Connect
To Top

Cum scapi rapid de crampele musculare ale picioarele

Crampele musculare sunt o problemă des întâlnită și afectează persoane de toate vârstele, indiferent de condiția fizică (pot fi sedentare sau chiar și extrem de active fizic).

Când te confrunți cu aceste crampe musculare, apare instantaneu o senzație de disconfort, cauzată de întinderea bruscă și spasmele musculare. De multe ori, procesul este destul de dureros, iar dacă te prinde în timpul somnului sau pe stradă, e cu atât mai complicat.

De ce apar crampele musculare?

Sunt multe motive pentru care apar, însă, printre cele mai frecvente cauze se numără:

  • Antrenamentele extenuante, când îți supui mușchii picioarelor unui efort pentru care nu ești îndeajuns de pregătit/ă
  • Deshidratarea
  • Circulația problematică a sângelui
  • Lipsa încălzirii înainte de antrenament
  • Deficiența de magneziu, calciu sau potasiu
  • Afecțiuni interne (iar aici pot intra numeroase probleme – boli ale ficatului, o posibilă sarcină etc – iar pentru a le diagnostica trebuie să mergi la medic)

Cum scapi de crampele musculare?

  • Întinde-ți mușchii. În momentul în care lovesc crampele, apelează la puterea stretching-ului. Nu trebuie să fie ceva complicat, îndoaie-ți picioarele și menține poziția pentru câteva secunde, alternând mișcările. În clipul de mai sus, ai și câteva mișcări care să te inspire.
  • Relaxează-ți mușchii. Mulți aleg în mod instinctiv să se agite și să facă tot felul de mișcări bruște, dar, uneori, această agitație nu face altceva decât să înrăutățească lucrurile. În schimb, lasă mușchii să se relaxeze stând într-o poziție confortabilă și rezistă tentației de a forța procesul.
  • Masează zona afectată. Dacă poți ajunge la zona afectată sau dacă e cineva cu tine care te poate ajuta, un masaj al porțiunii afectate de crampele musculare te poate ajuta să combați durerea, dar și inflamarea ulterioară.
  • Aplică o compresă caldă. Căldura ajută mereu la detensionarea mușchilor, așa că o compresă caldă sau o pernuță de încălzire (cele reutilizabile sunt excelente și se găsesc în foarte multe magazine) te poate scăpa rapid de problemă. Nu uita nici de gelurile cu efect termic, care pot calma durerea, sau de gelurile obținute din plante (eu v-am mai povestit aici și despre cel cu arnică de la Boiron, pe care îl folosesc ori de câte ori am nevoie).
  • Îndoaie-ți degetele de la picioare. O metodă rapidă pentru a combate crampele musculare atunci când ele lovesc este să îți îndoi în sus degetele de la picioare și să menții poziția pentru câteva secunde.
  • Mergi pe tocuri. Da, probabil că o să te amuze această idee, pentru că tocurile sunt mai degrabă asociate cu durerea de picioare, nu cu ameliorarea ei. Dar dacă mergi puțin pe tocuri, îț vei pune accelera circulația sanguină – sângele va ajunge mai repede la mușchi, eliberându-i de tensiune.

Cum previi crampele musculare pe termen lung?

  • Bea mai multă apă pentru a te menține hidratat/ă
  • Combate deficiența de vitamine și minerale prin schimbarea regimului alimentar și includerea unor suplimente alimentare în dietă
  • Fă-ți întotdeauna încălzirea înaintea unui antrenament
  • Nu te forța brusc să faci un exercițiu sau un antrenament pe care nu-l poți duce până la capăt

Sursa foto: Pixabay

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Body