Now Reading
#SheDoer: Melania Damian (co-founder SLooP)

#SheDoer: Melania Damian (co-founder SLooP)

Melania Damian este exact ca produsele pe care le-a gândit acum 7 ani: autentică, plină de inițiativă, inovatoare, responsabilă și folosește des un cuvânt care-mi place mie mult, mulțumesc. 🙂 În plus, aș mai putea adăuga că este o fire pozitivă și optimistă, ceea ce eu zic că sunt senzațiile pe care le transmit și smutiurile SLooP, prin culorile vibrante și gusturile care dau un soi de dependență tare plăcută. Și sănătoasă. 

Fiecare întâlnire pe care am avut-o cu Melania a durat cel puțin dublu decât timpul pe care l-am estimat că-l vom petrece împreună. Și asta din simplul motiv că este un om super creativ, în compania căruia mi-au venit și mie idei diverse. Practic, pornim de fiecare dată de undeva și terminăm discuția altundeva și tot mai avem chestii de ”creat”.

Din răspunsurile ei mi se pare că reiese tare bine modul în care am descris-o în cele câteva rânduri pe care le-am pus în pagină chiar înainte de a-i primi răspunsurile.

Dragii mei, vă invit să faceți cunoștință cu omul care, împreună cu echipa Loja Fructelor, și-a propus să dezvolte o afacere, care să-i ajute pe români câte puțin, în fiecare zi, să consume mai multe legume și fructe. 

  1. Ce îți doreai să devii în copilărie?

 Medic sau profesor, un rol cu autoritate. Mai apoi am aflat că vreau să am orice profesie care îmi va permite “să plec în țări străine”, și am decis să fiu inginer, director de export ca tatăl meu. Așa era atunci… însă am avut de mică dorința de a explora necunoscutul, de a observa diferențele dintre oamenii din alte locuri și a încerca să le înțeleg.

  1. Cine este sursa ta de inspirație în viața profesională?

Familia mea, si mai ales fetele mele care sunt o sursă continuă de idei, colegii și partenerii mei, diverși oameni care vor să facă și cred că au puterea să facă bine, unii sunt vizionari, alții sunt oameni cu suflet frumos care nu cedează ușor.

  1. Care este cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat pană acum în carieră?

 Când am plecat din sistemul corporatist și am devenit consultant pentru inovare. 

  1. Dar cel mai mare succes de care te-ai bucurat?

 Nu cred că este un succes anume de care să fiu legată emoțional. Mă pot bucura de un succes mic care îmi face inima mare, sau pot să rămân neutră în fața unui succes financiar mare.

  1. Care este, în opinia ta, rețeta succesului?

 Cea proprie fiecărui om. E important să vrei să faci prajitura și apoi să o mănânci!  Să încerci, să îți dorești să greșești mult prima oară sau la început, să te ridici apoi mai puternic și să iei provocarea cu mai multă forță și optimism.

  1. De ce ai vrut să faci smutiuri? De unde a pornit ideea?

 A fost o decizie strategică de a intra cu o poziționare unică și relevantă într-o piață dominată de băuturi făcute din concentrate, apă și zahăr. Smutiurile (engl. “smoothies”) alături de sucurile 100% din fructe și/sau legume constituiau un segment aproape inexistent în retailul românesc. Eram convinsă că un produs sănătos și în același timp gustos, chiar dacă avea un preț cu care oamenii nu erau obișnuiți, va fi acceptat în România. 

  1. Cum crezi că poți face copiii să iubească fructele și legumele?

 Obișnuindu-i de mici să le iubească, să meargă în livezi și să le observe, să fie implicați în deciziile familiei atunci când merg la piață. Și câteodată să le amesteci în salate sau smutiuri delicioase. Și asta e util mai ales dacă vrei să “ascunzi” o mână de spanac crud sau o sfeclă de o guriță pretențioasă 😊

  1. Cât de receptivi sunt românii la un stil de viată sănătos? Care este evoluția pieței din acest punct de vedere?

 Românii sunt receptivi și își doresc să trăiască mai mult și mai bine, la fel ca alți europeni. Puterea de cumpărare inferioară, penetrarea limitată a categoriei prin retailul internațional, distribuția pe lanțul frig și termenul de valabilitate foarte scurt, toate acestea cumulate, determină o evoluție mai domoală a categoriei. Totuși, observăm multe semne bune și în fiecare an apar mai multe inițiative în categoria produselor alimentare sănătoase, asta însemnând că gradul de absorbție al pieței e în creștere.  

