3 pași pentru a fi mai organizat

La începutul anului probabil te-ai gândit sau poate chiar ai pus pe hârtie câteva lucruri pe care vrei să le faci anul aceasta – niște schimbări (mai mici sau mai mari) care să te ajute să progresezi și să te simți mai bine cu tine însuți. Foarte bine! Dar sunt mari șanse să nu mă înșel când spun că probabil așa ai făcut și cu un an în urmă. De fapt, cred că asta facem toți an de an. Cât de multe lucruri reușim să ducem la bun sfârșit până la finalul anului depinde de cât de organizați suntem în fiecare zi. Așadar, până să ne gândim ce obiective să stabilim pentru următoarea perioadă, poate că cel mai bine este să ne gândim cum putem să fim mai organizați.

Iată trei sugestii:

1. Fă o listă!

Dar nu dimineața, după ce te trezești, ci cu o zi înainte. Cu câteva minute înainte să mergi la culcare e momentul perfect. În felul acesta, a doua zi, când sună alarma și te ridici din pat, faptul că știi deja ce anume vrei să faci în ziua respectivă îți va face gândurile să se așeze mai bine, să fii mai eficient cu folosirea timpului și să-ți începi ziua fiind mult mai concentrat și organizat. Plus că bifarea fiecărui lucru de pe listă îți dă un sentiment de mulțumire și te și motivează. E ca o mică încurajare de a continua să rezolvi, pas cu pas, tot ce ți-ai propus.

Ideal ar fi să faci și o listă săptămânală, adică să notezi undeva toate sarcinile importante pe care le ai de îndeplinit în următoarele șapte zile. Pe urmă, împarte-le pe zile! Gândește-te care ar fi cea mai bună variantă, ce anume ar trebui să faci în fiecare zi astfel încât să nu ajungi să le lași pe toate pe ultima sută de metri și apoi să te simți presat sau agitat că nu reușești să le termini la timp.

Tip: În cazul în care ești genul de persoană care amână ce are de făcut cât mai mult cu putință, atunci poate ți-ar fi de ajutor ca, în momentul în care faci lista, să scrii și ora până la care vrei să termini fiecare sarcină. Asta va crește muuult șansele ca, la sfârșitul zilei, să-ți fi făcut treaba cu brio.

2. Formează-ți obiceiuri!

Nu cred că sunt prea mulți oameni care așteaptă cu nerăbdare ziua în care fac curățenie în casă. Dimpotrivă. Și asta, în mare parte, din cauză că durează mai mult decât am vrea, corect? Așa că, decât să stai câteva ore făcând curățenie într-o singură zi din săptămână, nu mai bine fragmentezi treaba și faci zilnic câte puțin? Într-o zi ștergi praful, în alta dai cu aspiratorul și tot așa. E mult mai ușor să faci puțină curățenie în fiecare zi decât să lași toată treaba să se adune la sfârșit de săptămână și să muncești câteva ore ca să termini. Sau, dacă te ajută mai mult, în loc să-ți împarți treaba pe sarcini zilnice, poți pur și simplu să rezervi în fiecare zi 15-20 de minute (sau câte crezi tu că ai avea nevoie) special pentru curățenie. Sigur le poți strecura fără probleme în programul tău!

Puncte bonus dacă stabilești un loc pentru fiecare lucru în parte și ai grijă să-l pui mereu acolo. Așa nu mai pierzi timp căutându-l și tot încercând să-ți amintești unde l-ai pus. Nu de alta, dar, potrivit Forbes, americanii pierd două zile și jumătate pe an căutând lucruri care nu sunt la locul lor. Dacă îți faci un obicei din a pune tot timpul obiectele unde le este locul, o să-ți faci viața mult mai ușoară, nu crezi?

Obiceiurile nu trebuie să țină neapărat de zona de curățenie. Poți să-ți pregătești seara hainele pentru ziua următoare, să decizi la ce oră pui deoparte telefonul, să stabilești orele la care să mănânci sau când să te trezești ori să mergi la culcare și așa mai departe. Odată ce iei anumite decizii și te ții de ele, asta chiar te va ajuta să devii disciplinat pe termen lung.

See Also

3. Stabilește-ți prioritățile și găsește un echilibru!

Dacă e să luăm în calcul pe câte planuri (profesia, familia, relația de cuplu, relațiile de prietenie și relația cu propria persoană) se desfășoară viața noastră, devine limpede că fiecare dintre noi are de făcut, zi de zi, zeci de lucruri. Pe termen lung, problemele încep să apară când atenția noastră ajunge să fie centrată numai pe unul sau două planuri. E important să conștientizăm că toate au partea lor de importanță și că numai dacă îi acordăm fiecăruia în parte atenția cuvenită vom avea un sentiment de mulțumire și ne vom simți bine cu noi înșine în totalitate.

Gândește-te care sunt nevoile tale, ce resurse ai la dispoziție și ce aspecte nu trebuie să scapi din vedere. Odată ce-ți stabilești prioritățile, îți va fi mult mai ușor să te organizezi și să conștientizezi cât de implicat îți dorești să fii pe fiecare plan. Pe cât posibil, încearcă să găsești un echilibru și să fii cu adevărat prezent în toate aspectele vieții tale. (Pe rând, desigur.) Ai grijă să nu te suprasoliciți la locul de muncă, alocă timp doar pentru tine (în care să te relaxezi, să faci sport, să citești sau orice te ajută să ai un raport mai bun cu tine însuți) și petrece timp de calitate partenerul, cu familia și cu prietenii.

Tu cum încerci să fii mai organizat?

***

View Comment (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 Doer. Toate drepturile rezervate. Made by 360advertising.

Scroll To Top