Connect
To Top

Buddha Bowl: rețeta sănătoasă și sățioasă pentru serile cu prietenii și familia

Zilele trecute am postat pe story o fotografie delicioasă, cu un Buddha Bowl despre care m-a întrebat foarte multă lume ce conține. Și dacă tot am stârnit interesul, am zis că e cazul să vin cu lămuriri…

Ce este Buddha Bowl?

Înainte de toate, acest Buddha Bowl care sună foarte sofisticat (i se mai spune și macro bowl sau hippie bowl) este un amestec de cereale, legume (crude, sote sau trase la tigaie), proteine (legume, carne sau lactate), verdețuri și semințe, la care se poate adăuga și un dressing savuros. Acest mix este servit într-un vas mai mare și este aranjat în așa fel încât să fie eye candy, colorat, dar și foarte gustos, sănătos și sățios.

Un Buddha Bowl este o alegere excelentă pentru serile cu prietenii sau familia acasă și o alternativă healthy la junk food-ul pe care-l comandăm adesea (nu că o pizza la timpul ei n-ar fi o idee bună… :D).

Cum faci cel mai bun Buddha Bowl?

Pasul 1: gătește cerealele

Cerealele sunt alimente bogate în fibre, vitamine și minerale, inclusiv complexul de vitamine B, vitamina E, fier, zinc și magneziu, așa că nu au voie să lipsească din Buddha Bowl. În funcție de preferințe, poți opta pentru un singur sortiment (orez, orez brun, quinoa, grâu, ovăz, mei etc) sau mai multe și le poți găti conform intrucțiunilor de pe pachet, cât timp pregătești pasul 2…

Pasul 2: pregătește-ți legumele

Pentru a face un Buddha Bowl sățios și sănătos, adaugă și câteva legume, fierte, făcute la grătar sau trase la tigaie (în funcție de cum îți plac). Le poți condimenta și cu mirodenii ca paprika, busuioc, oregano, coriandru etc. Poți alege cartofi, dovleac, roșii, morcov, zucchini, ceapă, practic tot ce e pe gustul tău și poate chiar de sezon. Gătește legumele cât se fac și cerealele, ca să le servești calde pe toate.

Pasul 3: gătește proteinele și adaugă extra legume și verdețuri

Alege tipul de proteină (carne albă, carne roșie sau poate niște halloumi sau tofu), gătește-o la grătar sau la cuptor și păstreaz-o caldă într-o folie de aluminiu. Completează decorul Buddha Bowlului și cu niște frunze de salată, de rucola, spanac sau ierburi aromatice.

Pasul 4: taie rondele legumele crude

Pentru a adăuga un plus de prospețime în bolul tău, taie roșii, avocado, castravete, morcovi – alegerea e a ta. Poți include chiar și fructe de sezon.

Pasul 5: asamblează tot mixul.

Asta e partea cea mai amuzantă, pentru că aici va trebui să îți pui la bătaie imaginația. Așază-le în ordine, după culori și categorii. Adaugă în mici recipiente și topping-urile (guacamole, hummus etc) dacă e cazul. Așază-le pe masă și… Bon Appétit!

***

 

1 Comment

  1. Pingback: Cum te recuperezi după un weekend de „cheat meals” și extra-calorii | DOER.RO

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Food