Connect
To Top

SUPER ANTRENAMENT: Cycling, antrenamentul care iti tonifiaza tot corpul

Desi imi place si stiu ca ar fi o idee numai buna pentru serile racoroase (hmm, asta daca mai avem si seri racoroase din cand in cand), nu ies atat de des pe cat mi-as dori la pedalat in aer liber. Iar in jurul Bucurestiului traseele pentru biciclete sunt foarte … inexistente. Asa ca incerc sa compensez placerea de a pedala la sala, la orele de cycling. Un antrenament super intens care iti testeaza la maximum rezistenta. Totul despre cycling sau spinning (cum se mai numeste) afli chiar acum!

De ce cycling?

Este unul dintre cele mai intense antrenamente pe care le-am incercat, avand in vedere faptul ca lucreaza toate grupele de muschi si te ajuta sa iti “sculptezi” trupul exact asa cum iti doresti. Iar cea mai buna parte este ca poate fi practicat atat de incepatori, cat si de profesionisti, deoarece ritmul si intensitatea se pot ajusta pe parcurs, in functie de evolutia fiecaruia in parte. Practic, totul se rezuma la pedalare si la mentinerea unei pozitii pentru un anumit interval de timp, la ritmul care trebuie crescut treptat in intensitate. Cycling-ul este un antrenament cardio excelent, dar si un antrenament de forta. Iar daca il efectuezi la sala, alaturi de cateva prietene, se poate transforma chiar intr-o competitie extrem de benefica pentru sanatatea si silueta ta. Iar daca gasesti acel antrenor care sa  propuna un playlist ritmat pe gustul tau, atunci it rocks!

Cycling-ul este un antrenament cardio excelent, dar si un antrenament de forta.

Iar cand spuneam ca cycling-ul te ajuta sa iti sculptezi trupul, nu glumeam deloc. Intr-adevar, prin aceasta metoda iti lucrezi, in primul rand, muschii picioarelor, care sunt pusi la treaba serios in timpul pedalarii tot mai accelerate. Gambe, cvadricepsi, fesieri: in timpul sedintelor de cycling, iti vei tonifia picioarele intr-un mod eficient. Relax, nu ti se vor umfla coapsele asa cum te gandesti. Nici vorba! Daca faci aceasta forma de miscare o data pe saptamana si nici nu exagerezi cu rezistenta, totul va fi perfect!!

Nici muschii abdominali si cei ai bratelor nu ”scapa” in timpul cycling-ului. Avand in vedere ca in timpul antrenamentului pozitia este una fixa, muschii sunt incordati si incep, usor, usor, sa fie mai bine definiti. Altfel spus, daca iti doresti patratelele acelea demne de un supermodel Victoria’s Secret, include cycling-ul in rutina ta sportiva.

In plus, cycling-ul te ajuta sa iti corectezi postura, mai ales daca petreci multe ore la birou, iti imbunatateste sistemul cardiovascular si contribuie la tonifierea intregului corp.

In plus, cycling-ul te ajuta sa iti corectezi postura, mai ales daca petreci multe ore la birou, iti imbunatateste sistemul cardiovascular si contribuie la tonifierea intregului corp. In timpul unei sesiuni de cycling poti arde intre 500 si 1000 de calorii (in functie de durata si de intensitate), iar rezistenta ta fizica va spori de la antrenament la antrenament. Exista sanse serioase ca sub bicileta sa vezi la finalul orei o balta de … transpiratie, desigur! 🙂

Reguli de urmat la cycling:

  • Asigura-te ca ai un echipament adecvat: colanti sau pantaloni stramti (preferabil cu perna intre picioare – belive me este o maaare diferenta cand o ai), pantofi sport cu talpa tare, un tricou sau o bustiera. Daca ai parul lung, cel mai bine ar fi sa il prinzi intr-o coada, pentru ca vei transpira serios in urma antrenamentului. Si nu uita sa ai la tine o sticla de apa ca sa te hidratezi.
  • Inainte de a incepe sa pedalezi, fa cateva exercitii de stretching. Iti vor pregati muschii pentru ceea ce urmeaza.
  • Asculta sfaturile trainerului si incearca sa tii ritmul pe care ti-l indica.
  • Daca simit ca e prea mult, asculta-ti corpul si nu incerca sa te suprasoliciti.

Chiar daca a doua zi dupa clasa de cycling te vei simti istovita, iar febra musculara nu te va cruta, crede-ma: beneficiile pe termen lung merita tot efortul!

Voi ati incercat cycling-ul? Cum vi se pare?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Health