Now Reading
#SheDoer: Diana Baicu (TopLine România)

#SheDoer: Diana Baicu (TopLine România)

Când faci referire la oamenii implicați în industria frumuseții în România Diana Baicu, director general TopLine, este un nume de referință. În mod firesc, este la curent cu tot ceea ce este de ultimă oră în domeniu și are o vastă cunoaștere despre produse și ingredienții pe care acestea îi conțin, despre tratamente și eficiența lor, despre cerințele și necesitățile femeilor. Nimic surpinzător până acum. Dar faptul că le sfătuiește pe femei să nu devină altceva de cât sunt, să nu își dorească să arate precum păpușile Barbie, asta te poate surprinde venind de la o persoană care vinde frumusețe. Ea totuși a înțeles că acest concept, frumusețea, înseamnă particularitate, ceea ce vine fix din acele mici defecte care ne fac unice. 
Diana este o femeie determinată, muncitoare, consecventă și foarte focusată pe ceea ce face cu atâta pasiune. S-a văzut asta și în ultima perioadă, în care criza a lovit în toate direcțiile. A fost pe fază și și-a îndreptat acțiunile către necesitățile momentului. Fără să uite să ofere și o mână de ajutor celor care au nevoie.
Da, Diana Baicu este #SheDoer și protagonista acestui interviu care sper să vă încânte, să vă inspire și să vă aducă informații utile.
1. Ce îți doreai să devii în copilărie?
Explorator pentru a călători mult în locuri îndepărtate și diferite, să descopăr vestigii antice sau să călătoresc prin junglă și să studiez plante sau animale necunoscute.
2. În ce context ți-a venit ideea de a deveni antreprenor în domeniul beauty?
Am pornit de la faptul că saloanele nu aveau produse profesionale, că nu existau aparate și nici măcar mobilier profesional în saloane și cu toate acestea saloanele aveau clientelă. Faptul că nu existau produse profesionale în saloane făcea ca rezultatele care se obțineau să nu fie întotdeauna cele mai bune. Nu puteam vorbi de confort în saloane atâta vreme cât nu existau nici măcar unități de spălare sau scafe rabatabile, din porțelan sau accesoriile potrivite. În materie de estetica facială, nu exista decât foarte puțină aparatură și nu din cea mai performantă. Despre tratamente corporale care să folosească diverse tehnologii nici nu putea fi vorba. Se făcea doar masaj. Existau specialiști buni, care aveau cunoștințe solide dar care, din păcate, nu au avut acces la tehnologiile și tehnicile noi și avansate care se foloseau în alte țări dar care își doreau să învețe și să ofere clientelor lor tot ceea ce este mai bun și mai sigur.
Femeile își doreau să își întrețină frumusețea și să obțină rezultate cât mai bune în materie de înfrumusețare. Și noi nu am făcut nimic altceva decât să aducem pe rând, pe măsura dezvoltării pieței, ceea ce era nevoie în momentul respectiv. Sau am creat o anumită nevoie dacă ea nu exista.
3. Pare că româncele sunt foarte preocupate de beauty. Totuși ce înseamnă pentru romance beauty: skincare/haircare sau make-up/hairstyle? Există preocuparea pentru îngrijire înaintea preocupării pentru ”artificii” să le spunem?
Româncele sunt consumatoare de beauty foarte informate și la curent cu tendințele. Principala preocupare în materie de beauty este legată de păr și cele mai căutate sunt serviciile și produsele de haircare. Dintre acestea în primul rând șampoanele și conditionerele. Urmează apoi machiajul și produsele și serviciile de manichiura. Și numai după aceea vine îngrijirea pielii și serviciile dedicate acesteia, plus produsele de skin care. Dintre acestea în primul rând sunt cerute cele destinate feței și apoi corpului.
La prima vedere pare că ‘artificiile’ sunt pe primul loc dar nu este chiar așa. În ultimii ani au fost făcuți pasi importanți în ceea ce privește îngrijirea pielii și se apelează din ce în ce mai mult la tratamente profesionale de îngrijire a acesteia și rutina zilnică legată de skin a devenit o obișnuință. În special generația M (n.r. milenialii) este foarte preocupată de ce fel de produse consumă și cum le aplica pe piele, ce conțin aceste produse și sunt din ce în ce mai multe persoane extrem de preocupate și informate în materie de skin care. Și asta se vede în ceea ce privește calitatea pielii persoanelor tinere. Și bărbații au început să fie din ce în ce mai preocupați de beauty în special în materie de ingrijirea bărbii și epilat dar și skin care eficient
4. Care sunt brandurile tale preferate din portofoliul TopLine?
Îmi plac toate brandurile din portofoliul nostru. Acesta este și motivul pentru care le-am selectat. Pentru mine este foarte important ca brandul să aibă o poveste și să fie eficient, adică să aibă rezultate dovedite științific.
Îmi plac foarte mult brandurile inovatoare care sunt deschizătoare de drumuri și care creează o nouă categorie în domeniu, cum ar fi Moroccanoil care a introdus uleiul în îngrijirea părului lansând faimosul ulei de argan Tratament, Academie care a creat primul tratament cosmetic profesional, CND care a creat culoarea semipermanenta odată cu Shellac, Babor care a introdus fiolele în estetică, Kryolan care a creat make-ul special pentru televiziune, Universkin care a introdus categoria de cosmetice medicale

