ne urcam in cele trei BMW-uri X1, pe care le-am avut in test inca de la sosire, plecand de acolo cu amintiri tare frumoase. Stiti cum e cand parca se asaza perfect toate lucrurile? Asa a fost si in Auskia, pana si experienta la volan a fost una linistita si extrem de confortabila. Am condus X1 pe niste drumuri absolut spectaculoase, am mers in tihna si m-am putut bucura de acele peisaje minunate, pe care sper sa le revad la un moment dat… cat de curand.

Iar daca si pe voi va tenteaza sa mergeti la schi si nu stiti cu ce destinatie sa incepeti, iata cateva sfaturi de baza despre cum se planifica o vacanta reusita:

1. Stabiliti bugetul: resorturile de schi nu mai au preturi de speriat, in Austria, dar si in alte statiuni montane din Europa vei gasi oferte accesibile pentru vacanta;
  2. Alegeti destinatia (regiunea de schi in care va doriti sa ajungeti. Atentie: nu va aventurati din prima in zone cu partii complexe daca sunteti incepatori!);
  3. Cautati cazare (verificati din timp cat mai multe optiuni);
  4. Alegeti un mijloc de transport potrivit cu timpul pe care vrei sa il petreci pe drum (noi am mers cu avionul si masina si ne-am incadrat foarte bine in timp);
  5. Cumparati in avans online ca sa prindeti cele mai bune tarife.

Daca ar fi sa repet experienta de la Sölden, as mai spune “da” de inca 100 de ori! Vorba aceea, doar nu calci zi de zi pe urmele lui James Bond! 🙂 Dincolo de asta insa, Auskia a fost grozava datorita oamenilor alaturi de care am fost. Andi Moisescu, Sanziana Negru, Cosmin Tudoran, Bogdan Mustatea, Laura Valeanu, Mihaita Papara, Bogdan Brylynski au format gasca vesela de la Sölden, partenerii mei de schi, veniti cu povesti pline de inspiratie si voie buna. Si chiar daca nu ne cunosteam prea bine inainte, cred ca ne-am armonizat de minune. Ba chiar am ras pe alocuri cu lacrimi.

Si da, dupa aceasta experienta cred ca am capatat ceva mai mult curaj in privinta acestui sport (Mihaita, multumesc inca o data pentru incurajari!). Cine stie, poate ca intr-o buna zi chiar ma voi pune pe treaba si voi invata si niste scheme noi! Intre timp, va las cu cateva poze din senzationalul Sölden, in care chiar planuiesc sa revin. Dar, pana atunci, stiu la ce ma voi uita ori de cate ori imi voi dori sa evadez mental intr-un loc special! 😉