6 activități pe care să le faci seara în loc să stai cu nasul în telefon

Dinamica zilelor tot mai agitate din prezent, ritmul haotic în care ne trăim acum viața, efortul de a ține pasul cu toate (viața personală, viața profesională, jobul principal și proiectele extra, viața socială și micile frivolități de zi cu zi) într-un mod exemplar, că altfel nu se poate, „dacă alții pot, eu de ce nu aș putea?”, și toate obstacolele acestea de care ne lovim când ne e lumea mai dragă (și mai roz) m-au făcut să înțeleg că timpul este cea mai importantă resursă pe care o avem. Și că, din păcate, a ajuns să fie tot mai limitat.

Mă plâng uneori că nu am suficient timp pentru a face tot ce mi-am propus, chiar dacă mă organizez destul de bine și reușesc să mă achit onorabil de o bună parte dintre planurile de pe to-do list. Totuși simt mai mereu că trebuie să fac și un sacrificiu, cât de mic ar fi el.

Dacă am ceva de rezolvat și trebuie să strecor și asta în program, trebuie să amân întâlnirea cu o prietenă. Dacă vreau să livrez la timp un proiect de care să fiu mulțumită, trebuie să îmi amân alergarea – de exemplu astăzi așa am făcut… dar recuperez mâine seară. Și tot așa. Întotdeauna se pierde ceva pe drum. Tocmai din acest motiv, marea provocare în 2020 este să învăț cum să câștig bătălia cu timpul. Să nu mă mai las distrasă atunci când am ceva de făcut (mai ales de telefon, telefonul este, pentru mine, o dependență), să fiu focusată și eficientă, astfel încât să profit mai des de momentele mele de relaxare. Prin urmare, am început cu serile… serile 9sau măcar o parte dintre ele 🙂 )pe care le folosesc acum în avantajul meu, făcând o serie de activități muuult mai utile și distractive decât… scrollatul pe telefon în gol, obositor, fără un scop precis.

  1. Antrenamentul de seară

Da, știu și eu că cel mai bine e să mergem la sală, pilates, yoga (sau ce mai vreți voi) la prima oră a zilei, numai că, pentru mine, o astfel de variantă nu e tot timpul posibilă din motive ce țin de job, de orar, de energia matinală. În fine, nu are rost să intru în detalii.

https://doer.ro/cum-sa-faci-sport-in-sezonul-rece/

Seara, în schimb, fie că merg la sală, fie că fac un scurt antrenament la saltea (sau nu, că, uneori, mă mai apucă și dansul), acasă, includ și sportul în program. Și am o singură regulă: telefonul este pus pe airplane mode. Am seriale descărcate în aplicații și playlisturi de muzică energizantă pe care le pot asculta și offline, așa că nu-mi mai rămâne de făcut decât să mă concentrez pe exerciții. Și, bineînțeles, să iau o pauză de la notificări, mailuri și… tot felul de gânduri care-mi trec prin minte zi de zi.

  1. Filmul bun de la ora 9

Un obicei tare prost, pe care l-am căpătat odată cu dependența de telefon și cu acest FOMO exasperant (Fear of Missing Out, acea teamă absolut bolnavă că voi rata ceva important dacă nu sunt conectată în fiecare secundă) era vizionarea fragmentată a unui film sau serial. Dacă mergeam la cinema, reușeam să-mi țin telefonul în geantă pentru două ore sau cât dura pelicula. Dacă vedeam un film acasă, îmi verificam telefonul foarte des, să nu cumva să ratez vreo notificare. Mi-am dat seama că nu e deloc ok, așa că am trasat o limită clară. Acum, dacă mă uit seara la un film, telefonul stă într-o altă cameră, la încărcat de cele mai multe ori (să nu mai stau și cu stresul bateriei a doua zi), astfel încât să nu-l iau în mână din 5 în 5 minute și să îmi distrag atenția de la firul narațiunii. Opresc și notificările de la aplicații și las doar melodia de apel, ca să pot fi pe fază dacă apare cine știe ce urgență și mă sună cineva. Și e incredibil cât de bine mă pot concentra acum la poveștile de pe micul ecran. 😉

https://doer.ro/11-filme-cu-potential-erotic-ridicat/

Cât despre ora 9, da, am dezvoltat această teorie proprie și personală că este ora excelentă pentru un film acasă. Nu sunt foarte adormită, deci pot ține pasul cu acțiunea, și nici nu îmi sabotez programul de odihnă, pentru că cele mai multe filme durează doar două ore, terminându-se la timp pentru a-mi pregăti rutina de culcare.

