Connect
To Top

#SheDOER: Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm)

Branduri românești cu care ne putem lăuda nu sunt prea multe. Dar o facem cu Ivatherm, brandul de produse cosmetice care folosește apa termală de la Herculane și care poate concura cot la cot cu absolut orice brand internațional de dermato-cosmetice din lumea asta. Iar când spui Ivatherm, primul nume care îți vine în minte e cel al Rucsandrei Hurezeanu, fondatoarea acestui brand, care a pariat pe ideile și pasiunile ei și a reușit. Iar acum ne povestește și nouă despre ele. 😀

Cine este sursa ta de inspirație în viața profesională?

Găsesc în fiecare zi inspirație în toate interacțiunile mele cu colegii și copiii mei, în artă sau muzică, conferințele la care particip sau cărțile pe care le citesc. Mă inspiră antreprenoarele franceze care au creat mărcile cosmetice de farmacie Caudalie și Nuxe, Mathilde Thomas și Eliza Jabez, Sheryl Sandberg COO Facebook, Lisa Nichols, că să citez câteva. Sunt inspirată de fiecare dată cînd călătoresc în țările unde vindem produsele noastre, în Asia sau Orientul Mijlociu, unde comportamentul consumatorului e foarte diferit, iar ritualurile de îngrijire sunt altele.

Care este cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat până acum în carieră?

Provocarea cea mai mare a fost să creez de la zero compania și brandul Ivatherm, dermocosmetice cu apă termală Herculane acum 12 ani. Intrăm pe o piață mică, dominată de mari lideri mondiali cu bugete de marketing enorme și resurse nelimitate. Cu toate astea ne-am diferențiat prin inovație atunci când e vorba de activi cosmetici cum sunt celulele stem vegetale, glicanii, resveratrolul, aquafiline-aquaporine, dar și prin apă termala Herculane cu proprietăți antiinflamatoare, calmante și antiiritante extraordinare.

Dar cel mai mare succes de care te-ai bucurat?

Extinderea internațională probabil e o bună măsură a valorii mărcii pe care am construit-o și un potențial de creștere extraordinar.  Sunt extrem de bucuroasă că fac cunoscută apă termala Herculane pe toate continentele, o apă foarte bogat mineralizată, extraordinară pentru piele. Există țări în care oamenii sunt foarte intuitivi și se lasă atrași de ce e valoros, ce le face bine. Așa se explică probabil succesul apei termale Herculane în China unde cantitățile de apă termală în spray lunare au întrecut cantitățile anuale consumate de piața din România chiar din primele luni de la lansare.

Care este, în opinia ta, rețeta succesului?

Succesul înseamnă pentru fiecare altceva. Dar, că să generalizez puțin, cred că oamenii care au success sunt perspicace, receptivi, flexibili și atenți la detalii. Capacitatea de a fi elastic nu e foarte des întâlnită, oamenii rămân blocați în situațiile nereușite sau nefericite pe care le trăiesc. Deschiderea și receptivitatea față de nou sunt și ele mai rare la noi, oamenii sunt încă destul de conservatori. Estetică și grijă pentru detalii atunci când e vorba de comunicare scrisă sau grafică sunt la fel de importante. Ele trebuie însă cultivate.

Cum ți-a venit ideea de a produce o gamă de cosmetice?

Una dintre amintirile cele mai dargi din copilărie este cea în care intram pe ușa farmaciei unde lucra mama mea și o urmăream cum își prepară propriile creme într-un mojar. Aud încă sunetul spatulei de plastic în mojarul de sticlă. Erau singurele creme pe care mama le folosea și le fabrica artizanal în farmacie pentru prietenele și surorile ei. Cred că pasiunea mea pentru cosmetice, parfumuri, texturi vine chiar de atunci.

După ce am terminat studiile de medicină la București și o școală de comerț în Franța, am lucrat 6-7 ani în la Servier, Sandoz, parte a grupului Novartis. Dermatocosmeticele, cosmeticele de farmacie erau categoria mea de produse preferate. Le consideram mai eficiente, mai sigure, îmi dădeau încredere. În România nu existau decât foarte firav 2 dintre mărcile multinaționale de dermocosmetice. Cum cele mai multe mărci de dermocosmetice franceze au ca ingredient principal apă termala m-am gândit imediat că aș putea căuta un izvor termosalin cu proprietăți antiinflamatorii în România.

