#SheDoer: ”Orice confruntare cu riscul e importantă, indiferent de rezultat”, Melania Damian, co-fondator SLooP
Azi voi începe ultimul interviu din seria dedicată SLooP Doer cu un citat în limba engleză, foarte elocvent pentru ceea ce am făcut noi aici.
„WALK WITH THE DREAMERS, THE BELIEVERS, THE COURAGEOUS, THE CHEERFUL, THE PLANNERS, THE DOERS, THE SUCCESSFUL PEOPLE WITH THEIR HEADS IN THE CLOUDS AND THEIR FEET ON THE GROUND. LET THEIR SPIRIT IGNITE A FIRE WITHIN YOU TO LEAVE THIS WORLD BETTER THAN YOU FOUND IT.” ― Wilferd A. Peterson, un om care a zis și făcut.
Și nu întâmplător am ales acest citat. Se potrivește perfect celei care se află în spatele multora dintre ideile creative semnate SLooP.
Vă rog să mă credeți când vă spun că om creativ la Melania Damian rar mi-a fost dat să întâlnesc. Sunt absolut fascinată de modul în care îi funcționează mintea, cât de multe știe (mă întreb de fiecare dată când are timp să fie atât de la curent cu termeni și concepte complexe) și, mai ales, cât de molipsitoare și stimulantă este această imaginație a ei.
Melania, nicio întâlnire cu tine nu poate să dureze 10 minute. Și chiar dacă stabilim că vorbim o oră, sigur vor fi două. De fiecare dată când plec de la tine, plec cu mintea zbârnâind. Te rog, împărtășește cu noi sursele creativității tale. Ce citești, la ce te uiți, de unde îți vin?
Observ destul de mult, nu prea mă “uit” și citesc cât de mult pot. Cred în puterea cuvântului scris și bogăția din spatele lui. Îmi doresc ca în perioada următoare să ascult mai mult, de toate. Cred că creativitatea vine din multă curiozitate și din dorința mea continuă de a scotoci prin haos și a aduce structură. Îmi plac provocările de orice fel și îmi place să îmi testez capacitatea de a mă adapta, de a găsi soluții.
SLooP este un brand foarte optimist, foarte bine gândit în detaliu. Cum a început povestea lui și unde vrei să o duci?
Am aniversat în iunie 10 ani de la prima întâlnire cu partenerii mei, când ne-am hotărât să construim împreună o afacere care “să facă bine”. Am construit de la zero marca SLooP, care se exprimă prin produsele de tip Smuti (engl.: smoothie).
Industriile și categoriile de produse care ajută oamenii să aibă un stil de viață sănătos vor fi din ce în ce mai atractive, cu rate de creștere accentuate și mai puțin vulnerabile în crizele economice.
Acest tip de produs era relativ nou în România și era potrivit să susțină pozitionarea competitivā în piața sucurilor cu zahăr sau/și din concentrat. Sloganul “O smuticeală buna” exprimă o invitație la joacă sănătoasă, sinceră, plină de energie și optimism. Cred că industriile și categoriile de produse care ajută oamenii să aibă un stil de viață sănătos vor fi din ce în ce mai atractive, cu rate de creștere accentuate și mai puțin vulnerabile în crizele economice.
Ca să ajungi să clădești conceptul la care ai visat, așa cum spuneam, de la vis la realitate este cale lungă, muncă multă. Cum ai reușit să-ți păstrezi visul (care de multe ori este un ideal, uneori greu de transpus în practică) dar să rămâi cu picioarele pe pământ pentru a-l transforma în realitate? Cumva, cum ai reușit să nu te sperie greutățile de pe parcurs.
Cred că ingredientul magic este chiar însemnătatea “visului”. Dorința de a reuși și credința că ceea ce creezi este util în societate, te ajută să cauți mereu idei care să îmbunătățească valoarea propusă și să depășești momentele grele.
SLooP Doer, acest joint venture, a fost clar ideea ta, care are la bază relația dintre noi, valorile comune, drive-ul. Din experiența mea de 5 ani cu conceptul #doer mie mi se pare că a avut nevoie de timp ca să fie asimilat de români. În primul rând termenul este unul care necesită traducere. Încă mă întâlnesc cu oameni care mă întreabă cum se pronunță și ce înseamnă. Ce vreau să spun este că SLooPDoer a reprezentat o asociere îndrăzneață. Acum, la aproape jumătate de an după lansare, ce părere ai despre cum a fost primit și înțeles de piață?
Exact, ideea acestei “aventuri comune” (JV :)) a apărut extrem de facil, era ideea implicita, evidenta. Mi-a plăcut mereu proiectul tău DOER, misiunea lui și impactul pe care îl poate avea în societate și mai ales în rândul tinerelor fete și femei. Viziunea mărcii SLooP este de a face bine, a fi Incântător si a fi Necomplicat și doream să accentuăm promisiunea mărcii de “a face un pic de Bine la Trup și Suflet”.