  1. Lectura cărții de pe noptieră

Îmi place enorm să citesc, dar, din păcate, nu am întotdeauna timp pentru a face asta pe cât de mult mi-aș dori. Dar chiar și câteva pagini pe seară (20, 50, 100, cât se poate) pot face adevărate minuni pentru psihicul nostru.

În primul rând, varianta ideală este ca seara, cu măcar jumătate de oră înainte de culcare, să nu ne mai uităm la ecrane (de telefon, de laptop, de tabletă etc), pentru că lumina lor albastră ne cauzează probleme cu ochii (întrebați orice medic, sindromul de oboseală vizuală la calculator este tot mai des întâlnit în rândul pacienților care ajung într-un cabinet de oftalmologic), probleme cu somnul și dureri de cap. Sigur că e aproape imposibil să ne ținem de un astfel de plan, eu una știu că nu sunt capabilă, dar am început să alternez programul și să dedic lecturii o parte din seara mea.

În plus, mi se pare că o carte realmente bună, care e și bine scrisă și are și o poveste interesantă, care te învață lucruri noi și care te agață de la primele pagini, char te ajută să te destinzi și să îți iei gândul de la tot soiul de griji.  Și, implicit, să dormi mai bine.

  1. Băile fierbinți și dese, cheia…

… ei, nu știu dacă sunt cheia marilor succese, dar cert e că puține lucruri mă relaxează mai mult ca o baie caldă, cu ceva spumă parfumată și un pahar de vin alături, planul perfect înainte de somn. Dacă îmi mai pun și un playlist Yiruma pe fundal sau ceva coloană sonoră semnată de Alexandre Desplat sau Hans Zimmer, dorm mai ceva ca un bebeluș în nopțile lui cele mai bune.

Eu zic să încercați cât de curând, aștept și feedbackul apoi.

  1. Organizarea ținutelor pe zile

Nu fac de multă vreme acest lucru, dar am ajuns la concluzia că economisesc dimineața o grămadă de timp și nervi dacă îmi iau jumătate de oră sau o oră într-una sau două seri din săptămână pentru a-mi planifica ținutele de zi cu zi.

See Also

La mine, operațiunea se desfășoară cam așa: dau drumul la muzică, verific rapid Accuweather, să îmi fac o idee despre temperaturile din următoarele două, trei zile, mă gândesc dacă am ceva evenimente la care trebuie să mă îmbrac într-un anumit fel sau nu, deschid dulapul, încep să compun ținutele (uneori, le și probez, ca să fiu pe deplin convinsă) și apoi, dacă nu este nevoie să le și calc (bine, eu nu prea calc, dar am descoperit puterea mini-steamerului și apelez la ea cam tot timpul, chiar dacă mai rămân mici cute, cu care am stabilit deja că pot conviețui în pace), le așez pe umerașe în șifonier, până le vine rândul.

Poate părea dificil până vă obișnuiți cu ideea, dar pe cuvânt că diminețile voastre vor fi mult mai plăcute și liniștite dacă mizați pe o astfel de rutină.

  1. Bricolatul și proiectele DIY

Sunt o persoană destul de dibace, așa că am descoperit că mă distrez pe cinste făcând diverse proiecte DIY prin casă.

De exemplu, m-am ales cu niște vaze foarte interesante reciclând niște sticle pe care fie le-am pictat la nimereală, fie le-am înfășurat în sfoară (e nevoie doar de un adeziv rezistent, de un ghem de sfoară și de niște mănuși, pentru că, dacă sunteți la fel de neîndemânatici ca mine, s-ar putea să vă lipiți degetele :D). Am creat niște veioze din vechile borcănele în care am avut lumânări parfumate, după ce am pus niște mici instalații de luminițe în ele. Și am făcut niște suporturi de podea (pentru ghivece și cărți) din lădițe de lemn. Sigur, internetul e plin de astfel de năstrușnicii, așa că n-ar strica să aruncați o privire pe niște tutoriale dacă aveți chef de bricolat la ceas de seară.

Sigur, cred că mai sunt o mie de idei practice, funny și chiar relaxante care vă pot ține departe de tentațiile telefonului în orele de dinainte de culcare, dar nu aveam cum să le înșir pe toate aici. Prin urmare, vă provoc și voi să veniți cu sugestiile voastre de seri petrecute… cu folos.

Foto: Annie Spratt / Unsplash

***

View Comments (2)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 Doer. Toate drepturile rezervate. Made by 360advertising.

Scroll To Top