#SheDoer: ”În orice schimbare există un grad de risc asumat”- Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm
Adevărul e că mulți se apucă de făcut lucruri cu entuziasm, dar puțini au energia să continue atunci când apar primele obstacole. Dar pentru asta a fost creat SLooPDoer. SLooP DOER este curaj lichid să te apuci de tot ce ai pe lista de to-do și imbold să to-do more decât ți-ai propus. E pick-me-up-ul ăla de care ai nevoie atunci când ești lipsit de energie și kick-ul care te ajută să duci lucrurile la bun sfârșit. E aliatul tău să faci mai mult, să fii mai mult și să schimbi mai mult – în viața ta, și în lume ta.
Ei bine, alianța dintre DOER și SLooP și-a propus printre altele să aducă în fața voastră oameni inspiraționale. Care și-au dus mai departe planul chiar și atunci când au dat de greu.
Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea Ivatherm, este un bun exemplu de #SheDoer, o femeie aparent fragilă, care și-a dus planul mai departe.
Când spun ”Rucsandra” imediat mă gândesc la finețe, la feminitate, la o eleganță înnăscută cum rar mai remarc în zilele noastre. Și îmi pari un gen de femeie care cumpănește ce spune și ce face. Tu pare că-ți dai timp să iei decizii chibzuite. Uite, eu sunt genul de femeie mai repezită să zicem. Dar chiar și așa mi se pare că viteza cu care se petrec lucrurile de jur împrejur este una prea rapidă. Și nu cred că e neapărat ceva bun. Tu cum te adaptezi acestei epoci a vitezei?
La fel ca tine, am momente când mă simt copleșită în fiecare zi de informații noi, de evenimente și de ritmul alert în care trebuie să iau decizii. Am multe direcții de interes și vreau să fiu la curent cu toate noutățile, cele din industria mea în primul rând, dar și conceptele noi de nutriție sau tratamentele anti-aging. Îmi stabilesc priorități, ca toată lumea, și m-am împăcat cu ideea că nu pot cuprinde chiar totul mereu.
Ca să ajungi să clădești businessul tău și conceptul la care ai visat, așa cum spuneam, de la vis la realitate este cale lungă, muncă multă. Cum ai reușit să-ți păstrezi visul (care de multe ori este un ideal, uneori greu de transpus în practică) dar să rămâi cu picioarele pe pământ pentru a-l transforma în realitate? Cumva, cum ai reușit să nu te sperie greutățile de pe parcurs.
Înainte de a crea brandul Ivatherm am avut mulți ani de experiență în industria farmaceutică și, deși am intrat într-o industrie nouă, cea cosmetică, multe lucruri le făcusem deja cu succes în alte companii – lansări de produse, coagularea echipelor, antrenarea forței de vânzări, colaborarea cu medicii dermatologi. Au fost însă și multe lucruri noi pe care le-am învățat pe parcurs.
În afară de asta am oameni în echipa mea care au avut curajul să plece de pe poziții de management din multinaționale mari și să vină alături de mine încă de la început. Știu că mă pot baza pe ei în orice moment, am clădit împreună pas cu pas acest brand care devine din ce în ce mai mare. Astăzi avem o prezență internațională în 17 țări. Cu cât creștem provocările sunt însă mai mari, avem nevoie de structuri noi și coordonarea lor devine mai complexă.
În România, brandul Ivatherm este clar de succes. Faci foarte bine ce faci. Dar ce crezi că faci mai bine decât alții?
Fetele tinere nu vor să folosească produsele pe care le folosesc mamele lor, mărcile clasice, tradiționale. Ele vor branduri noi, create pe alte valori, sustenabile, transparente. Astăzi femeile au în baie între 5 și 20 mărci de cosmetice, sar de la un brand la altul, iar retailerii se adaptează cu o ofertă cât mai variată. Piața este super competitivă, toate aceste mărci noi se bat pe aceleași rafturi și aceiași clienți. Dar, ca să dureze în timp, mărcile mici trebuie să aibă un plus de calitate. Clienții vor vrea să încerce mărcile noi pentru valorile lor, dar dacă calitatea nu e impecabilă, nu le vor cumpăra a doua oară și nu le vor recomanda mai departe.
Ivatherm a fost clădit pe baze solide cu cei mai buni specialiști din mai multe țări, cu o colaborare strânsă între medici și cercetători chimiști. Fiecare produs este formulat după luni de analize de piață, cercetare, încercări în laborator și studii clinice. Cheia succesului nostru sunt formulele foarte inovatoare, eficiente care tratează condiții ale pielii în deplină siguranță și transparență.
Există acea vorbă care spune ”nu riști, nu câștigi”. În ce situație s-a adeverit în cazul tău?
În orice schimbare pe care o faci există un grad de risc asumat, iar uneori faci greșeli sau e nevoie de mai multe încercări ori ajustări de direcție ca să ajungi unde ți-ai propus. Nu am simțit niciodată o teamă pentru ceva anume, iar cu cât trece timpul, totul curge mai ușor.
Există oameni sau moment în care apar în viețile noastre ca noi să evoluăm, să ne deschidă ochii și să ne arate că ceea ce visăm este posibil. Unde ți-ai căutat inspirația, ai avut mentori?
Am fost mereu fascinată de poveștile de succes ale unor femei care au construit branduri cosmetice mari: Aliza Jabes, Mathilde Thomas au creat branduri clasice deja. Mai recent Jamie Kery, Gwyenth Paltrow, Emilly Weiss au construit în doar câțiva ani branduri mari internaționale. Deși pare că totul a fost scris deja, fiecare creator de brand vine cu viziunea lui, cu povestea lui și creează ceva unic.
Învăț lucruri noi permanent, sunt un om curios. Îmi iau inspirația din literatură, de la mentori spirituali, prieteni, resursele sunt nenumărate.
Care a fost momentul în care ai fost tentată să abandonezi sau în care ți s-a părut că nu ai suficient curaj să mergi mai departe, și totuși ai reușit?
Nu m-am gândit nici un moment să renunț, chiar dacă primii ani au fost grei. Am avut de la început încredere în viziunea mea, în poziționarea brandului. Am știut mereu că totul e clădit pe o bază bună, produsele au fost prescrise de doctori încă de la început și asta ne-a dat încredere. Apoi am devenit din ce în ce mai buni. Piața e supercompetitivă, dar de ani de zile avem creșteri constante pe toate piețele. Acum Ivatherm e un model de business validat.
Spune-mi un ritual pe care îl ai cu ajutorul căruia te auto-motivezi atunci când ai nevoie de un imbold?
Cred că mai mult intuitiv caut conexiunea cu oamenii care mă încurajează și mă motivează mereu. O discuție cu un prieten apropiat îmi încarcă bateriile imediat pentru că vine dintr-o zonă de sinceritate maximă și empatie. În rest, am ritualurile mele de yoga, meditații și sport pe care le practic în fiecare zi. Nu îmi încep ziua fără una din ele.
Spune-mi, te rog, trei calități/aptitudini pe care te-ai bazat în activitatea ta!
Cred că m-au ajutat curiozitatea și dorința mea de a afla lucruri noi în fiecare zi și de a deveni mai bună în ceea ce fac. Am imprimat aceste lucruri și echipei mele. Fac totul din pasiune și acest lucru mă introduce într-un “flow” care reduce stresul. Îmi place să lucrez cu oameni care îmi sunt prieteni, cu care împărtășim aceleași valori și preocupări, râdem mult la noi la birou. Între timp iau viața așa cum vine și mă bucur de ea. Ivatherm nu îmi ocupă tot timpul și toate preocupările.
***