Connect
To Top

Cum să slăbești în 6 pași simpli testați de mine

Când am început doer.ro, planul meu a fost să vă ofer vouă, cititorilor mei, soluții practice, ușor de aplicat în viața de zi cu zi. Iar procesul de slăbire nu este mai niciodată unul simplu, dimpotrivă, vine la pachet cu multe provocări, complicații și chiar momente stresante. Cum să slăbești? Fii atentă!

De această dată însă, vreau să fie diferit. Dincolo de mersul la sală și chiar consultarea unui nutriționist cu privire la planul de alimentație, care deja sunt niște pași mult mai serioși, care implică și unul sau mai mulți specialiști, cred că schimbarea trebuie să vină în primul rând de la noi. De la niște obiceiuri aparent nesemnificative, dar la care, dacă renunțăm, putem începe să vedem niște diferențe.

Și poate vei spune ”bine, Sonia, ce probleme de slăbit ai tu?”. O întrebare, în primă fază, pertinentă. Dar dacă ți-aș spune că nu tot timpul a fost așa… În jurul vârstei de 17 ani, când eram model, mă îngrășam repede și nu eram capabilă să slăbesc. Iar motivul principal era că nu mă abțineam de la mâncare.

Să nu ne învârtim în jurul problemei. Secretul stă în mâncare. Mai precis în cantitatea pe care fiecare dintre noi o consumă. Și știu foarte bine că nu e ușor să te abții. Dar nici imposibil. Trebuie voință (care pleacă de la cap și de la ceea ce îți dorești cu adevărat) și de la câteva ”trucuri” simple, simple, simple. Știu, nu vei vedea minuni peste nopate, dar îți garantez că nu va fi de pomană.

Așadar, care sunt primele puncte pe care ar trebui să le ai pe TO DO LIST dacă vrei să slăbești?

Mănâncă mai încet.

În această lume hiperagitată în care trăim, mâncatul pe fugă a devenit un obicei greșit, pe care ar fi cazul să îl corectezi dacă îl ai și tu. De ce? Atunci când mănânci prea repede, senzația de sațietate este redusă, iar astfel ajungi în situația de mânca mai mult decât ai nevoie până simți că ți-ai potolit foamea. Și până când creierul tău procesează informația că te-ai săturat, stomacul tău e deja mai plin decât ar trebui. Așadar, începe prin a mânca lent, mestecă bine și fii atent/ă la cantitate!

În plus, dacă și ție îți place mâncare așa cum o ador eu, să știi că îi simți cel mai bine gustul dacă o mesteci puțin câte puțin. Mi se pare că satisfacția este chiar mai mare așa. 🙂

Evită să mănânci în fața calculatorului sau a televizorului.

Obișnuiești să mănânci popcorn, pizza, înghețată sau alte alimente atunci când te uiți la un film? Sau când lucrezi? Scapă de acest obicei, chiar nu îți face deloc bine.

În primul rând, pentru că nu te concentrezi asupra a ceea ce mănânci și astfel ajungi să consumi o cantitate prea mare. Mai vezi o scenă din serialul favorit, crește suspansul, iar mâncarea devine cel ma bun aliat în momentele tensionate. Nu și pentru organismul tău însă!

Apoi, e vorba de toate acele reclame de care te lovești atât la TV, cât și pe Internet, reclame la diferite alimente care, inevitabil, îți stârnesc pofte. Și unele nu sunt tocmai niște alegeri… sănătoase.

O variantă bună la pofta de dulce este cea despre care îți spun în video (mai sus). Și dacă tot vrei să mănânci, așează-te la masă și ține cont de recomandarea de mai sus.

Nu îți supraîncălzi casa.

Da, există o legătură directă între temperatură și greutate.  Conform unui studiu publicat in Obesity Reviews, atunci când corpul nostru este expus la frig, mușchii se contractă pentru a genera căldură și astfel arde mai multe calorii. Atunci când în casă e muuult prea cald, corpul tău se adaptează rapid și nu mai consumă atât de multă energie pentru a se încălzi. Bineînțeles, asta nu înseamnă că trebuie să faci frigul și să stai ca eschimoșii! Încearcă doar să păstrezi o temperatură echilibrată în toată casă.

Consumă mai puțin zahăr.

Toată lumea are plăceri alimentare vinovate, însă, dacă de pe lista plăcerilor vinovate ar fi tăiat zahărul, procesul de slăbire are decurge muuult mai ușor. Știu că nu e ușor să faci asta, mai ales că zahărul e peste tot, inclusiv în fructe. Tocmai din acest motiv ar trebui să începi să citești mai des etichetele alimentelor pe care le cumperi. Iar dacă vezi zahăr sau îndulcitori, beculețul roșu din capul tău ar trebui să înceapă să sune. Nu vei renunța din prima la zahăr, dar chiar și reducerea cantității e un prim pas bun!

Consumă ardei iute și alte alimente picante.

Atunci când consumi alimente picante, procesul de termogeneză (funcția organismului de a genera căldură) este accelerat și arzi mai multe calorii, iar asta duce la scăderea în greutate.

Bea mai multă apă.

Hidratare, hidratare și iarăși hidratare! Apa este răspunsul potrivit la multe întrebări despre organismul tău. Când acesta este hidratat, intervine și senzația de sațietate, iar metabolismul este accelerat. Tocmai din acest motiv, specialiștii de la American Chemical Society recomandă să bei două pahare de apă înainte de apă.

Să reluăm, scurt și la obiect:

  1. mestecă rar
  2. nu ronțăi la tv, mănâncă doar la masă
  3. reglează temperatura casei
  4. redu cantitatea de zahăr din alimentația ta
  5. mănâncă picant
  6. hidratează-te… cu apă!

Foto: pixabay.com

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Health