  1. Cum alegem un suc din comerț și știm că este chiar bun pentru noi?

 În primul rând, de verificat eticheta, să nu conțină zahăr și alte “răutăți” adăugate, apoi dacă este 100% fructe și legume nu din suc concentrat, și apoi, fundamental, ce ingrediente delicioase are: îți place gustul de rodie sau morcov? Sau preferi rețetele exotice? Atenție, sunt multe formulări care crează confuzie, cum ar fi „100% suc natural făcut din concentrat”. 

  1. Ce te face fericită?

 Familia și statisfacția în ochii fetelor mele când au realizări, când și ele sunt “doers & creators”. Și am un sentiment fizic plăcut când fac lucrurile să se întâmple, la cea mai bună versiune posibilă în mometul critic; nu neapărat perfecte, dar la timp! (I get a kick when I am getting things done. In time, even if not perfect”😊)

  1. Ce te enervează?

 Mhhh. Prea multe și nu ar trebui să mă enerveze nimic. Dar ceea ce îmi fură energia, să zicem altfel: procrastinarea, banalitatea, lipsa perspectivei și pesimismul (aici înseamnă neîcredere în capacitatea noastră de a genera schimbare semnificativă, și mă refer la schimbare în aria noastră de influență, bineînțeles)

See Also

  1. Care este cel mai important lucru pentru tine?

 Cel mai important aspect al vieții mele este familia mea, fetele mele, și dorința mea de a le crește cu spirit liber, să fie curajoase, puternice și adaptabile!

  1. Care este cea mai frumoasă amintire pe care o ai?

 Sunt două, nu le pot izola. Nașterea fetițelor mele, Veronica și Smaranda. 

  1. Care crezi că este talentul cu care te-ai născut?

 Dacă adaptabilitatea la schimbare este talent, atunci ăsta este atuul meu. Și optimismul. Altfel, talentul la a învăța ușor limbi străine (cred că tot de la adaptabilitate mi se trage) și de a sintetiza ușor informațiile pentru a trage concluzii.

  1. Dacă ai putea da timpul înapoi, ce ai face neapărat?

 Nu pot răpsunde, nu îmi vine în cap nimic.

  1. Un sfat pe care i l-ai da oricărei femei:

 Încredere și curaj pentru a porni la drum în realizarea unui vis. Fără a cere sfaturi prea multe și fără un plan “perfect”. Intuiția feminină este incredibilă, iar combinată cu capacitatea de relaționare și empatie, ne fac niște catalizatoare pentru schimbare pozitivă. Sunt avantajul nostru competitiv sustenabil!

  1. It’s a men’s world?

 By far, nooo! Și mă bucur că am ieșit din anii 80 când femeile voiau să imite bărbații pentru a avea succes! Nu am aderat la prejudecățile legate de diferențe, nici mișcarea feministă nu m-a impresionat, iar astăzi lumea și definițiile genurilor sunt mai complexe și nu mai poate fi împărțită în sexe. Contextul cultural și istoric ne permit să ne realizăm “rolurile” asumate după propriile principii, viziuni, ambiții și vise. Cred în puterea și inteligența emoțională a femeilor, și cred că în timp vor fi cele care vor  interoga  norme și paradigme, care vor transforma societățile în entități pașnice și iubitoare de semeni. Vor îmbuna lumea!

  1. De ce ești un #doer?

 Cred că schimbarea se realizează. O provocăm noi, tu, eu, cu toții. Iar eu chiar iubesc schimbarea, chiar si crizele prin intensitatea lor. Iar dacă schimbarea nu vine destul de frecvent (nu există secvențe), iau eu hățurile si o catalizez. Iar când schimbarea apare din afară, ești obligată să acționezi. Acțiunea sau reacțiunea înseamnă a-ți articula mai cu tarie principiile, a-ți întări poziția, a fi mai rezistent, si daca e necesar, înseamnă a te modela  pe trăsăturile noului context așa încât să devii mai bun, mai puternic si mai mulțumit cu tine.

***

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 Doer. Toate drepturile rezervate. Made by 360advertising.

Scroll To Top