Connect
To Top

Cum iti poti incepe ziua fara cafea?

Cu siguranta nu sunt a morning person. Si nu e vorba de trezit, ca ma trezesc, ci de ritmul in care ma mobilizez. Tabieturi am avut inca din copilarie, iar pe masura ce am crescut 🙂 parca s-au inmultit. Iar cafeaua ocupa cu siguranta un loc fruntas ca importanta si… placere. Mai ales pentru ca mi-o face sotul.

Totusi, zilele trecute am avut parte de o situatie: NO COFFEE!!! Cea pentru ibric se terminase (mai uita omul sa cumpere fix acele lucruri esentiale, ce, voua nu vi s-a intamplat?), iar espressorul e in service. Cam nasol… Totusi exista solutii practice, gustoase si/sau sanatoase pentru a-ti incepe diminetile pline de energie chiar si atunci cand crezi ca fara cafea nu se poate!

Iata ce poti bea ca alternativa la cafea:

  1. Smoothie-urile din fructe – probabil stiti deja ca sunt o mare fana a smoothie-urilor, care nu-mi lipsesc niciodata la micul dejun. De ce? Pentru ca au un gust delicios, sunt consistente (uneori, nici la pranz nu simt ca imi este foame dupa un pahar de smoothie) si ne ofera doza necesara de energie si, bineinteles, vitamine!
  2. Un ceai este o alegere excelenta – ceaiul verde si cel negru au cofeina, insa, daca vreti sa renuntati definitiv la aceasta substanta, alegeti un ceai din plante.
  3. Limonada e o alegere foarte buna atat vara, cat si iarna – e racoritoare, contribuie la detoxifierea organismului si, in plus, o putem combina in atat de multe feluri (preferata mea e cea cu ghimbir!).
  4. Sucul de rodie – in tarile arabe, la fiecare doi pasi dam de o taraba improvizata cu suc de rodie (Orientul Mijlociu este cunoscut pentru culturile sale de rodie). Fie ca alegi sa il bei simplu sau sa il combini cu alte sucuri sau fructe, sucul de rodie e o alegere excelenta.
  5. Bineinteles ca apa nu putea lipsi din ecuatie – lipsa de hidratare contribuie la instalarea unei stari de oboseala, asa ca este important sa ascultam sfatul medicilor, stiti voi, acela cu opt pahare de apa in fiecare zi. 🙂

Iata ce poti face pentru mai multa energie:

  1. Termina dusul cu apa rece – poate la inceput pare o idee infricosatoare, dar apa calda sa stiti ca are tendinta de a relaxa. Poti incepe dusul cu apa calda, iar pe parcurs o tot racesti. Pentru ultimul minut incearca sa o lasi cat poti de rece! In plus, este o metoda excelenta de a iti mentine sanatoase vasele de sange. 
  2. Renunta la carbohidratii din micul dejun – daca ii vei consuma, in scurt timp vei avea o cadere de energie. In schimb, mananca oua, legume sau fructe.
  3. Trezeste-te in fiecare zi la aceeasi ora – chiar si in weekend. Daca obisnuiesti organismul intr-un fel, el se adapteaza. 
  4. Fa sport – sa faci miscare de dimineata te va ajuta sa scapi de starea de oboseala si sigur te va trezi! La mine functioneaza de minune.
  5. Acorda-ti timp – daca ai o intalnire importanta de dimineata, incearca sa te trezesti mai devreme ca de obicei pentru a-i acorda timp organismului sa intre in forma.
  6. Expune-te la soare – razele soarelui alerteaza mai bine ceasul interior decat lumina artificiala. Asa ca nu te sfii si trage draperiile, iesi pe balcon si fa un pic de #sungazing.
  7. Stimuleaza-ti creierul – petrece-ti ceva timp gandindu-te la o problema pe care trebuie sa o rezolvi sau citeste. Mintea se va activa mai repede!

Voi ce alternative la cafea ati mai testat?

Foto: Pixabay

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Lifehacks