FREYWILLE – Arta pura. Arta luxului.
Carei femei nu-i plac bijuteriile? De la inceputul existentei sale, omul s-a impodobit. La inceput prin picturi pe corp, apoi podoabele au capatat consistenta si forma si erau destinate doar anumitor persoane care astfel isi evidentiau rangul. In cele din urma, a aparut dorinta de a crea bijuterii care nu indeplinesc neaparat o functie practica. Si chiar daca ele continua sa exprime un statut social, pana la urma purtam bijuterii pentru a ne simti si pentru a arata mai bine sau pentru a ne sublinia personalitatea.
Stiti déjà despre mine, ca imi plac bijuteriile, ador sa le descopar, sa le admir si, atunci cand se poate, sa le port. Cunoscandu-le, am ajuns sa apreciez marcile care ofera produse cu adevarat calitative. Pentru ca toate au in spate nu doar o poveste fascinanta ci mai ales multa, multa munca. Astazi va invit sa aflati cum a reusit casa de bijuterii FREYWILLE sa isi duca reputatia si succesul mult peste granitele Austriei.
Asa a inceput totul…
Magia bijuteriilor din email (un material care are la baza sticla si culori minerale) incepe in anul 1951, pe strada Gumpendorfer (paralela cu celebra Maria Hilfer Strasse – sigur stiti de ea 🙂 ), unde a luat nastere micul atelier de manufactura in email. Artista Michaela Frey a inceput atunci sa picteze diverse obiecte din email iar majoritatea motivelor pe care le alegea, proveneau din folclorul austriac. Ulterior, ea s-a gandit sa isi extinda aria de activitate si astfel a inceput sa picteze pe bijuterii.
In 1970, dr. Friedrich Wille, jurist, a intrat in companie iar dupa moartea Michaelei Frey el a fost cel care a preluat conducerea atelierului de manufactura in email Michaela Frey GmbH & Co KG si l-a denumit FREYWILLE.
Am creat ceva ce subliniaza admiratia noastra pentru arta, istorie si pentru marii maestrii si care, in acelasi timp, se focuseaza pe capacitatile noastre proprii, creative si mestesugesti” – Dr. Friedrich Wille
Pana in anul 1981, tehnica de lucru in email a fost constant perfectionata, ajungand sa fie combinata cu aur de 24 de Karate.
Dr. Wille continua si in prezent sa fie raspunzator pentru imaginea singurei companii din lume care creeaza bijuterii artistice cu email.
Design umanist realizat manual
Imaginea casei FREYWILLE a fost gandita si dezvoltata in anii ‘80: Simone Grünberger – Wille, artista si absolventa a sectiei pentru lucrul in metal la Academia pentru Arta Aplicata la Viena, a adunat atunci o echipa de tineri designeri, plini de entuziasm, bijutieri si experti in arta emailarii. Impreuna au dezvoltat tehnica de lucru pe email. In plus, ea a condus noua linie de design.
STIAI CA… de la prima idee a unei noi colectii si pana la definitivarea ei pot trece chiar doi ani?
Talentul artistic, unicitatea, culorile puternice si exclusivismul raman pana in prezent caracteristicile pe care se bazeaza designer-ii casei FREYWILLE. Sursele lor de inspiratie sunt aproape nesfarsite si provin din ideile filozofice umaniste europene, fundamental imateriale si emotionale.
Exact acest sentiment este evocat de logo-ul firmei, un sfinx grecesc inaripat. Puterea si eleganta leului, libertatea vulturului si capacitatile spirituale ale omului fac din acest logo un simbol al sperantei, al viselor si al fortei creative.
Procesul de creatie si productie
Va intrebati desigur, cum se realizeaza aceste opere de arta, care infatiseaza opere de arta? Ei bine, aflati ca procesul de creatie pe care il presupune realizarea unei piese de bijuterie FREYWILLE, nu este tomai simplu. Din contra as spune.
Cea mai importanta etapa a procesului de productie este transpunerea schitelor realizate in acuarela de artistii FREYWILLE in emailul finit, insa fara a pierde din profunzimea culorilor si fara alterarea detaliilor precise ale desenului initial.
