Connect
To Top

Ce înseamnă sustenabilitatea în business?

Remarc cu mare bucurie faptul că din ce în ce mai mulți oameni sunt preocupați de mediul înconjurător. Conceptul de sustenabilitate este din ce în ce mai des vehiculat în zilele noastre și ai zice că tinde să devină încet, dar sigur, începutul unui nou stil de viață.

Ce este, de fapt, sustenabilitatea?

Sustenabilitatea merge mână în mână cu durabilitatea și se întâmplă atunci când faci o acțiune fără a epuiza resursele planetei (care oricum sunt din ce în ce mai puține și nu se știe cât timp le vom mai avea) și fără a afecta mediul sau sănătatea oamenilor. Sustenabilitatea te impinge de fiecare dată să ieși din zona de confort și să găsești metode alternative pentru a produce lucrurile de care să se bucure consumatorii. E un proces de lungă durată, însă, din fericire, primele schimbări au început să apară.

Iar asta pentru că din ce în ce mai mulți oameni își doresc să facă alegeri etice atunci când își fac cumpărăturile, iar brandurile sunt conștiente de importanța mediului și depun eforturi pentru protejarea naturii.

Ce trebuie să facem pentru a proteja tot mai mult mediul înconjurător? Cum să păstrăm resursele pentru generațiile viitoare? Putem începe cu limitarea unor gesturi simple (să nu irosim apa, să stingem lumina, să reciclăm deșeuri etc), dar și să fim atenți la brandurile care oferă mai multă transparență în felul în care își gestionează resursele.

Marile branduri au început să pună accentul pe modul eficient de utilizare al apei, energie și reducerea cantității de deșeuri, precum și responsabilitatea plății taxelor, investiții mari în inovație și consolidarea relației cu angajații.

Eficiența utilizării resurselor nu e o modă, ci devine un imperativ în afaceri!

Ce fac absolut toate companiile care promovează sustenabilitatea? Respectă un set de reguli menite să protejeze planeta și oamenii.

  1. Reduc risipa. Merg pe ideea de reciclare și refolosire a materialelor deja existente pentru crearea unor produse noi. Mai totul poate fi reciclat și transformat: plasticul, textilele, hartia, electrocasnicele vechi – din toate acestea se pot obține produse noi fără a se irosi resursele deja pe cale de dispariție.
  2. Găsesc formule noi și sustenabile pentru produsele lor. Da, poate că e birocratic și rigid, dar e important să se facă cercetare, să se vadă ce poluează sau ce dăunează și să se propună metode alternative și sustenabile pentru produsele respective. Dacă ceva este rău, cu ce îl înlocuiești?
  3. Respectă oamenii și condițiile de lucru. Oamenii sunt cea mai importantă resursă pentru orice companie. Iar dacă nu îi respecți și nu le oferi condiții de lucru, nu doar că aceștia vor pleca și business-ul va avea de suferit, dar s-ar putea să treci prin niște sancțiuni serioase.

Da, sunt niște reguli de bun simț și poate că vei spune că sunt la îndemâna oricui. De ce nu sunt toate brandurile sustenabile? Eh, de-ar fi atât de ușor. Sustenabilitatea implică și niște costuri (pentru cercetare, studii de caz, pentru adaptarea unor tehnologii ce favorizează sustenabilitatea, promovare etc). Și nu toată lumea este dispusă să investească în așa ceva. De multe ori, metodele vechi și dăunătoare sunt mai simple și rentabile, așa că de ce să ne batem capul? Ei bine, ar trebui să ne batem capul pentru planeta noastră, pentru că de altă casă nu o să facem rost prea curând. E o investiție pentru binele nostru pe termen lung. Tocmai din acest motiv, mă bucur de fiecare dată când văd branduri care fac pasul către sustenabilitate.

Nespresso

Primul brand care mi-a venit în minte este Nespresso, pe care l-am vizitat de curând în noul sediuși care are o campanie serioasă despre colectarea capsulelor de cafea utilizate și reciclarea lor. 

Noua locație recent deschisă în Băneasa Shoping Mall arată fabulos! Este vorba de un concept boutique, inovator, în care întregul mobilier este creat din materiale obţinute durabil, create conform principiilor economiei circulare și principiilor de protejare a mediului înconjurător şi reciclare. Spre exemplu, blaturile meselor sunt realizate din zaţ de cafea prelucrat şi compactat – resturi de cafea măcinată de la fabrica Nespresso din Avanches, Elveţia. În plus, aproape toate elementele metalice sunt create din aluminiu reciclat din capsulele de cafea Nespresso, iar lemnul folosit la crearea mobilierului provine de la Alpi Wood, o companie care a ridicat standardele în industria prelucrării lemnului funcționând în deplină transparență în ceea ce privește obținerea materiei prime și contribuind cu programe extinse de reîmpădurire.

Chiar vă recomand să vizitați noul Boutique Nespresso, care nu doar că este foarte creativ, dar este și o mostră a ceea ce se poate face grație sustenabilității. Spațiul este împărțit în două zone – cea de aprofundare a universului Nespresso și cea de explorare a produselor. Mie mi-au plăcut foarte mult lămpile de deasupra mesei de degustare, care au forma celor folosite de fermieri pentru a sorta manual boabele de cafea verde. Ah, da, și podeaua făcută special să semene cu podeţele folosite pe plantațiile de cafea!

Tu ce alte exemple de branduri sustenabile mai cunoști?

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Do good