Connect
To Top

7 alimente sănătoase care te scapă de poftele nesănătoase

E o discuție de când lumea și pământul: cum să fac să mănânc sănătos? Cum să evit să mă îndop cu tot felul de carbohidrați, cu zahăr și alte substanțe deloc bune pentru organism atunci când tentațiile sunt la fiecare pas? Asta în timp ce opțiunile sănătoase, trebuie să recunoaștem, nu ne sunt tot timpul la îndemână. Știu că este mai simplu să comanzi ceva sau să mergi la fast-food, unde totul e gata în maximum 15 minute, decât să stai să gătești, analizând fiecare ingredient care ajunge în farfuria ta.

Dar, la fel ca orice schimbare serioasă, și trecerea la un regim alimentar ceva mai sănătos implică, în primul rând, asumare. Da, va fi frustrant să renunți la plăcerile tale vinovate și, cel puțin la început, te vei gândi întruna la mâncare. Însă, pe măsură ce vei adopta  alternativele sănătoase, vei vedea că nu e atât de rău. Și că, pe termen lung, te simți mai bine, arăți mai bine și nici nu mai resimți poftele care te chinuiau cândva.

Bineînțeles, regulile de bază sunt aceleași: fără exagerări în privința cantităților, foarte puțin zahăr zahăr, foarte puține prăjeli, fără alimente procesate. Și zic ”foarte puțin/e” pentru că știu pe propria-mi piele cât este de dificil să elimi complet anumite chestii din viața ta. Iar când ispitele păcătoase te lovesc, apelează la gustările healthy de mai jos și îți vei calma imediat poftele.

Chia

Practic, semințele de chia nu au nici un gust, dar au marele avantaj că sunt sățioase, bogate în fibre și că pot fi integrate în diferite rețete. Și tocmai pentru că te satură destul de bine, sunt o idee excelentă atunci când îți este foame sau îți e poftă de o gustare. Le poți pune în salate, în iaurt sau le poți transforma într-o budincă savuroasă, cu fructe deasupra, pentru momentele în care vrei ceva dulce, dar sănătos. Urmărește mai jos cea mai simplă rețetă de budincă de chia.

VIDEO – Cum pregătesc eu budinca de chia

Spanac

Amuzant sau nu, legendele cu Popeye the Sailor și conserva lui de spanac sunt adevărate. Spanacul chiar este un superaliment pentru organismul nostru, iar partea bună este că, la fel ca semințele de chia, poate fi inclus în tot felul de preparate, pentru un boost de vitamine (A, C și K). Este perfect în smoothies cu fructe, în omlete (încearcă o omletă din două, trei ouă, spanac mărunțit și roșii – o nebunie!), în paste și în salate.

Dressing pentru salată

Dressingul nu e o gustare în sine, însă, dacă îl alegi pe cel nepotrivit, s-ar putea să se aleagă praful de încercarea ta de a mânca sănătos. Poți avea o salată de legume delicioase, dar, dacă alegi un dressing din comerț, care, de regulă, e plin de conservanți și calorii de care nu ai nevoie, prânzul tău e din start compromis. În schimb, îți poți face dressingul din puțin ulei de măsline (sau oțet, în funcție de preferințele tale), la care poți adăuga câteva ierburi mediteraneene sau condimente, oregano, semințe uscate, suc de lămâie – opțiunile sunt nenumărate.

Apă cu lămâie

Vara, mai ales, treaba asta e un vis frumos. Sau, mai bine zis, răcoritor. E cea mai basic combinație pe care o poți face, îți ia circa un minut, dar te hidratează și îți asigură o mică porție de vitamina C.

Iaurt grecesc

În loc de smântână sau altă cremă plină de chimicale și bazaconii, încearcă un iaurt grecesc, cu gust bogat, cu proteine, dar fără calorii în plus. Îl poți folosi pe post de dressing în salate sau peste friptură, dar îl poți transforma într-o gustare excelentă dacă îi adaugi câteva fructe sau semințe.

Ovăz

Era o vreme când deja faimosul porridge (sau terci de ovăz, pe românește) era la modă, nu știu ce s-a întâmplat cu el între timp, pentru că era o variantă tare bună de mic dejun și nu numai. În orice caz, dacă ai poftă de ceva bun, fierbe lapte cu fulgi de ovăz până obții un amestec omogen, iar la final, toarnă peste preparat fructe, scorțișoară, nuci sau semințe. Evident, evită pe cât posibil zahărul! Dacă vrei să îndulcești puțin terciul, alege să o faci mai degrabă cu două lingurițe de miere.

Ciocolată + fructe

Dacă într-adevăr faci parte din categoria oamenilor care nu pot trăi fără ciocolată (bine, adevărul e că nu cred că poate trăi cineva fără ciocolată prea mult), măcar evită să devorezi o ciocolată întreagă. Mai ales dacă are lapte, caramel sau cine știe ce alt mousse în componența sa. În schimb, alege câteva felii sau bucățele de fructe (căpșune, banane, mere, portocale) pe care să le treci prin ciocolată neagră topită. În felul acesta, te bucuri și de puțină ciocolată pe post de topping și îți iei și porția necesară de fructe.

Foto: unsplash

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Health