Pulberea de sticla, culorile minerale si apa sunt macinate impreuna cu bile de portelan intr-o moara speciala pentru a obtine pasta de “email”. Aceasta procedura este efectuata separate pentru fiecare culoare in parte!!! Formula de preparare a acestei paste de email este cel mai bine pastrat secret al companiei. Si pe buna dreptate, nu?
Urmeaza apoi aplicarea manuala a pulberii de aur de 24k galben si/sau alb. Apoi, aidoma unui mosaic, fiecare culoare este aplicata secvential pentru a obtine autenticitatea artistica.
Dupa fiecare aplicare piesa este introdusa in cuptor la temperaturi de peste 700°C pentru a capata consistenta finala. Aceste straturi de email sunt topite impreuna si imbinate printr-un process numit “Dekorband”.
Dupa acest process, urmeaza slefuirea fiecarei piese si finisarea cu un strat subtire de email aplicat , desigur, manual. Apoi intra din nou in cuptor. Ultima etapa in crearea bijuteriei este fixarea monturilor: din aur masiv de 18k sau placate cu aur, ori rodiu si paladiu, urmata de numeroase teste de verificare calitativa.
Colectii impresionante
Operele marilor artisti ai lumii, reprezinta o sursa inepuizabila de inspiratie pentru bijutierii casei FREYWILLE. Astfel, colectiile numara omagii aduse maestrului stilului Art Nouveau, Gustav Klimt si lui Friedensreich Regentag Dunkelbunt Hundertwasser (incercati sa cititi 🙂 ), impresionistului Claude Monet sau expresionistului Ego Schiele.
Fiecare colectie consta intr-un set format din cercei, pandantive de diverse marimi, bratari mai subtiri sau mai late si inele. Celebrele desene se regasesc insa si pe esarfele din cea mai fina matase, pe care le poti purta vara intr-o tinuta rafinata, cravate, genti si chiar ustensile de scris, care vor starni admiratia partenerilor de afaceri.
Va dati seama cat este de minunat sa vizitezi casa lui Hunderwasser de la Viena, sa-i admiri picturile si desenele si sa poti purta zilnic o frantura din opera sa? 🙂
Acum ceva mai mult de zece ani eram intr-o vacanta in Austria. In timpul uneia dintre nesfarsitele plimbari prin minunatul centru al capitalei austriece, am trecut prin fata unei vitrine impodobita cu niste bijuterii care m-au magnetizat. Habar n-am daca au fost acele culori absolut superbe sau poftele unei femei insarcinate (eram in luna a cincea 🙂 ), dar a fost imposibil sa plec de acolo fara o bijuterie. Inca o mai am, impreuna cu certificatul de garantie care contine si codul (denumirea) motivului care se regaseste pe micul meu pandant. Asa se obisnuieste la FREYWILLE. Pentru ca ei stiu prea bine, ca vei reveni cu dorinta de a-ti intregi colectia din motivul ales si nu care cumva sa nu mai stii ce trebuie sa alegi. 🙂
Aceasta abordare dar mai ales melanjul intre mestesugul traditional, forta artistica si spiritul creativ antreprenorial au condus compania FREYWILLE la un succes rasunator in intreaga lume. Din 1990 si pana in prezent cuplul Wille/Grünberger-Wille a deschis 103 boutique-uri in 35 de tari de pe 4 continente. Majoritatea magazinelor fiind amplasate pe strazi celebre de lux precum Rodeo Drive in Beverly Hills Los Angeles, in centrul GUM din Piata Rosie in Moscova si, bineinteles, in Stephansplatz la Viena.
Compania are 650 de angajati si colaboratori iar dezvoltarea si productia colectiilor limitate se realizeaza in continuare in centrul Vienei, pastrand astfel inaltele standarde de calitate, utilizate in design si productie.
V-am spus povestea, v-am aratat cum se fabrica, acum cred ca este momentul sa va las sa le admirati in toata splendoarea lor. Si daca v-am starnit pofta sa le probati, o puteti face intr-unul din cele trei magazine FREYWILLE prezente si in Romania.