Connect
To Top

Cum ne alegem anvelopele de vară

Vara nu-i ca iarna! Așa cum noi trecem la garderoba de vară la fel trebuie să ne ocupăm și de mașină și să-i schimbăm… încălțările!
Fără falsă modestie, sunt un șofer bun! Dar știu că siguranța în trafic depinde de o mulțime de factori, iar alegerea anvelopelor corecte face parte din listă. Orice tentativă de a fenta acest sistem poate duce la situații grave, ireversibile. Și chiar dacă legislația în vigoare nu ne obligă să ne schimbăm anvelopele cu unele de vară, e în interesul nostru să o facem.
Doar nu degeaba există două tipuri de anvelope, în funcție de sezon!

Prin urmare, când vedem că temperatura zilei trece de 7 grade Celsius, e timpul să trecem la setul de vară. Pentru că odată cu schimbarea temperaturii anvelopele de iarnă se deteriorează mai repede si creează disconfort în trafic.
Am investigat în stilul doer și am făcut o lista cu câteva aspecte de care trebuie să ținem cont înainte de cumpără anvelopele de vara.

Performanță, aderență, eficientă și siguranță – aceștia ar fi termenii de baza. Ok, nu strică nici economie de carburant, nu-i așa?

În primul rând, este esențial să ne asigurăm că vom achiziționa anvelopele potrivite pentru mașina noastră. Mai exact, fabricate pentru o anumită viteză maximă, pentru un anumit grad de încărcătură și care aparțin unui brand recomandat de producător.

Buget
Câți bani ești dispus să dai pentru noile anvelope?

După ce ai un răspuns aproximativ, poți demara căutarea. Evitând să analizezi modele care nu se încadrează în acel buget, salvezi timp și energie. Pe de altă parte, anvelopele de calitate (care da, pot fi mai piperate) presupun și o durată de viață mai lungă, performanțe mai mari și mai multă siguranță.

Aderență
Un aspect important care ajută șoferul să simtă mai bine mașina, să aproximeze mai bine distanțele deci, să facă experiență condusului mai simplă și plăcută.

Aderenţa pe carosabilul uscat este extrem de importantă pentru siguranţă. Dar am observat din experiență că este la fel de important comportamentul autovehiculului pe suprafeţe de drum ud. Mai ales când întâlnim porțiuni pe carosabil cu bălți și poate apărea fenomenul de acvaplanare, adică roțile plutesc pe suprafața apei, afectând manevrabilitatea autoturismului.

Cele mai bune anvelope împotriva acvaplanării sunt cele clasa A. Clasa A este clasa cea mai bună, în timp ce F este cea mai slabă.

Anvelopele de vară au un profil mai lis (cu puține rizuri), pentru o aderență maibună pe asfalt.  

Rezistența la temperaturi
Anvelopele de vară sunt special create pentru a rezista la temperaturi înalte (peste 30 de grade Celsius), prin urmare se uzează mai greu chiar și la temperaturi foarte ridicate.

Clasa de zgomot
Legat de zgomot, specialiștii afirmă că un nivel bun pentru anvelope este sub 70 decibeli. Zgomotul se simte în special la un drum mai lung, iar uneori, poate fi destul de obositor. Mai mult decât atât, dacă anvelopele sunt mai vechi de 4 ani, ele vor face și mai mult zgomot la rulare. Anvelopele premium sunt întotdeauna mai silențioase.

Alege așadar o anvelopa de vară cu clasa de zgomot cât mai redusă și în același timp, clasa de consum redus, cât mai aproape de A. Dacă ești șofer ocazional, cu distanțe scurte în oraș, poți achiziționa și o anvelopa de clasa medie.

Indice viteză
Un alt criteriu pe care ar trebui să îl iei în considerare este indicele de viteză, în funcție de specificațiile tehnice ale autoturismului, care poate varia de la A1 (5 km/h) până la Y (300 km/h). Dacă nu știi exact ce indice de viteză să alegi pentru anvelopele de vară, ar fi bine să întrebi un specialist.

Sfatul #doer

Pentru montajul roților e bine să folosești personal autorizat.

Dacă nu au spațiu de depozitare, îți recomand că cauți serviciul hotel pentru anvelope. Asta înseamnă că roțile tale de iarnă vor sta acolo pe perioada verii și invers. Evident contra cost. Dar măcar scapi de o grijă!

Sfatul expertului NOKIAN TYRES:

Monitorizarea stării anvelopelor maximizează durata de viață a acestora și sporește siguranța la volan.

Pentru a oferi siguranță, anvelopele de vară trebuie să aibă o adâncime minimă de patru milimetri și să nu aibă o vechime mai mare de șase ani.

Pentru a spori siguranța și a reduce costurile, conducătorii auto trebuie să se asigure că anvelopele nu se uzează în mod anormal. O anvelopă care se uzează cu precădere fie pe flancul interior, fie pe cel exterior, reprezintă un semn că ceva nu este corect. Adesea este un semn al presiunii extrem de scăzute, a alinierii incorecte a roților sau a uzurii amortizoarelor vehciulului.

 

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Lifehacks