Connect
To Top

6 sfaturi pentru cei care vor să se apuce de alergat

Cândva în jurul vârstei de 16 ani, trupul meu încă în formare, începuse să ia proporții. Exagerez probabil, grasă n-am fost niciodată ci doar un pic pufoasă.  Oricum acele 2 – 3 kilograme în plus erau suficiente cât să nu îmi permită accesul în anumite prezentări de modă (da, în acea perioadă am cochetat cu activitatea de model – o să vă povestec cândva și despre acea perioadă de care îmi amintesc cu plăcere).

Așa că am început să țin tot felul de diete dar să fac și sport. Mi-am luat singurică sacul în spate și mă duceam de trei ori pe săptămână la aerobic în Herăstrău. Tot mergând pe jos, m-am gândit că o idée ar fi să încerc să și alerg. O bună prietenă a mamei obișnuia să alerge și mi se părea cea mai cool activitate ever, pentru că îți solicita la maxim voința.

Și cum atunci când îmi pun ceva în cap trebuie să și aplic, iată cum am pornit cu avânt să alerg cei 6 kilometri, adică o tură întreagă de parc. Evident că după nici zece minute mi-am dat seama că este mai greu decât credeam. Capul mi se înfierbântase de aș fi vrut să sar în lac ca să mă răcoresc. Și am crezut că nu voi putea niciodată să alerg o distanță mai serioasă…

… dar nu am abandonat. Am continuat să vin în parc la alergat și încet, încet am reușit…am terminat de alergat în pas ușor o tură. Și mi-a plăcut.

Bineînțeles că nu am scăpat nici de bășicile la picioare, pe care oricine începe să alerge le face inevitabil, nici de febra musculară.

Dar așa cum se întâmplă în multe situații, pe măsură ce preseverezi, devine tot mai ușor. Mușchii capătăt forță, inima și plămânii se aclimatizează, iar rezistența crește semnificativ.

Așa că de atunci continui să alerg.

Am remarcat că sunt tot mai multe persoane care vor să începă acestă formă de mișcare. Este cumva de așteptat de vreme ce este cea mai la îndemână dar și cea mai firească pentru organism. Ca să nu mai spun că este una dintre metodele în urma cărora cu siguranță vei slăbi!

Am întocmit o listă cu câteva sfaturi care să te ajute când ești chiar la început. Totul vine din propria-mi experiență!

Așadar:

  1. Pentru sănătatea piciorului îți trebuie o pereche de încălțăminte sport specială de alergat. Acesta este singurul articol esențial, care ar fi bine să fie cât mai calitativ. Asta nu înseamnă că de la bun început trebuie să iei cea mai nouă și performantă tehnologie, dar să fie ”running shoes”)
  2. În plus pentru femei este esențială bustiera cu susținere, mai ales dacă ai fost dotată de natură cu un bust generos. În magazin probează mai multe modele, până-l găsești pe cel în care să nu te simți încorsetată dar la sărituri să ai o susținere solidă)
  3. Dacă vrei să calculezi distanță, timp, viteză, calorii consumate îți poți descărca cu ușurință un program de alergat. te ajută să ții evidența progreselor pe care le faci. Dacă nu ai un telefon care suportă aplicații, poți intra pe net pe o hartă interactivă, care să îți calculeze traseul. Pentru a vedea cât ai alerga, te uiți la ceas. Doar viteza e mai complicat de măsurat, dar oricum la început ea nu contează!
  4. Aleargă în aer liber! Poți începe să alergi la sală pe o bandă bună, dar nimic nu se compară cu alergatul în natură indiferent de sezon. În plus, afară este mult mai solicitant. Doar aici îți vei putea crește cu adevărat capacitățile de atlet sau atletă! Dar ți-aș sugera să eviți străzile cu trafic, vei simți din plin poluarea!
  5. La început propuneți distanțe mici. Poți începe cu 1km de mers în pas rapid, apoi 1km de jogging, apoi încă 1km de mers rapid. Mulți se lasă de alergat pentru că își imaginează că vor putea face 6 km în alergare chiar de la început. Este calea cea mai rapidă către abandon! Ai răbdare, nu trage de tine exagerat de mult, încearcă să progresezi de fiecare dată. Chiar 300m în plus la fiecare alergare înseamnă un progres.
  6. Controlează-ți inima! Din dorința de a fi în pas cu vremurile ”sportive” multă lume se avântă în sala de fitness sau pe pista de alergare fără a știi cum îi funcționează organismul. De aceea un control medical la inimă în prealabil este mai mult decât binevenit.

O dată de ce vei deveni tot mai performat cu siguranță vei începe să investești într-un echipament complet, care face o diferență. Dar totul la timpul lui!

Până atunci însă ascultăți organismul, nu-l forța, dar nu uita care este țelul propus.

Aștept să-mi spui dacă aceste sfaturi ți-au fost de folos!

Alergare plăcută!

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Beauty