Connect
To Top

Formula magica pentru articulatii sanatoase: miscare si alimentatie!

“Oasele in organismul nostru sunt cam 204. Fiecare doua oase au un punct de intalnire. Aia este articulatia.” Asa a explicat, pe scurt, Alin Popescu, medic primar de medicina sportiva, la intalnirea pe care am avut-o cu dumnealui in cadrul unui proiect organizat de Secom® la inceputul acestui an, care a avut ca scop promovarea miscarii pentru articulatii sanatoase.

Cand pedalezi, pui in functiune o mare parte dintre cele aproximativ 300 de articulatii din corpul nostru. Si ce bine se simte! Au fost de acord toti cei 12 bloggeri cu procupari pentru un stil de viata sanatos, care au participat la cele 4 sedinte de cycling sustinute de Radu Restivan, antrenor certificat Schwinn Cycling si fondatorul comunitatii sportive 321Sport. Am pedalat impreuna pe super muzica, am transpirat, am ras mult iar la final starea noastra fizica si psihica era absolut minunata. Dar asa te simti de fiecare data dupa ce faci miscare. 🙂

Stiu ca, atunci cand esti tanar, te gandesti prea putin la posibilele probleme de sanatate pe care le vei intampina peste zeci de ani. Mda, suna de parca ar fi un viitor atat de indepartat, parca intr-o alta viata. Adevarul este insa ca preventia trebuie sa fie pe lista noastra zilnica de proritati. Iar niste articulatii sanatoase inseamna o viata luuunga, plina si activa.

Ore intregi petrecute pe scaun, la birou, la computer (cazul meu) si mancarea nesanatoasa (nu e cazul meu) pot afecta sanatatea. Articulatiile sunt si ele victime colaterale ale unui astfel de stil de viata modern. Vrei sa nu iti rugineasca? Atunci trebuie sa le mentii flexibile si… unse. Iar cea mai buna metoda de preventie este… ati ghicit, o combinatie inteligenta intre miscare si alimentatie. Dar mai sunt si alte “detalii” importante pentru a te bucura de articulatii sanatoase pana la… ziceti voi o varsta! 🙂

Formula magica pentru articulatii sanatoase este dupa cum urmeaza:

  1. Miscarea potrivita pentru articulatii

Cat se poate de des, preferabil zilnic – este un indemn pe care il auzim deja obsesiv. Dar sa ne gandim ca un barbat la 1.90 m, 146 kg, care vrea sa se apuce de sport, de cycling sau de alergat, ar trebui sa se mai gandeasca putin. 🙂 Atunci solutia va fi mersul iute pe jos (cat de iute se poate). Dupa ce mai slabeste, poate trece la un nivel mai dificil: inotul. Nici aceasta forma de miscare nu pune presiune pe articulatii. Apoi, gradual, se trece la noi forme de miscare, ceva mai solicitante. Dar daca nu aveti chef sau timp de sport, tineti minte: mersul pe jos, caratul pungilor de cumparaturi, datul cu aspiratorul zilnic pot constituti forme usoare de miscare, care te ajuta sa nu ruginesti!

  1. Alimentatia

Suntem ceea ce mancam. Si asta am auzit de ne-am saturat, nu? 🙂 Dar este adevarat. Pentru ca cine mananca mult, are multe kilograme. Iar kilogramele pun presiune pe… ati ghicit din nou: articulatii.

Ideal ar fi sa:

  • Reduceti consumul de carne grasa.
  • Reduceti cantitatea de fainoase si zahar.
  • Mancati mai mult peste. Preferabil nu din cel de acvacultura din Vietnam (pangasius) pentru ca acela nu prea contine Omega 3. Macroul, somonul (stiu, si aici e o discutie) sau heringul reprezinta optiuni bune.
  • Mancati mai multe fructe & legume! Necesarul de energie trebuie sa vina din acest gen de alimente, care pot fi extrem de gustoase si se prepara cu multa usurinta.
  • Mancati mai putin (caloric). Aveti grija sa mestecati alimentele cat mai lent. Iti vei da seama ca nu ai nevoie sa mananci tot ceea ce este in farfurie. Te vei satura mult mai repede. Aceste doua lucruri extrem de simplu de aplicat ajuta la reducerea greutatii si mentinerea ei.
  • Reduceti cantitatea de alcool consumata. Un pahar de vin rosu de trei ori pe saptamana este chiar recomandat, datorita continutului de polifenoli. Ce este mai mult de doua pahare pe zi, devine chiar problematic. Si pentru articulatii.

Cu cat aplicati in mod consecvent mai multe dintre aceste sfaturi, cu atat veti vedea o imabunatatire a starii fizice si psihice.

  1. Hidratarea

Cand ne nastem, corpul nostru este 80% apa… mai tarziu, spre batranete, doar 50%. Asa ca nu uitati: consumati minimum 2l de apa pe zi! 🙂

  1. Greutatea

Tineti minte toata viata acest cuvant: normoponderal! 🙂

  1. Suplimente tintite

Da, suplimentele alimentare nu tin locul unei vieti sanatoase, in schimb, completeaza dieta noastra, care deseori are carente. Asadar, imi asum ce spun: eu sunt consumatoare de suplimente si vad diferenta in perioadele in care le iau si atunci cand fac pauza.

Si articulatiile au nevoie de un anumit tip de “ulei” pentru a isi mentine buna functionare, asa cum este MSM de la Secom®. Si pentru ca mi-am facut o promisiune (in primul rand mie) sa nu recomand chestii netestate, am si exemplul perfect pentru acest produs.

Anul trecut, sotul meu a avut dureri destul de neplacute la un genunchi. Nu era grav, dar suficient cat sa nu mai poata alerga. De participat la vreo competitie nici nu se punea problema. Tot ceea ce a facut a fost sa ia MSM 750mg, de la Secom® si sa pedaleze. Iar in toamna a alergat un semimaraton in 1h58m. 🙂

Stiu ca ne responsabilizam in ceea ce priveste sanatatea noastra abia atunci cand ne confruntam cu o problema. Dar acest lucru trebuie sa se schimbe, e vorba de binele nostru, in primul rand. Cheia este sa prevenim, nu sa pierdem apoi timp, energie si tot felul de resurse pentru a ne vindeca. Si da, preventia chiar e mult mai usoara decat tratarea. Iar sanatatea noastra este pretioasa: este timpul sa invatam sa avem grija de ea!

***

2 Comments

  1. Jorjette

    February 11, 2017 at 19:48

    Miscarea si alimentatia sunt o formula magica pentru sanatatea intregului organism. Daca suntem atenti la ce mancam si alegem cat mai mult mancarea naturala, cruda, cu atat ne pastram mai sanatosi si mai tineri pentru o perioada mai lunga de timp. Miscarea este un bonus care vine pe langa alimentatie sa ne mentina tonusul.

    Ar trebui sa ne facem mereu timp pentru a face miscare si ar trebui sa fim atenti la ce mancam, mai ales acum cu explozia de produse de pe piata, produse care vin sa ne dezarmonizeze.

    • Sonia Argint Ionescu

      Sonia Argint Ionescu

      February 12, 2017 at 13:44

      Exact! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Health