Connect
To Top

Care sunt cele mai importante elemente ale unui site bun?

Primul cuvânt care îți vine în minte când auzi acest subiect este conținutul, nu-i așa?
Ei bine da, conținutul este cel mai important element al unui site/blog bun, dar nu este cu siguranță singurul.
În primul rând, conținutul trebuie să fie original. Știu, în zilele noastre e greu să mai descoperi roata! Parcă totul s-a spus/făcut deja. Dacă abordezi tema dintr-un punct de vedere personal, și rezultatul va fi unul original.

Conținutul trebuie să inspire încredere și credibilitate
Câștigă încrederea cititorilor. Utilizează doar informații verificate, linkuri care funcționează și gramatică impecabilă.
Ilustrează-ți articolele cu poze proprii sau imagini despre care ești sigur că sunt gratuite (există o mulțime de site-uri) sau dacă împrumuți o poză de la cineva, nu uită să menționezi proveniența într-un link.

Design
Investește în designul blogului/siteului tău apelând la persoane de specialitate. Site-ul e cartea ta de vizită! E indicat să ai un logo catchy, și nu uita: prima impresie contează!  Nu de alta, dar dacă intri pe un site și nu-ți place ce vezi, e prea aglomerat sau nu poți naviga prea ușor, cu siguranță nu  îl vei revizia. Și uite așa ai pierdut un cititor, care poate chiar ar fi fost interesat de ceea ce aveai de spus.

Vizibilitate
Vrei să fii vizibil? Investește în promovare.

Folosește-te de toate instrumentele care îți pot aduce cititori/clienți în plus – facebook, instagram, twitter! Evident, nu exagera cu promovarea, 3-4 postări pe zi ar trebui să fie de ajuns, altfel sufoci oamenii și s-ar putea să plece.
Și nu te teme să distribui conţinutul de mai multe ori pe reţelele sociale. Follow-erii cresc de la o zi la altă așa că pentru mulți, materialul repostat e nou.

Funcționalitate
Site-ul tău trebuie să se încarce rapid!

Pagina de pornire ar trebui să poată ghida rapid cititorul/clientul spre informațiile pe care le caută. Potrivit Google Analytics, 40% dintre utilizatori părăsesc paginile care durează mai mult de trei secunde pentru a fi încărcate. În medie, un site se încarcă în aproximativ 2 secunde, dar mai puțin de o secundă este optimă pentru a vedea o creștere mare a traficului.

SEO
Dacă nu te pricepi prea bine, apelează la profesioniști pentru SEO, Search Engine Optimization sau, mai pe limba noastră, Optimizare pentru Motorul de Căutare. Aceasta are ca scop creșterea calității și cantității traficului atras pe site din motorul de căutare. Pe scurt, îți aduce mai mulți vizitatori pe site.

Informații despre tine
Știi întrebarea aia de care te lovești uneori când accesezi o pagină – Are you a robot? Ei bine, cititorul vrea să știe cine e în spatele unui site, vrea un contact uman, așa că prezintă-te!
Furnizează informații de bază despre tine și despre companie. Spune cine ești, ce experiență ai și ce te califică să dai sfaturi într-un domeniu sau altul. Adaptează-ți discursul în funcție de tema site-ului. Dacă e un blog de lifestyle adoptă un ton prietenos, dacă e o afacere serioasă, vorbește în termeni profi, etc. Detaliile despre modul în care poți fi contactat trebuie de asemenea să fie clare și la vedere.

Compatibilitate cu mobilul
Trăim într-o epocă în care telefonul mobil este un instrument indispensabil, prin urmare, este obligatoriu ca site-ul tău să aibă un design potrivit și pentru mobil. Dacă utilizatorul nu poate naviga cu ușurință și citi conținutul de pe site-ul tău de pe dispozitivul mobil vei avea doar de pierdut. Știai că peste 70% din trafic vine din surse mobile, nu-i așa?

Tu ce alte elemente crezi că sunt folositoare pentru a avea un site bun?

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Do learn