Îmi plac brandurile care sunt preocupate de protecția și conservarea Planetei și cred că este foarte important în acest moment ca brandurile să fie preocupate de acest aspect. Kevin Murphy este o companie pentru care sustenabilitatea este înainte de orice, Goldwell și Babor fac și ele eforturi susținute în acest sens.
Îmi plac tehnologiile avansate dar nonagresive care stimulează activitatea sau regenerarea celulară și care nu ne pun sănătatea în pericol. LPG cu Endermologie care stimulează mecanic celulele, Guinot care activează energia celulara, Ultratone biostimulare tehnologii nonagresive dar care sunt foarte eficiente și pun la dispoziția specialiștilor și a consumatorului numeroase studii științifice care dovedesc eficiența și rezultatele.
5. Ce sfat de beauty ai da unei puștoice de 14-15 ani care își descoperă feminitatea?
Să apeleze la specialiști pentru a se informa. Este foarte important să își formeze o rutină de îngrijire corectă și să știe cum să își protejeze și să își mențină frumusețea. În momentul de față suntem bombardați cu informații de foarte multe ori contradictorii. În special tinerii dar nu numai confundă imaginile de pe Instagram realizate de multe ori cu ajutorul multor filtre cu imaginea reală și vor să arate așa de unde și folosirea în exces de make-up. Să fie atente la ce își aplica pe piele, păr, unghii. Este foarte important să folosească produse care se înscriu în categoria de clean beauty.
https://doer.ro/clean-beauty-conceptul-la-moda-in-domeniul-beauty/
După părerea mea este foarte important să fie ele așa cum sunt și să nu încerce să copieze diverse modele promovate de media. Mai ales că la această vârstă toate sunt frumoase. Este foarte important să te simți bine în pielea ta și să iți cultivi propria frumusețe. Fiecare om are o frumusețe proprie și unică. Eu văd frumusețea în diversitatea și inclusivitatea ei. Cred că este absolut necesară educația în materie de beauty și anul acesta vom începe o campanie în acest sens.
6. O latură mai recentă a afacerii tale este și TopLine Medical. Ce servicii oferă și cui se adresează?

Top Line Medical se adresează clinicilor de medicină estetică și oferă produse cosmetice medicale, aparatură și mobilier medical. În ultimii ani s-a dezvoltat mult acest domeniu și au apărut numeroase clinici de medicină estetică. Era așadar firesc să ne extindem și pe această piață.

Universkin este brandul care a creat categoria de cosmetice medicale și care are un concept foarte interesant care se bazează pe dermatologia funcțională. Sunt cosmetice personalizate recomandate de către medicul dermatolog sau estetician și fiecare pacient are propria lui formulă în funcție de necesitățile specifice ale pielii. Există și o platformă SkinXs unde se introduce fotografia feței pacientului fară make-up, după care medicul, asistat de inteligența artificială, ne recomandă formula cea mai potrivită pentru noi.

Avem mai multe tipuri de aparate în special koreene care pun la dispoziția medicilor tehnologiile cele mai în vogă dar și eficiente: microneedeling și microchanneling, radiofrecvență fracționată, HIFU sau cryolipoliza dar și multe altele.

