Connect
To Top

Cel mai simplu lucru pe care il poti face pentru sanatatea ta

Cand vine vorba de diete sau alte rezolutii cu obiective precise, planul de actiune este pus in practica in primele zile, apoi incepe, usor, usor, sa fie abandonat. Toate lumea vrea rezultate uimitoare in doi timp si trei miscari, dar cum asta nu se intampla niciodata, entuziasmul initial dispare treptat. Din punctul meu de vedere, aceasta este problema principala a oamenilor si pe ea ar trebui sa o rezolvam inainte de toate. Pentru ca nu pot exista rezultate daca nu exista constanta. Pentru ca nu e de ajuns doar sa vrei, mai trebuie sa depui si efort. Iar acum nu ma refer doar la sanatate, sport, alimentatie echilibrata, ci la absolut orice aspect din viata noastra.

Insa astazi m-am gandit sa simplific si sa fac “ecuatia” ceva mai accesibila. Iar daca vrei sa ai mai multa grija de sanatatea ta, sa ai o stare fizica si psihica mai buna de la o zi la alta, eu iti propun sa incepi cu un singur lucru simplu, pe care nu ai cum sa nu il faci zi de zi. Atunci cand e vorba de o schimbare, multi oameni se gandesc ca trebuie sa faca lucruri extrem de complicate, fac scheme de actiune minutioase, planifica totul la secunda si tot asa. De data aceasta insa, eu pledez pentru relaxare. Daca nu suntem relaxati, clacam la un moment dat.

Solutia mea este sa pui in practica un lucru atat de simplu incat sa iti fie imposibil sa esuezi in privinta lui (citisem acum ceva vreme ca 92% dintre rezolutiile pe care ni le facem la final de an se pierd in primele saptamani ale noului an). Iar acest lucru simplu despre care vreau sa povestesc astazi este… plimbarea.

Nu pot exista rezultate daca nu exista constanta. Pentru ca nu e de ajuns doar sa vrei, mai trebuie sa depui si efort.

Da, ai citit bine! Si nu suna deloc dificil, nu-i asa? Iar cea mai tare parte e ca plimbarea se afla deja pe lista activitatilor tale zilnice. Te plimbi in drum spre birou (sigur, ma refer la bucata aceea de drum pe care nu o parcurgi cu masina sau alt mijloc de transport), te plimbi la birou, te plimbi atunci cand mergi la cumparaturi, cand iesi in parc si tot asa. Plimbarile reprezinta deja un obicei pentru tine, doar ca mai ai putin de lucrat la intensitatea si frecventa lor.

Iar inainte sa iti propun un plan concret de actiune, cred ca e cazul sa vorbesc putin despre beneficiile mersului pe jos (care chiar face piciorul frumos si nu numai).

  • Mersul pe jos implica miscare si toata lumea stie cat de importanta e miscarea. Mai ales ca am ajuns sa ne petrecem mai bine de zece ore pe scaun si treaba aceasta nu ne ajuta postura si sanatatea absolut deloc. Asadar, mergeti pe jos. Cat mai mult, cat mai des.
  • Mersul pe jos iti stimuleaza muschii (cu toate ca acestia nu sunt folositi la fel de mult ca atunci cand te antrenezi). Iar astfel previi atrofierea lor.
  • Conform unui studiu condus de National Center for Biotechnology Information din America, mersul pe jos contribuie la reducerea tensiunii arteriale, a colesterolului si a diabetului.
  • Plimbarile din afara biroului te ajuta sa te bucuri de aer proaspat si soare (bine, in sezonul rece, soarele devine scump la vedere, dar mai e si el din cand in cand acolo), iar acest lucru contribuie la eliminarea stresului si la stimularea productiei de vitamina D.
  • Plimbarile te ajuta sa iti cunosti mai bine orasul. Stiu ca e mai simplu si rapid sa iei metroul sau taxiul, dar daca alegi mersul pe jos, vei descoperi locuri minunate, de existenta carora nici nu aveai habar. Priveste toata treaba aceasta ca pe o aventura.
  • Mersul pe jos stimuleaza creativitatea. Multi oameni faimosi obisnuiau sa se plimbe pentru a-si aduna gandurile si a concepe idei noi (Steve Jobs, Charles Dickens, Sigmund Freud).
  • Plimbarea te ajuta sa iti odihnesti ochii, sa nu mai privesti “de aproape” (asa cum faci atunci cand esti la birou si lucrezi la computer). Exista studii care indica faptul ca miopia e cauzata de faptul ca obisnuim sa privim de aproape, neglijand vederea de ansamblu, la distanta. 

 

Cel mai simplu lucru pe care il poti face pentru sanatatea taIar dupa aceasta trecere in revista a avantajelor mersului, zic ca e momentul sa vedem si ce e de facut. Dupa cum am promis si la inceputul acestui material, vorbesc de solutii simple pentru sanatate, asa ca nu e cazul sa te ingrijorezi. Urmeaza un plan pe care il poti bifa si tu fara probleme!

  • Incepe lent. Nu te gandi ca 5 minute de plimbare sunt pierdere de vreme sau nu conteaza. Nu e adevarat. Incepe cu acele 5 minute de plimbare, iar daca iti place, continua, creste durata plimbarii.
  • Parcheaza masina mai departe de birou sau casa si mergi pe jos restul drumului. Iar daca stai relativ aproape de birou, renunta de tot la masina, macar cat iti mai permite vremea.
  • In timpul pauzei de pranz, fa o plimbare de cateva minute, de preferat la aer. Ar ajuta si daca ai avea o terasa generoasa la birou. Miscarea si aerul proaspat te vor ajuta sa devii mai productiv/a.
  • Nu sta in casa in weekend. Ia-ti familia, prietenii, catelul, pisica si mergi in parc, la plimbare prin oras, intr-o excursie departe de oras: totul este sa mergi si sa faci miscare dincolo de cei patru pereti ai camerei.
  • Cand mergi in vacanta, evita mijloacele de transport in comun sau taxiurile. Plimba-te prin oras, interactioneaza cu localnicii. Vei descoperi locuri si lucruri de care nu ai putea afla altfel. Si vei face “doza” zilnica recomandata de… sport.

Asadar… te-am convins? Trecem la fapte?

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Health