Connect
To Top

#SheDOER: Sonia Năstase (Nespresso)

Pe lângă faptul că îmi place la nebunie numele ei (nici nu sunt subiectivă… :D), Sonia Năstase este o persoană pe care o admir. Este ambițioasă, curajoasă, super feminină, o profesionistă desăvârșită, care nu se teme niciodată de provocări. Are un calm absolut și, o calitate rară pe la noi, știe să asculte. Este unul dintre oamenii alături de care îmi place să stau la povești la o cafea. Cea mai bună cafea, pentru că Sonia este Business Executive Officer Nespresso România, așa că mă așteaptă mereu cu sortimente inedite și multă energie.  

Vei afla în rândurile care urmează de ce este doer. Astăzi te invit și pe tine să faci cunoștință cu minunata Sonia Năstase!

  1. Ce îți doreai să devii în copilărie?

Cu riscul de a replica un clișeu: recunosc că, o bună perioadă din copilăria mea, mi-am dorit să fiu asistentă medicală, o dorință născută din speranța că astfel îmi voi putea ajuta bunicul care se confrunta cu probleme de sănătate, dar și alți oameni în nevoie.

  1. Cine este sursa ta de inspirație în viața profesională?

Echipa mea, pe care o iubesc și o respect enorm, este cea mai mare sursă de inspirație profesională. Ei îmi sunt oglindă pentru a mă autoobserva, ei îmi sunt drumul – uneori drept, alteori întortocheat – pe care înaintez. Bucuria lucrului făcut împreună este nemărginită, iar ei sunt oamenii alături de care am clădit business-ul Nespresso în România și care m-au învățat atât de multe despre mine! 

  1. Care este cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat până acum în activitatea ta?

Cea mai mare provocare pe care am avut-o a fost redefinirea controlului și păstrarea focusului pe viziunea și obiectivele pe termen lung ale unui business (n.r. Nespresso România) care nu avea răbdare – nici cu mine, nici cu timpul – și creștea într-un an cât altele în trei! A fost o reușită și o valoroasă lecție despre intuiție, răbdare și decizii inspirate. 

  1. Dar cel mai mare succes de care te-ai bucurat?

Cel mai mare succes care, pentru mine, a devenit un never-ending story, este performanța companiei Nespresso în România. Aceasta mi-a adus momente de business și de viață absolut memorabile, toate născute din sentimentul puternic de “împreună”, care ne definește; inaugurarea primului Nespresso Boutique din România, de exemplu, a fost poate cel mai fericit moment al acestui început de poveste. N-aș putea uita emoțiile și bucuria acelei zile!

  1. Nespresso este un brand devenit deja cult. De ce? Care sunt elementele care l-au transformat în așa ceva?

Îți mărturisesc cu sinceritate că Nespresso e o ‘școală’ unică de brand; este extrem de precis configurat și, în același timp, natural, uman, simplu. Redefinește luxul într-un fel plin de sens, prin ceea ce noi numim “o viaţă trăită frumos”. Nespresso propune un superlativ de lifestyle autentic, sincer, corect și unic realmente. Îi iubesc ‘vocea’, culoarea, literatura prin care el se exprimă și disciplinele asociate lui: cinematografia și gastronomia fină. Nu în ultimul rând, pentru că trăim într-o eră a responsabilității, Nespresso cultivă un angajament de business sustenabil prin procese complexe și rezultate reale în raport cu întreg ecosistemul de producție – plantații, fermieri, aparatură de producție și reciclare. Începând cu acest an Nespresso este primul brand din România, din categoria cafelei, care a implementat propria infrastrucutră de reciclare şi colectare a capsulelor.

  1. Care sunt sortimentele pe care românii le preferă? Există un top?

Românii sunt mari iubitori ai sortimentelor destinate băuturilor lungo și latte – Vivalto Lungo, Linizio Lungo, Fortissio Lungo, Envivo Lungo. Populare sunt și sortimentele Roma, Volutto, Arpeggio, dar și Edițiile Limitate Nespresso destinate sărbătorilor de iarnă, care se bucură de un real succes printre pasionații de cafea.