7. Care sunt trendurile top 3 în materie de estetică/beauty în anul 2020?
 Există trei trenduri majore care vor marca aproape tot ce înseamnă industria beauty:
  • Preocuparea majoră pentru sustenabilitate și protecția Planetei

Efectul industriei asupra mediul înconjurător e un subiect important astfel încât mărcile răspund la aceast trend, printre altele, și prin utilizarea unor ambalaje care să nu polueze. De exemplu, Kevin Murphy folosește în cea mai mare parte OWS (Organic Waste System) pentru ambalajele produselor
#waterlessbeauty.
Șampoane dar și conditionere uscate, mai multe produse pudră – produse de curățare pudră, măști uscate.
Plasticul care se folosește din ce în ce mai puțin pentru ambalaje dar și faptul că, de exemplu, au fost înlocuite total sferele de plastic folosite în produsele de peeling.

  • Ritualul de frumusete simplificat – skip-care, skincare diet.

În 2018 a fost nebunia venită din Coreea cu ritualul în 10 pași. Acum planul e să folosești mai puține produse, dar mult mai puternice – concentrație mai mare de ingrediente eficiente. Plus, produsele hibride. Acest tip de produse sunt genderless și ageless, adică toata familia le poate folosi.

  •  Clean beauty

Preocuparea în continuă creștere pentru ceea ce conțin sau mai ales ceea ce nu trebuie să conțină produsele de beauty. Dacă în primă fază această trendul se regăsea în special în rândul millenials, acum s-a extins asupra tuturor generațiilor și este normal să fie așa. Există o listă ‘neagră’ extensivă de ingrediente pe care nu trebuie să le conțină produsele de îngrijire, listă care este în continuă creștere. În special atunci când este vorba despre skin care suntem cu toții foarte atenți la ceea ce aplicăm pe piele și este normal să fie așa și interesul față de componența produselor se referă și la haircare, styling, produse pentru unghii sau make-up.

8. Ești pro intervenții estetice? Există o limită la care trebuie spus ”stop!”?

Da, sunt pentru intervențiile estetice făcute cu măsură și în limita naturalului. În momentul de față sunt atât de multe metode și tehnologii disponibile, avem posibilitatea să arătăm bine și să ne menținem în formă cu mult mai multă ușurință. Depinde de noi să alegem metoda care ni se potrivește, fie ea invazivă sau nu. Dar nu trebuie să uităm că indiferent de alegerea noastră, important este să avem grijă de calitatea pielii.

Nici o operație sau injecție nu ne va face să arătăm mai bine dacă pielea nu este corespunzător îngrijită. Nu voi înțelege niciodată de ce am putea să ne dorim să arătam la fel, să avem fața ca un balon, lipsită de expresie și întinsă excesiv, buzele exagerat de groase, sprâncenele tatuate în V sau genele excesiv de lungi și de negre.

9. La ce intervenție nu ai apela niciodată și de ce?

Nu aș apela niciodată la o intervenție care să mă facă să arăt nenatural sau să mă schimbe într-o alta persoană. Pentru mine este important să mă simt bine în pielea mea și să fiu eu, acceptând desigur faptul că anii trec și că la 50 de ani nu poți arăta ca la 20. Nu ar fi firesc.

10. Ai o sursă de inspirație în viața profesională?

Da, mă informez în legătură cu trendurile internaționale din industria de beauty și trendurile sociale. Particip la seminariile organizate de către furnizorii noștri, care sunt unele dintre cele mai mari și mai de succes branduri din domeniul frumuseții profesionale. La aceste seminarii sunt invitați external speakeri de la marile agenții din lume care ne vorbesc despre tendințele din piață, despre ce își dorește consumatorul, modelele de succes din business, modele de organizare sau best practice-uri aplicate în diferite tari. În plus, lucrăm cu o agenție foarte bună din România care ne ține la curent cu tot ceea ce este nou, fresh și relevant în domeniu.

11. Care este cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat până acum în carieră?

Cea mai mare provocare este să răspunzi mereu nevoilor consumatorului de frumusețe, să îl asculți, să te adaptezi pe o piață atât de dinamică cum este piața de beauty. Este o mare provocare dar în același timp este atât de interesant ce fac. A fi cu un pas înaintea celorlalți implică să fii tu însuți mereu dinamic și în continuă schimbare. Și noi asta ne dorim.

