Connect
To Top

Cum putem facem mai relevant spațiul online. Câteva idei concrete.

Citeam de curând un interviu al unuia dintre cei mai apreciați psihanaliști din Germania, Manfred Spitzer, care susține că utilizarea execesivă a mediului digital duce către declin mental. Și cred că este clar pentru toți că ne trăim o bună bucată din timp în spațiul online – pe Facebook, Instagram, Snapchat etc. etc. Fie că admitem sau nu, suntem într-o dependență socială, personală și, mai ales, de muncă cu acest mediu destul de controversat. Tocmai de aceea depinde tot de noi să îl construim în așa fel încât să ne aducă beneficii.

Am identificat câteva aspecte de care eu însămi mi-am propus să țin cont în postările mele din Social Media și pe care te invit să le iei în calcul.

  • Conținut relevant. Ce vreau să transmit cu această poză? Cu ce îmbunățățesc viața cuiva prin mesajul meu? Ce îl învață pe cititor acest articol? Sunt întrebări pe care am învățat să mi le pun înainte de a urca ceva în mediul digital. Nu susțin că tot ceea ce postez este conform 100%, dar fac tot posibilul ca mare parte din felul în care mă expun să aibă o componentă educativă.
  • Conținut empatic. Cred că fiecare dintre noi are datoria să dea societății ceva înapoi. Ceva prin care să îi ajute și pe alții. Tocmai de aceea, consider extrem de important ca toate persoanele care au comunități măricele să dea dovadă de implicare socială. Plaja de cauze în care te poți implica este foarte  largă. Personal am ales să scriu, să vorbesc și să acționez în consecință în principal despre mediu, despre protejarea lui. Dar nu mi-am întors privirea atunci când mi s-a solicitat sprijinul pentru cauze umanitare. Așa că este datoria ta și a mea să ne implicăm și să încercăm să îi ajuțăm și pe alții mai puțin norocoși decât noi. Doar așa putem face lumea reală un pic mai bună. Iar spațiul virtual ne poate ajuta atâta timp cât nu ne rezumăm gesturile altruiste doar la un like. Trebuie să le traducem și în offline.
  • Conținut mai puțin egocentric. Știu că în fiecare femeie zace dorința de a fi admirată, lăudată, apreciată. Nu este nimic rău în asta și nici nu judec. La rândul meu îmi place să primesc cuvinte frumoase. Știu că mediul digital și iluzia relațiilor sau poate chiar relațiile reale care se creează aici umplu un gol. Dar aș aprecia teribil dacă un cont de Instagram ar oferi și altceva decât doar poze cu protagonista… (pe principiu me, me, me, me, me, me – desigur cu intonație diferită) indiferent de cât este aceasta de fotogenică sau foto…șopată.
  • Conținut cu perspectivă. Se întâmplă ca pe mine să mă urmărească și destul de mulți dintre colegii și colegele băieților mei. Așa că am aproape tot timpul în gând că ceea ce postez îi poate afecta pe copiii mei, iar apoi că informația pe care eu o transmit este luată drept model de adolescenți. Ce vor spune copiii mei peste ani când se vor uita retrospectiv la activitatea mamei lor? Le va plăcea? Se vor putea mândri cu ea sau mai degrabă le va fi ușor jenă? Ce le învăț eu pe tinerele care mă urmăresc? Sunt întrebări la care nu voi oferi răspuns pentru că fiecare dintre noi trebuie să și-l dea singur/ă.
  • Conținut bine închegat și coerent. Eu tind să nu prea am încredere în oamenii care astăzi îmi spun două vorbe despre un televizor, mâine despre un detergent, poimâine despre un smartphone, apoi despre alimentația raw-vegană, suplimente alimentare, bijuterii și pufuleți – fiecare de la cel puțin trei branduri dferite. Până la urmă, care este aria lui de interes? În baza a ce îmi oferă el niște informații destul de subțirele despre o gamă variată de produse și servicii? Mai exact, ce îl recomandă? Și nu, vocea și talentul nu se pun aici! 😀
  • Conținut ceva mai consistent… decât ”amazing place”, ”great friends”, ”beautiful people” .. nah, zic și eu… :)))))))

Cu alte cuvinte: departe de mine ipocrizia. Mă postez și postez câteodată chestii superficiale, că doar nu putem fi Patapievici tot timpul. Dar cred că ar trebui să existe un filtru muuult mai bun pentru lucrurile pe care le comunicăm în mediul online. E nevoie de o anumită substanță și acolo, de un anumit context, pe care nu-l poate construi nimeni doar din câteva hashtag-uri. Trăim în era informațiilor care circulă rapid, dar poate că e timpul să o luăm mai ușor, să avem mai multă răbdare cu valul de date de care ne lovim. Să înțelegem mai mult ca să putem comunica mai bine. 

Tu ce crezi?

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Do learn