SUPER STORY: Babor, arta frumusetii personalizate
De cand am inceput sa scriu pe site, una dintre “misiunile” mele, ca sa zic asa, fost sa va spun povesti mai putin cunoscute, povesti ale unor oameni sau branduri ce pretuiesc atentia la detalii si calitatea. Cred ca ne confruntam in fiecare zi cu o avalansa de informatii, de multe dintre ele nici nu avem nevoie, asa ca am grija intotdeauna sa le aleg pe acelea care transmit un mesaj pozitiv, care arata exemple demne de urmat si demonstreaza ca lucrurile chiar pot fi facute intr-un mod corect, eficient si inovator. Iar un astfel de exemplu este compania de cosmetice Babor, cunoscuta si apreciata astazi la nivel international.
O inovatie care a cucerit intreaga lume
Povestea brandului Babor incepe cu un … tradafir negru, simbolul frumusetii absolute. Dar desigur si cu un cercetator extrem de talentat, care a folosit pentru prima data uleiurile hidrofile in gamele cosmetice de ingrijire a pielii. Este vorba despre Michael Babor, cel care a revolutionat aceasta industrie prin utilizarea proprietatilor de curatare pe care le aveau uleiul si apa, proprietati necunoscute pana la acel moment. Produsul sau de curatare HY-ÖL® a avut un success incredibil, iar in 1955, Babor l-a inregistrat la Oficiul German pentru Patente si Marci.
Uleiul hidrofil de curatare pentru fata a fost un produs inovator care a pus bazele dezvoltarii acestei companii (denumirea HY-ÖL® este protejata si astazi). Si totul a pornit de la un om care a stiut sa priveasca o problema dintr-un alt unghi, descoperind noi proprietati ale uleiului si folosindu-le pentru crearea unui produs revolutionar.
Primii pasi pentru Babor
In 1956, doctoral Michael Babor a infiintat compania Dr. Babor & Co si a inregistrat-o la Registrul Comertului din Köln, Germania (bineinteles ca am ales din nou un brand Hergestellt in Deutschland/Made in Germany, doar ce credeati? 🙂).
Brandul Babor promoveaza calitatea si realizeaza studii complexe ale pielii, in parteneriat cu universitati din intreaga lume, pentru a propune concepte de infrumusetare in acord cu natura.
Drumul catre succes pentru Babor a inceput cu primul sediu al companiei, cel din strada Sülzgürtel, numarul 38, din Köln (iar eu profit de aceasta ocazie pentru a va recomanda si o excursie in acest oras, Cologne este al patrulea oras ca marime din Germania si ascunde o multime de locuri fascinante: catedrale gotice impresionante, muzee, fortificatii medievale).
Pentru logo-ul companiei, cei de la Babor au ales un trandafir negru, simbol al frumusetii absolute, o promisiune pentru industria pe care promiteau sa o cucereasca pas cu pas. Prima prezenta a cosmeticelor Babor la un targ de profil a fost in 1959: lumea incepea astfel sa descopere produsele unui brand cu totul si cu totul special.
Prioritatea Babor: ingrediente naturale
In 1962, compania a trecut prin schimbari importante: doctorul Leo Vossen a cumparat 90% din actiunile firmei Dr. Babor & Co si a mutat compania la Aachen, acolo unde avea acesta domiciliul. Compania a ajuns sa fie detinuta integral de familia Vossen in 1965, cand doctorul Michael Babor a parasit definitiv echipa. Pe langa toate acestea, trendul produselor bazate pe ingrediente naturale incepea sa prinda contur, iar Leo Vassen a tinut cont de noile tendinte, lansand linia Dr. Babor Naturkosmetik.
Crearea unor produse inovative, din ingrediente sigure, naturale, a devenit prioritarea familiei Vossen pentru care cercetarile in domeniu si calitatea au reprezentat mereu pilonii brandului.
Crearea unor produse inovative, din ingrediente sigure, naturale, a devenit prioritarea familiei Vossen pentru care cercetarile in domeniu si calitatea au reprezentat mereu pilonii brandului. Anii ’70 au adus prima linie de ingrijire masculina de la Babor, dar si gama dedicata protectiei solare, avand in vedere faptul ca numarul vacantelor in destinatii insorite crescuse foarte mult.
Natura este si va fi in continuare principala sursa de inspiratie pentru Babor.
Si pentru ca excelenta serviciilor Babor a fost mereu importanta, in 1983, a fost deschis un centru de training la sediul companiei de Aachen, pentru ca oamenii sa inteleaga aceste produse si sa vada clar care sunt beneficiile lor. In 1994, la initiativa lui Heinz-Dieter Rietfort, Managing Director Babor, a fost introdus programul Total Quality Management conform caruia fiecare angajat Babor trebuie sa actioneze in acord cu interesele consumatorilor si sa le ofere acestora sfaturi si recomandari calitative, avand, desigur, si pregatire in acest sens. Smart, nu-i asa?
Noile directii
Intre timp, Babor si-a schimbat logo-ul (de cateva ori chiar) si sediul principal, insa de mai bine de 50 de ani, un lucru a ramas constant: brandul Babor promoveaza calitatea si realizeaza studii complexe ale pielii, in parteneriat cu universitati din intreaga lume, pentru a propune concepte de infrumusetare in acord cu natura. Pentru ca natura este si va fi in continuare principala sursa de inspiratie pentru cei de la Babor.
In plus, in ultimii ani, Babor si-a extins ramificariile, lansand linii anti-aging, linii bazate pe apa termala din Aachen, dar si linii de produse pentru SPA. Aceasta gama din urma este foarte interesanta, deoarece Babor a reusit sa creeze tratamente personalizate de ingrijire, dupa ce a studiat vechile ritualuri de infrumusetare folosite de triburi din intreaga lume, propunand metode si produse care ii fac pe utilizatori sa calatoreasca in jurul globului in cel mai simplu si relaxant mod.
Valorile Babor: sustenabilitate si responsabilitate
Fara exceptie, toate brandurile ale caror povesti le-am spus, au in comun o valoare pe care eu o apreciez tot mai mult, mai ales in prezent cand parca toata lumea este condusa doar de beneficiile materiale obtinute: grija pentru natura si pentru mediul inconjurator.
Ei bine, Babor creaza produse sustenabile, cu mare atentie la mediu. Stiati ca ei utilizeaza exclusiv electricitate din surse regenerabile?
In plus, din 2010 toate materialele publicitare sunt realizate doar din hartie certificata FSC (Forest Stewardship Council) . Iar produsele pleaca din Aachen cu un consum CO2 neutru.
Si inca ceva. Cand vorbim despre respect si iubire pentru natura, ne referim normal si la respectul fata de fiintele sale. Astfel, Babor are doar produse care nu sunt testate pe animale!
Cam asta ar fi pe scurt 🙂 povestea acestui brand minunat, Made in Germany. Si am scris-o pentru ca trebuie sa intelegem ca nu mai putem alege orice, oricum, aricat. Consumul pe care il facem trebuie sa fie bine cumpanit si sa tina cont de anumite criterii, mai ales daca ne consideram oameni educati.
Voi ati testat produsele Babor?
***