https://doer.ro/dieta-ketogenica-ce-alimente-poti-sa-consumi-si-pe-care-sa-le-eviti-ce-beneficii-are/
Now Reading
Alimente surprinzătoare care conțin zahăr.

Alimente surprinzătoare care conțin zahăr.

Zahărul, acest ingredient care dă un gust atât de bun unor preparate, dar despre care știm mai mult decât oricând că este de vină pentru o serie de boli grave. OMS (Organizația Mondială A Sănătății) recomandă un consum de maxim șase lingurițe de zahăr pe zi. Și sunt aproape sigură că nu pui conștient această cantitate de zahăr în mâncarea ta. Și totuși… mănânci fără să-ți dai seama. Pentru că foarte multe produse care nici nu ți-ar trece prin minte sunt alimente care conțin zahăr.

Te-ai putea gândi că doar dacă nu mai cumperi prăjituri, băuturi dulci sau nu gătești în casă cu zahăr, gata, ai rezolvat problema. Am vești pentru tine. Introduci în organismul tău zahăr fără să știi.

8 magazine online bio pe care merita să le încerci

Atunci când merg la cumpărături, obișnuiesc să mă uit de cele mai multe ori cu atenție pe etichetele produselor și sunt o grămadă de alimente cosiderate de bază, adică foarte simple, care conțin mult mai multe drăcovenii decât ar trebui (de ex. caut tot timpul conserve de roșii doar cu roșii și sare – nu cu acid citric).

Dar astăzi ne concentrăm pe o serie de alimente surprinzătoare cu conținut de zahăr.

Concentrate, la plic sau sub formă de cuburi

În toate rețetele de sos bolognese vei întâlni ca ingredient supa de vită concentrat. Am ales cuburi bio, natural 100%. Ei bine, zahărul este natural și se regăsește în conținutul lor. Ca să îl eviți, ai putea face acasă supa și atunci mergi la sigur.

Bacon

Îl iubim lângă omletă sau în pastele carbonara. Și are aproape fără excepție zahăr.

Iaurt

Nu la iaurtul cu fructe mă refere, ci la ”iaurt natural”. Există pe piață câteva produse de la un anumit brand care în ciuda faptului că afirmă simplitatea produsului, conțin de fapt zahăr. În principiu, îl și simți de la prima linguriță. Da, și eu am rămas cu gura căscată.

Condimentele

Dap, și aici îl găsim. Așa că data viitoare când vrei să cumperi un amestec de condimente pentru tacos, de exemplu, citește cu atenție eticheta.

Laptele vegetal de oleaginoase

Poate ești intolerant la lactoză sau pur și simplu vrei să elimini din viața la lactatele, atunci îți vei îndrepta atenția către variantele de lapte vegetal. Există o sumedenie de variante și chiar mă așteptam să fie foarte ”curate”. Dar am avut surpriza să identific zahăr în câteva variante de lapte vegetal din diverse nuci gen fistic sau migdale. Plus multe alte substanțe pe care mi-ar plăcea să nu le ofer organismului meu. Varianta cea mai sigură este să faci tu acasă lapte vegetal. Foarte, foarte simplu!

Sosuri dressing

Zici că faci o treabă bună, că mănânci salată și că îi pui niște dressing ca să fie și mai gustoasă. Dar vei adăuga zahăr în salata ta. Pentru că mai toate aceste sosuri au zahăr în compoziție.

See Also

Sorile pentru paste

Da, este valabil chiar și la sosurile pentru paste. Mai toate sosurile gata preparate la borcan, specifice bucătăriei italiene, cu busuioc, picante etc. au zahăr printre ingrediente.

Fructele uscate

În mintea mea când zic „fructe uscate” înseamnă fructele ca atare puse la soare și deshidratate sau uscate într-un aparat specific. Ei bine, cumpăram într-un timp merișor deshidratat simplu. Nu mi-a trecut prin cap să citesc eticheta. Până într-un moment în care am remarcat un alt ambalaj similar pe care scria „fără adaos de zahăr”. Atunci am remarcat diferența dintre cele două.

Așa cum v-am obișnuit deja, părerile mele despre nutriție nu sunt din categoria extremistă. Sunt de părere că atâta vreme cât starea de sănătate nu impune un anumit regim, pot mânca orice … dar în anumite proporții. Mănânc dulciuri din când în când, îmi plac, mi se face poftă de ele. Dar nu în fiecare zi și cu limită. În casă pregătesc rar prăjituri și de principiu prefer să pun miere în ceea ce am nevoie să fie dulce (ceai sau cafea). Vreau să controlez pe cât posibil cantitatea de zahăr pe care o consum. Și acolo unde am opțiuni curate, fără nici un fel de adaosuri, fix pe acelea le voi face. Și la fel poți face și tu. Important este să cititm cu toții etichetele.

Dieta ketogenică: ce alimente poți să consumi și pe care să le eviți, ce beneficii are

Pentru fiecare categorie de aliment care conține zahăr din această listă am și exemple concrete de produse de pe piața noastră. Și uneori sunt chiar din categoria bio.

***

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 Doer. Toate drepturile rezervate. Made by 360advertising.

Scroll To Top