Connect
To Top

Cum te descurci cu zilele proaste? 10 lucruri care te vor înveseli rapid

Ce au în comun vacanțele, sarcinile, promovările la job, petrecerile, nunțile sau alte evenimente importante din viața noastră? La început, ne trezesc interesul, ne fac să ne entuziasmăm, ne pun mintea la contribuție, însă, după ce valul emoțiilor inițiale trece, ne dăm seama că rutina îți face locul treptat în viața noastră.

Și începem să analizăm lucruri și situații mai mult decât trebuie. Să fim nemulțumiți de ce avem. Să ne dorim mai mult fără să ținem cont de resursele actuale. Sa ne creăm așteptări imposibile. Și astfel apar frustrările. Și începem să vedem probleme acolo unde nu există.

Așadar, ce este de făcut în zilele proaste? În acele perioade în care neajunsurile și rutina devin copleșitoare? Ei bine, soluții există. Important este să apelăm la toate trucurile pe care le știm pentru a ne repune pe picioare.

  1. Fă ceva amuzant.

Nu te gândi că trebuie să sari cu parașuta ca să scapi de rutină sau să mergi în cine știe ce loc fancy pentru a-ți ieși din starea proastă. Uneori, e suficient să îți chemi prietenii pe la tine sau să să dai o fugă prin parc și să observi oamenii, copiii năzdrăvani care se distrează la groapa de nisip, cățeii care se aleargă fără oprire. Ia-ți niște vată pe zahăr și o soluție de făcut baloane cu săpun și întoarce-te, măcar pentru scurt timp, într-o perioadă în care nu îți făceai atâtea griji. Pun pariu de pe-acum că nu ai mai făcut asta de multă vreme și îți va plăcea la nebunie!

  1. Citește, citește și iar citește!

Se spune că cititul este un bilet de drum către orice destinație, iar acest lucru este perfect adevărat! Cărțile chiar ne fac să ne teleportăm într-o altă lume, așa că, în momentele în care te simți copleșită de probleme, ia o pauză și pierde-te în paginile unui roman bun! Da, grijile vor fi în continuare acolo chiar și după ce vei termina de citit capitolul, dar cel puțin mood-ul tău va fi altul!

  1. Reamenajează-ți camera/casa.

De multe ori, spațiul în care locuim reflectă starea noastră emoțională! Așadar, dacă simți că viața ta tinde să scape de sub control, sunt șanse mari ca acest lucru să fie evident și la tine acasă. Știu că multe persoane, în clipele tensionate, simt nevoia să facă ceva, cum ar fi curățenie generală în toată locuința, iar opțiunea lor nu este deloc una surprinzătoare, pentru că această activitate chiar te relaxează! Iar când lucrurile încep să o ia razna, cel mai bine ar fi să încerci să le ordonezi… în propriul tău ritm. Și cum trebuie să începi de undeva, eu zic să începi cu spațiul care te înconjoară!

  1. Relaxează-ți corpul.

Când specialiștii vorbesc despre armonia dintre trup și minte, nu vorbesc degeaba. Corpul tău resimte stresul și chiar reacționează în consecință (ne mai mirăm de unde avem dureri de spate, migrene și fel de fel de alte probleme), așa că ar trebui să îi acorzi mai multă atenție! Dacă ai avut o zi proastă, în care nimic nu ți-a ieșit așa cum trebuia, dă drumul la apă, umple cada, toarnă câteva picături de ulei esențial și lasă-te învăluită de parfumul delicat! Treptat, toți mușchii tăi vor începe să se detensioneze și va fi atââât de bine!

  1. Fă sport.

Oare mai e nevoie să îți povestesc despre beneficiile imbatabile ale sportului? Lecțiile acelea despre endorfinele care ne ajută să avem o stare mai bună, despre energie, despre un organism sănătos și încredere în sine? Le știi, da? Perfect, atunci înseamnă că am stabilit. Facem sport și ne simțim bine!

  1. Uită-te la un film.

Da, filmele sunt oricând o idee excelentă, o super-metodă pentru… deconectare! Iar dacă ai o perioadă nu tocmai roz, eu le recomand pe cele easy, comedii (romantice sau nu) care se termina cu bine si care te fac sa razi (unele dintre ele chiar te amuza de proaste ce sunt :D)!   

  1. Meditează.

Mindset-ul tău trebuie să fie întotdeauna acesta: „O să fie bine și, chiar dacă momentan lucrurile sunt extrem de complicate, o să mă descurc, o să găsesc o soluție pentru ca totul să fie din nou în regulă!” Așa că ar fi bine să încerci să lucrezi în fiecare zi la formarea acestei viziuni și să îți acorzi câteva minute pentru a reflecta asupra aspectelor pozitive și negative din viața ta. Pe cele pozitive, evident, păstrează-le, însă de cele negative nu ai nevoie! Fie că e vorba de oameni toxici, de un job care te face nefericită, de niște situații în care nu te mai regăsești, ai grijă să elimini tot ceea ce îți face rău. Și lasă rușinea deoparte, pentru că singurul lucru de care ar trebui să îți pese este fericirea ta!

  1. Ajută pe cineva.

Când ai făcut ultima dată o faptă bună fără să aștepți altceva la schimb? Ei bine, îți aduci aminte cum te-ai simțit? Simplul gest de a ajuta un om are o putere extraordinară asupra stării noastre de spirit. Cumpără-i de mâncare unei bătrânele de pe stradă (sau mergi într-un azil cu câteva pachețele dacă ai ocazia), ajută un străin să ajungă la adresa care trebuie, joacă-te cu un copil trist… sunt atâtea moduri în care îi poți ajuta pe cei din jurul tău! Trebuie doar să găsești cauza în care crezi cu adevărat.

  1. Descoperă-ți un nou hobby.

Dacă ți se pare că lucrurile și activitățile pe care din viața ta și-au pierdut sensul, că nu prea mai există un scop care să te motiveze, poate că e cazul să îți reorganizezi prioritățile. Și să încerci să afli ce îți place. Ok, nu te mai satisface jobul. Ce te-ar face să mergi din nou cu entuziasm la muncă? În ce domeniu ți-ar plăcea să activezi? Încearcă să îți pui câteva întrebări specifice în ceea ce privește fiecare aspect al vieții. Și găsești noi soluții în funcție de răspunsurile pe care ți le vei da.

  1. Evită comparațiile.

Comparațiile sunt un fel de sentință la moarte pentru fericirea ta. Iar în acele clipe în care ești la pământ de tot, faptul că te uiți la viețile aparent perfecte ale altora este absolut distrugător. Nu, nu trebuie să te raportezi la nimeni, pentru că tu ai viața ta și nimeni nu experimentează emoțiile tale. Așadar, data viitoare când vei dori să spui că X face sau are ceva ce ție îți lipsește, gândește-te mai degrabă la cum îți poți rezolva problema cu propriile resurse. Pentru că da, poți, și pentru că da, ești mai puternică decât îți imaginezi!

foto: www.outnow.ch

***

1 Comment

  1. Anda

    July 4, 2017 at 05:43

    Sfaturi pe care ar fi bine sa le repetam zilnic!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Mind