Să asculți consumatorul, să intri în comunitățile lui în special cele mici, să aduci mereu ceea ce are nevoie sau chiar să anticipezi o nevoie, să oferi cea mai bună soluție pentru puterea sa de cumpărare reprezintă o continuă provocare. Dar ne place mult să facem asta. 🙂

12. Dar cel mai mare succes de care te-ai bucurat?

Campania ”Nu Există Nu Se Poate” pe care o organizăm împreună cu Andreea Marin și care este anul acesta la a patra ediție. Este extraordinar să vezi cum femei obișnuite se pot schimba atât de mult într-o perioadă scurtă cu ajutorul specialiștilor din saloanele de înfrumusețare. Și vorbim nu doar despre kilogramele și centimetri pierduți și fața mult întinerită ci de creșterea încrederii în sine și a nivelului de energie. Se schimbă radical atât fizic dar, în primul rând, emoțional și sunt gata să facă față unor noi provocări, își schimbă cariera și pur și simplu văd lumea cu alți ochi.

În câteva zile vom avea o întâlnire a Ambasadoarelor noastre din cele trei generații și deabia așteptăm să le reîntâlnim, să aflăm ce au mai făcut și ce planuri de viitor au. Cu o mare parte dintre ele ținem legătura și ne bucurăm mult să vedem că nu a fost doar o schimbare de scurtă durată ci una profundă și permanentă și ne bucurăm mult că suntem parte din aceste povești minunate. În curând vom începe o noua ediție a campaniei NENSP iar anul acesta vom avea un număr dublu de Ambasadoare din diverse orașe ale țării.

Ca noutăți venim de această dată și cu pachete de tratamente personalizate care să ducă la o transformare radicală. Aceste pachete sunt oferite de către saloanele partenere clientelor lor care nu au fost atât de norocoase să fie alese Ambasadoare în campanie și tratamente signature pentru față și corp la prețuri foarte avantajoase 99 lei. Plus cutii NENSP cu produse cosmetice de folosit acasă: două tipuri de cutii pentru față și două pentru corp și supriza: o cremă special creata pentru Andreea Marin.

See Also

13. Care este, în opinia ta, rețeta succesului?

Să știi ce vrei și să fii perseverent. Nimic nu se întâmplă de la sine. Totul depinde de noi și ca să avem succes în orice domeniu este nevoie de multă determinare și disciplină. Este important să fii înconjurat de oameni pozitivi și cu energie bună, să înveți mereu și să fii deschis la schimbări.

14. Ce te face fericită?
Să fiu înconjurată de oameni și lucruri frumoase.
15. Ce te enervează?
Faptul că unii oameni nu își asumă responsabilități și faptul că una spun și alta fac. Mie mi se pare că lucrurile sunt întotdeauna simple: dacă nu poți să faci ceva doar trebuie să spui și vei fi ajutat.
16. Care este cel mai important lucru pentru tine?
Ca cei dragi mie să fie sănătoși și bine cu ei (și cu mine:) )
19. Care crezi că este talentul cu care te-ai născut?

Nu cred că am un talent special. Sunt doar perseverentă și îmi place să duc lucrurile la final chiar dacă pe parcurs schimb planurile de câteva ori.

20. Dacă ai putea da timpul înapoi, ce ai face neapărat?

Aș avea cât mai multe experiențe diferite. Aș merge să lucrez în diferite țări din lume pentru a cunoaște mai bine cum gândesc și trăiesc oamenii din diverse colțuri ale Terrei și pentru a-i înțelege mai bine. Și aș lucra tot în beauty 🙂

21. Un sfat pe care i l-ai da oricărei femei:

Să fie sigură că este frumoasă. Toți suntem frumoși. Important este să ne simțim așa și să nu încercăm să fim ca alții. Este important să ne iubim așa cum suntem și să ne trăim propria viață.

22. It’s a men’s world?

În mod cert nu. Femeile sunt atât de importante în societatea noastră și lumea nu poate fi imaginată fară noi.

23. De ce ești un #doer?

A face este o parte importantă din mine. Mult mai mult decât a avea. Cred că dacă facem totul cât putem noi de bine, lucrurile se aranjează în jurul nostru în așa fel încât să fim fericiți. Și dacă noi suntem bine cu noi, atunci în jurul nostru există numai Frumusețe.

***

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 Doer. Toate drepturile rezervate. Made by 360advertising.

Scroll To Top