Colaborarea DOER și SLooP este una cu ceva istorie și care aduce la un loc valori comune și un optimism molipsitor pentru viață.
Acest context hrănitor dar și vibrația noastră comună, valorile noastre asemănătoare și dorința de a Face mai mult pentru români, au rezultat într-o creație de concept în 2 zile și alinierea noastră în 2 minute :). Așa că ne aflăm în situația ideală, ofertantă și creatoare de sinergii: suprapunerea valorilor tale, respectiv ale mărci DOER cu cele cele ale SLooP în ceea ce privește dorința de de Face, de a instila Curaj, Încredere și Reziliență. Un fel de Can Do local. Cu SLooP DOER, această gamă de super smuti-uri, vrem să le fim aproape acelora care au nevoie de un mic imbold de a trece la acțiune atunci când motivația se dă dispărută.
Colaborarea DOER și SLooP este una cu ceva istorie și care aduce la un loc valori comune și un optimism molipsitor pentru viață.
Sigur sunt și subiectivă dar chiar consider că faci foarte bine ce faci. Dar ce crezi că faci mai bine decât alții?
Mulțumesc pentru apreciere. Mă străduiesc să fac bine, intențiile mele sunt curate, se ancorează în valorile mele personale și crezurile profesionale. În cei 25 de ani de experiență în diferite proiecte și alături de oameni de valoare, mi-am construit un sistem de referință pentru gândire strategică și inovare destul de solid.
Orice experiență si confruntare cu riscul e importantă, indiferent de rezultat.
Cred că cele trei sintagme pe care le flutur în ultimul an ne ajută să fim mai buni decât am fost și să aducem mai multă valoare celor pe care îi servim. Less is More. Focus on Process. Celebrate with Joy.
Există acea vorbă care spune ”nu riști, nu câștigi”. În ce situație s-a adeverit în cazul tău?
Riscul e Percepție, interacțiune cu oportunitatea, plăcere sau panică. În cazul meu e percepția mea asupra schimbării, abordarea situațiilor necunoscute, plăcerea de a rezolva și crea valoare (asta înseamnă a câștiga). Nu reușesc să dau un exemplu bun căci le-aș cataloga pe celelalte ca exemple mai puțin bune. Și orice experiență si confruntare cu riscul e importantă, indiferent de rezultat.
Există oameni sau momente care apar în viețile noastre ca noi să evoluăm, să ne deschidă ochii și să ne arate că ceea ce visăm este posibil. Unde ți-ai căutat inspirația, ai avut mentori?
Modelele si mentorii mei au fost mulți, sunt și acum în viața mea și îi ciugulesc cu atenție și le rămân recunoscătoare pentru ceea ce împărtășesc. Îmi culeg inspirația din cărți și articole, la conferințe sau târguri, în discuțiile strategice cu agențiile și colaboratorii noștri, în întâlnirile despre viziune cu partenerii mei și în poveștile despre tendințe cu colegii mei.
Care a fost momentul în care ai fost tentată să abandonezi sau în care ți s-a părut că nu ai suficient curaj să mergi mai departe, și totuși ai reușit?
Singurul moment in care m-am gândit dacă ar fi bine să renunț a fost chiar la începutul proiectului SLooP, în prima jumătate de an de la lansare, când am realizat că vom avea nevoie de mult mai multe resurse – timp și capital – ca să educăm piața, să dezvoltăm un brand cunoscut și o afacere de succes. Părea un efort mult mai mare decât am estimat la început și era fundamentală încrederea întregii echipe în realizarea misiunii. Timp de nouă luni am muncit la construcția unui nou plan și la implementarea lui astfel încât să validăm potențialul pentru sustenabilitate economică al proiectului.
Spune-mi un ritual pe care îl ai cu ajutorul căruia te auto-motivezi atunci când ai nevoie de un imbold?
Recunosc că am unul foarte specific, dar e atât de intim încât e secret. Pot spune că trezirea dimineață devreme, o practică ușoară de Yoga sau meditație, bucuria de a lua micul dejun cu familia contribuie la sistemul meu motivațional. Dar ceea ce mă aduce cu bucurie luni dimineață la birou este plăcerea pe care o am când lucrez cu echipa mea, Remarcabilii si Neînfricatele, aka SLooPer TrouPers, proiectele frumoase pe care le dezvoltăm și bucuria pe care o împărtășim împreună când ne ies lucrurile bine.
Spune-mi, te rog, trei calități/aptitudini pe care te-ai bazat în activitatea ta!
Am încredere în instinctul meu, în compasul meu intern, care mă ajuta în procesul decizional. Îmi place să îmi asum responsabilități și să fiu la cârma vasului, îmi place să pornesc în aventuri îndrăznețe, să construiesc o echipă de DOERs și mereu vizualizez că ajungem împreună cu bine și cu bucurie în punctul de destinație.
***