Connect
To Top

Cereale integrale pentru micul dejun – cum le alegi pe cele potrivite și ce beneficii au

Un bol cu cereale la micul dejun reprezintă nu doar o masă rapidă și ușor de pregătit, ci și o masă hranitoare, dacă știi să alegi cerealele integrale potrivite. Iar cum micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, e bine să consumi alimente care sunt benefice pentru organismul tău

Dacă nu știi, află că astăzi, 19 noiembrie, se sărbătorește Ziua Internațională a Cerealelor Integrale. Evenimentul pentru lansarea acestei zile are loc la Parlamentul European și scopul propus este de a susține creșterea consumului zilnic de cereale integrale in randul populației. Ce am aflat în plus cu această ocazie este că Nestlé® susține această inițiativă prin intermediul Whole Grain Initiative, o campanie care și-a propus să aducă informații concrete și practice despre beneficiile consumului de cereale integrale. Tot cu această ocazie a Zilei Internaționale a Cerealelor Integrale se lansează la nivel global și o campanie de educare referitoare la beneficiile cerealelor integrale. Pe acest subiect voi mai reveni cu explicații și informații.

Dar care este motivația acestui demers?

Știți voi piramida alimentară? Aceea care ne spune cam care este importanța grupelor de alimente în hrana noastră zilnică…

Ei bine, cerealele se afla la baza piramidei, ceea ce inseamna ca reprezinta o sursa importanta de energie si nutrienti in alimentatia zilnica. Dintre cele 6-11 portii de cereale si produse pe baza de cereale, cel putin jumatate ar trebui sa fie integrale. Numai că multă lume nu le integrează în alimentație și ar cam trebui deoarece, după fructe și legume, ele sunt cele mai importante.

Cerealele integrale sunt bogate în nutrienți, iar în funcție de sortiment, acestea pot conține o mare varietate de vitamine, minerale, fibre, chiar si proteine. Pe lângă fapul că ne ajută să avem un stil de viață mai sănătos, consumate la micul dejun, cerealele integrale ne oferă energia necesară pentru întreaga zi.

Însă, înainte de a vorbi despre principalele beneficii ale cerealelor integrale, îți voi povesti puțin cum să le alegi pe cele sănătoase. Atunci când mergi la cumpărături poate fi destul de complicat să alegi o pungă de cereale, mai ales când ai în fața ta un raion plin cu atât de multe opțiuni. Verifică întotdeauna informațiile nutriționale inscripționate pe pachet. Aici trebuie să fii atentă la cantitatea de fibre, vitamine și minerale, dar și la celelalte ingrediente, astfel:

  • Caută pachetele pe care scrie „cereale integrale”, „ovăz integral” sau „grâu integral” în lista de ingrediente. Acestea conțin cantități ridicate de fibre în comparație cu cele rafinate, fiind mult mai hrănitoare. Ține cont că tărâțele și multicerealele nu se refera intotdeauna la cereale integrale (taratele sunt doar o parte din bobul integral de cereale, iar multicereale poate insemna doar un mix din mai multe tipuri de cereale). De asemenea, nici pachetele pe care scrie 100% grâu sau bio-organic nu garanteaza prezenta cerealelor integrale.
  • În ceea ce privește numărul de calorii, este indicat să alegi cereale cu 200 de calorii sau mai puțin per porție.
  • Optează pentru cereale bogate în fibre, cu cel puțin 3 grame/porție.
  • Alege cereale cu cât mai puține grăsimi, cu cel mult 3 grame/porție și evită-le pe cele care conțin grăsimi trans.
  • Alege cereale care sunt fortificate cu vitamine și minerale. Cantitățile pot varia în funcție de sortiment, însă, fii cu ochiul după cele care conțin calciu, fier, vitamina D.
  • Evită întotdeauna cerealele care conțin arome artificiale; cel mai bine adaugi fructe proaspete sau uscate pentru a da o aromă naturală cerealelor pe care le consumi la micul dejun.

Acum că ți-ai făcut o idee despre lucrurile de care să ții cont ca să ai siguranța că ai ales varianta potrivită, iată care sunt beneficiile cerealelor integrale:

Sursă de energie

Sunt o sursă bună de nutrienți care ne asigură o bună parte din energia de care avem nevoie pe parcursul zilei. 

Sursă de minerale

Printre mineralele pe care le conțin cerealele integrale se numără potasiu, zinc, magneziu, calciu, fier, toate acestea fiind benefice pentru sănătatea organismului.

Bogate în vitamine B

Cerealele integrale conțin o cantitate ridicată de vitamine B care contribuie la metabolismul energetic, ajutand la eliberarea energiei inmagazinate in cerealele integrale.

Sursă bogată de fibre

Cerealele integrale conțin atât fibre solubile, cât și fibre insolubile, iar ambele ajută la menținerea sănătății tractului digestiv.

Ajută la menținerea unei greutăți optime

Consumul de cereale integrale la micul dejun reprezintă o bună modalitate pentru a avea grijă de silueta ta. Iar cerealele cu un conținut ridicat de fibre ajuta la instalarea rapida a senzației de sațietate, astfel că te vei simți plină pentru mai mult timp și nu vei mai simți nevoia să iei tot felul de gustări nesănătoase între mese sau să mănânci mai mult decât ar trebui.

Sunt o alegere bună pentru organism

Cerealele integrale prezintă o sursă potrivită care oferă energia de care ai nevoie pentru zile pline, mai ales că au un conținut ridicat de fibre, vitamine B și sunt fortifiate cu fier, calciu și alte vitamine esențiale.

Cerealele integrale pot fi, așadar, o sursă ideală de vitamine și nutrienți și pot reprezenta o opțiune sănătoasă pentru micul dejun. Tocmai de aceea este important să verifici cu atenția lista de ingrediente. Cerealele sănătoase sunt cele care au o cantitate ridicată de fibre și o cantitate redusă de zahăr.

Nu în ultimul rând, trebuie să ții cont și de cantitatea de cereale integrale pe care o consumi la micul dejun. Deoarece sunt gustoase și crocante, e destul de ușor să îți torni în castron o porție dublă față de ceea ce e recomandat și să ajungi astfel să consumi o cantitate mare de calorii.

Poți să combini cerealele cu lapte de vacă, dar și cu alte alternative de lapte vegetal, iaurt, fructe proaspete sau oleaginoase.

Cum se fac cerealele de mic dejun? Am aflat!

Personal, obișnuiesc să mănânc cereale de trei, patru ori pe săptămână la micul dejun, și aleg fie pe cele tip granola făcute de mine acasă, fie cerealele de mic dejun cu cereale integrale, de la Nestlé FITNESS®. Sortimentele FITNESS® conțin și cereale integrale de ovăz și vitamine din grupul B, care contribuie la metabolismul energetic normal. Este una dintre variantele mele preferate de mic dejun pentru că se prepară extrem de repede, este suficient de sățios și este foarte gustos. În funcție de gusturi, Nestlé oferă consumatorilor o gamă variată de cereale FITNESS®: simple, cu fulgi de ciocolată, cu fructe sau fulgi de iaurt.

Tu cum alegi să consumi cerealele la micul dejun?

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Food