TOYOTA AURIS Hybrid mi-a castigat increderea… cu fiecare kilometru.
Acesta este sloganul Toyota Auris Hybrid. Mi-a atras atentia de curand, vazand prin oras cateva asfel de masini de politie. Mai mult, am si revazut la televizor un serial celebru, in care protagonistul Larry conduce o Toyota Hybrid: am devenit curioasa sa aflu mai multe.
Stiti si voi ca “ceea ce gandesti are ecou in realitate”, la cateva zile dupa ce-am vazut serialul, am fost sunata de reprezentatii marcii Toyota care mi-au propus sa testez, un week-end prelungit, aceasta masina, cu tot cu Hybridul aferent … :). Si sa-mi castige increderea … cu fiecare kilometru.
Stiti déjà despre mine ca fac mult sport, ca am grija de modul in care ma hranesc, ca incerc sa imbunatatesc calitatea vietii mele, a familiei mele si a celor care imi sunt aproape, asa ca nici astazi nu ma voi abate de la regulile acestea.
Doar ca de aceasta data impartasesc cu voi doua premiere: am condus prima oara o masina hybrid si scriu pentru prima data despre o masina.
Sincer, ceea ce credeam eu despre Hybrid era oarecum deformat de catre miturile urbane de tipul: “bateriile ocupa foarte mult loc”, “oricum mergi mai mult pe benzina…” etc. In plus, principiul de functionare imi era oarecum strain.
Dar ce inseamna autoturism hybrid?
Am aflat ca este “colaborarea” dintre un motor conventional, cu ardere, si unul electric, ambele regasindu-se sub aceeasi “capota”. Scopul este de a circula partial prin propulsie electrica si partial cu benzina (in cazul autoturismului testat) si de a reduce astfel drastic emisiile de CO2.
La inceput de decembrie, chiar cand radiourile au inceput sa difuzele cele mai frumoase colinde (mie imi plac la nebunie!), am incercat noul model Toyota Auris Hybrid. Hmm, hybrid… un termen care acum cativa ani era mai mult abstract, acum a devenit o realitate usor de indeplinit.
Reducerea consumului, a nivelului emisiilor si generarea propriei energii prin reciclare reprezinta “a must” pentru aceia dintre noi care dorim sa respiram aer mai curat!
Ati putea crede ca un vehicul hybrid este ceva complicat de manevrat, ceva ce necesita o noua scoala de soferi. Ei bine, nu este asa. Ca orice roman (da, in aceasta privinta sunt tipica 🙂 ) m-am urcat in masina si-am vrut sa pornesc direct – fara a citi vreun manual al utilizatorului. Tot interiorul fiind insa proiectat intuitiv, mi-au fost necesare aproximativ 15 minute pentru a ma prinde cum porneste masina, cum imi aranjez scaunul si cum selectez posturile preferate la radio. Apoi am plecat si am condus micuta Auris cu o placere teribila. Este atat de simplu de manevrat si pare atat de usoara, incat parca pluteste.
Conduc de la 18 ani si am stiut chiar de la bun inceput ca am aptitudini. Acum, la cincisprezece ani dupa ce am devenit soferita cu acte in regula, constat ca masina este un obiect esential in viata mea. Circul mult pe parcursul intregii zile, in diverse zone ale orasului, asa ca masina imi este de-a dreptul indispensabila.
Si in cele patru zile in care am avut-o pe mana, chiar m-am folosit de ea din plin. Am circulat in traficul supraaglomerat al serii, in zilele lejere de weekend dar si in afara orasului, la drum intins. Concluzia: cele doua motoare se completeaza perfect. Cel electric, isi face datoria in oras, in situatiile in care este aproape imposibil sa depasesti 50 km/h. Cu alte cuvinte nu exista consum de combustibil. Cel conventional, este util atunci cand doresti sa cresti viteza de deplasare, in timp ce accelez sau in depasiri. Dar chiar si asa consumul este unul foarte mic.
Dar cel mai impresionant la un motor electric este lipsa totala a zgomotului. Practic pornesti masina, pleci de pe loc accelerand usor si progresiv si ea tot nu se aude! Aceasta silentiozitate totala a motorului este chiar remarcabila, deoarece mi-a dat asa o senzatie de calm cu care parca nu sunt obisnuita in Bucuresti. 🙂
Calatorii cu reducerea emisiilor de CO2
Citesc zilele acestea in presa ca “Acordul pentru clima de la Paris a fost adoptat”! Asta este o veste excelenta! Cresterea temperaturii medii globale la mai putin de 2 grade Celsius este ceea ce si-au propus toate tarile lumii. Iar noi putem da o mana de ajutor fiind mai constienti de alegerile pe care le facem.
O masina hybrid e raspunsul pentru orasele aglomerate, emisiile de CO2 fiind foarte reduse. Asfel, parteneriatul perfect dintre un motor electric si unul benzina se traduce printr-o cantitate de CO2 emisa per km incepand cu doar 73 g. Ca sa va dati seama de diferenta intre acest motor si motorul masinii voastre, exista un calcul relativ simplu: [consum in litri/100km] x 23,8 = [emisii CO2 in gram/km]
Mi-a placut ca are air-bag-uri peste tot la locurile din fata (inclusiv pentru genunchi), faruri cu LED si ca este usor de parcat cu senzori de parcare fata si spate, dar si cu camera pentru spate, care afiseaza pe displayul Touch de 7 inch central unde ai toate sistemele usor de controlat – parchez foarte bine in general, dar cu acest sistem, totul devine aproape o joaca de copii.
Si pentru ca am amintit de copii, ai mei s-au distrat copios surfand prin meniu si observand functionarea ansamblului hybrid, reprezentat pe ecran, mai ales partea de franare care actioneaza ca si generator de electricitate, incarcand acumulatorii in mers.
Bineinteles ca ma voi referi si la aspectul masinii. Este greu de spus ca Toyota Auris este o masina frumoasa, in acceptiunea unei femei. Dar este o masina extrem de prietenoasa. Aspectul exterior este dinamic si indraznet, iar farurile cu LED sunt o adevarata incantare pentru mine, pentru ca sporesc vizibilitatea in conditiile in care evit si nu-mi place sa conduc noaptea, exact din cauza strazilor mai putin luminate si a obstacolelor neprevazute si greu de reperat la timp.
Chiar si mersul la cumparaturi a fost de natura sa-mi castige increderea: mai ales datorita spatiului destul de generos al porbagajului si prezenta unor compartimente utile, mai ales in cazul pungilor care nu trebuie sa se rastoarne. 🙂
Sigur, viitorul apartine autoturismelor electrice si e bine sa fie asa pentru sanatatea noastra, a tuturor. Dar vreau sa incep de acum sa contribui la refacerea aerului pe care il respiram dintr-unul plin de poluanti si particule toxice in mai curat, pentru ca da, tine de fiecare dintre noi, tine de gesturi aparent mici, zilnice.
Concluzia? E una pozitiva, clar: am condus noaptea, am avut o lectie de fizica ad hoc cu baietii si-am strabatut orasul in lung si-n lat printre luminitele de Craciun in sunetul colinizilor. De-abia astept s-o conduc si noaptea, pe zapada, cred ca asta e testul suprem, nu? 🙂
***