Mi-au atras atenția bineînțeles izvoarele Băilor Herculane, cea mai veche și prestigioasă stațiune termală din Europa, pentru care Împărăteasa Elisabeta, celebra SISI, a făcut o adevărată pasiune. Am găsit foarte repede izvorul meu, cu debit mare, cu apă care vine de la 2000 m adâncime aproape sterilă la 45 grade și foarte bogată în minerale și oligoelemente, Cu, Zn, Mn, Și, cu proprietăți calmante și antiiritante pentru piele. Așa a luat naștere conceptul Ivatherm, care îmbină cei mai inovatori activi cosmetici cu apă termală Herculane, calmantă și antiiritantă pentru piele.

Ce te face fericită?

Cel mai mult mă fac fericită momentele de intimitate și comunicare autentică cu copiii, familia și prieteni dragi. Ador călătoriile în cele mai diverse colțuri ale lumii, sunt interesată să cunosc culturi noi, chiar dacă mă simt întotdeauna cel mai bine la Paris, Londra sau New York.

Ce te enervează?

Nu mă enervează nimic, dar îmi displac nepolitețea, ipocrizia, lipsa de empatie sau de bună dispoziție.

Care este cel mai important lucru pentru tine?

Familia mea e importantă. Să-i ascult, să fiu atentă la ce simt și ce-și doresc e pentru mine iubirea adevărată.

Care este cea mai frumoasă amintire pe care o ai?

Am multe amintiri frumoase, dar cred că cele mai frumoase sunt legate de nașterea copiilor mei și de întâlnirea cu soțul meu. Iubesc viața mea așa cum e ea. În fiecare zi, mă simt chiar și la birou ca într-o mare familie, deși știu să fiu fermă și se întâmplă să iau singură decizii nepopulare. Am creat o cultură antreprenorială modernă, în care oamenii se simt bine pentru că le sunt asculatate ideile și simt că ceea ce fac conteaza.

Dacă ai putea da timpul înapoi, ce ai face neapărat?

Sunt mulțumită cu alegerile mele și foarte recunoscătoare față de familia în care m-am născut și întâlnirile importante din viața mea.

Un sfat pe care i l-ai da oricărei femei…

Ce apreciez cel mai mult la o femeie e feminitatea ei, dincolo de frumusețea în canoane, ea e cea care atrage și definește o femeie. Feminitatea se cultivă prin ritualuri, prin modelele care vin din familie, prin atenția pe care o acordăm îngrijirii personale. Ritualurile de feminitate ne ajută să ne exprimăm și ne pun în contact cu ceea ce suntem, ne ajută să ne manifestăm la potențialul nostru maxim.

It’s a men’s world?

Da, din păcate, dar există și oaze feminine. Dar noi suntem cei care creăm realitatea în care trăim și de noi depinde schimbarea. Societatea evoluează spre o lume în care valorile feminine, comunicarea, empatia, înțelegerea sunt valorizate mai mult. Să fim recunoscătoare pentru asta!

Ești #shedoer?

Îmi place să cred că sunt o femeie care își pune în practică ideile, care e autentică și contribuie la crearea unei lumi mai bune prin ceea ce face, deci da, sunt o #shedoer.

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in She doer

  • #SheDOER: Mirela Bucovicean

    Îmi doresc de multă vreme să o am aici pe Mirela Bucovicean, pentru că este un exemplu extraordinar de #SheDOER, dar...

    Sonia Argint IonescuFebruary 12, 2018
  • #SheDOER: Lorena Buhnici

    De la început trebuie să îți spun că nu am cum să nu o plac pe Lorena. Suntem născute la diferență...

    Sonia Argint IonescuFebruary 7, 2018
  • #SheDOER: Irina Păcurariu

    Irina Păcurariu este unul dintre foarte puținii jurnaliști de la noi care reușesc să îmi stârnească interesul din primele minute în...

    Sonia Argint IonescuJanuary 24, 2018
  • #SheDOER: Cristina Bazavan

    E greu să ții pasul cu Cristina Bazavan și cu toate lucrurile pe care le face…. și da, are 24 de...

    Sonia Argint IonescuJanuary 17, 2018
  • #SheDOER: Mihaela Teleoacă

    E un om atât de bun și de plăcut, că e imposibil să nu-i admiri blândețea și devotamentul pentru familie și...

    Sonia Argint IonescuDecember 22, 2017