  1. Care este proiectul din portofoliul Nespresso care ți-a plăcut cel mai mult pănă acum?

De fiecare dată, proiectul recent devine preferatul meu. Iată cum, la o lună de la lansare, Nespresso Boutique din cadrul Băneasa Shopping City este ‘copilul’ cel mai răsfățat, poate datorită noutăților pe care acesta le aduce în experiența Nespresso, care ridică standardele în industria de retail de lux  şi includ: o nouă experiență de cumpărare pentru membrii Clubului Nespresso, ritualuri personalizate de degustare a sortimentelor de cafea de specialitate şi o nouă abordare a operaţiunilor, facilitată de tehnologii inovatoare. Noul concept propus de Nespresso Boutique Baneasa Shopping City pune în valoare cafeaua de specialitate, aceasta fiind în centrul tuturor experienţelor, iar toate materialele folosite pentru realizarea mobilierului provin din surse durabile şi economie circulară, reflectând angajamentul Nespresso de a acţiona întotdeauna cu cea mai mare responsabilitate faţă de oameni şi mediul înconjurător.

  1. Ce te face fericită?

Lucrile foarte simple și autentice: zâmbetul fetiței mele, o rochie nouă, o excursie la munte, liniștea rugăciunii, tihna zilei de duminică. Fericirea înseamnă, pentru mine, împărtășirea fiecărui moment frumos cu cei dragi.

  1. Ce te enervează?

Promisiunile, către sine sau exterioare, care nu văd lumina îndeplinirii.

  1. Care este cel mai important lucru pentru tine?

Armonia între expresie și conținut, relațiile autentice și viața trăită mereu cu optimism și deschidere.

  1. Care este cea mai frumoasă amintire pe care o ai?

Cele mai frumoase amintiri sunt momente de bucurie alături de oameni dragi mie: de pildă, proiectul iniţiat de Melania Medeleanu şi Vlad Voiculescu, MagiCAMP, proiect căruia m-am alăturat recent, cu mare bucurie. Este o inițiativă atât de frumoasă, inspiraţională, bogată în semnificație, care mi-a adus o emoție extraordinară, greu de descris.

  1. Care crezi că este talentul cu care te-ai născut?

În raport cu meseria mea, îmi place să cred că m-am născut cu talentul empatiei – acela de a vedea în adâncul oamenilor, de a le găsi locul, de a-i motiva și a-i ajuta să își îndeplinească misiunea.

  1. Dacă ai putea da timpul înapoi, ce ai face neapărat?

Poate aș oferi mai mult timp sportului – mărturisesc că, până nu demult, am neglijat acest aspect al vieții mele – și, cel mai important, aș petrece mai mult timp alături de oamenii dragi din viața mea.

  1. Un sfat pe care i l-ai da oricărei femei: să creadă în ea însăși și în propriul ei instinct, și să nu lase niciun „nu” să devină un obstacol în calea îndeplinirii obiectivelor ei.
  1. It’s a men’s world?

It’s a dreamer’s and a doer’s world.

  1. De ce ești un #doer?

Pentru credința cu care plec la drum în fiecare dimineață: aceea de a face un pic mai bine decât ieri, de a-mi iubi țara și de a contribui la binele celor din jur.

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in She doer

  • #SheDoer: Dr. Carmen Orban, Manager al Institutului Clinic Fundeni

    Share this...FacebookTwitterPinterestEste ceva vreme de când îmi doresc să fac un interviu cu medicul Carmen Orban, Manager al Institututl Clinic Fundeni,...

    Sonia Argint IonescuSeptember 19, 2018
  • #SheDOER: Marina Aristotel (AVRA Aesthetic Institute)

    Share this...FacebookTwitterPinterestOri de câte ori cunosc o femeie smart, curajoasă, care face lucrurile altfel și îndrăznește să pășească pe terenul inovației,...

    Sonia Argint IonescuJune 28, 2018
  • #SheDOER: Nicoleta Eftimiu

    Share this...FacebookTwitterPinterestNicoleta Eftimiu, Country Manager Coca-Cola România, este un profesionist dedicat inovației, ideii de a face lucrurile mereu altfel  și care...

    Sonia Argint IonescuMay 16, 2018
  • #SheDOER: Corina Bârlădeanu

    Share this...FacebookTwitterPinterestPe Corina Bârlădeanu o cunosc de multă vreme și întotdeauna am apreciat tenacitatea ei, încrederea că poate face lucrurile să...

    Sonia Argint IonescuMay 2, 2018
  • #SheDOER: Cristina Turnagiu Dragna

    Share this...FacebookTwitterPinterestPe Cristina Turnagiu o cunosc de mult, mult timp, cred că de pe la 16 ani. Așa că pot să...

    Sonia Argint IonescuApril 18, 2018