Connect
To Top

Grădinăritul: 4 beneficii pe care nu le bănuiai

Văd în jurul meu o mulțime de oameni stresați, așa că încerc de fiecare dată să găsesc și să le propun soluții, să le demonstrez că relaxarea nu este un mit și că lucrurile pot fi rezolvate și fără stres și încrâncenare. Și asta pentru că mai tot ce scriu aici am testat pe pielea mea. Inclusiv subiectul de față.

Am citit acum ceva vreme despre grădinărit. M-am mai informat puțin, am și pus în practică pe alocuri (în copilărie era activitatea mea favorită în curte la străbunica mea). Așa am ajuns la concluzia că grădinăritul e bun. E un pachet pentru minte, trup și suflet, vă zic! Mai ceva ca aromaterapia sau cărțile de colorat anti-stres sau mai spuneți voi alte metode de relaxare la modă în secolul XXI! Care sunt beneficiile sale? Haideți să le luăm pe rând.

Mai mult timp în natură.

Haide, recunoaște! Stai câteva ore bune în fața monitorului, la birou. Iar în weekend-uri nu prea mai ai chef să te ridici de pe canapea, așa că de plimbări nu poate fi vorba.

Dar uite că grădinăritul poate rezolva această problemă. Și nici măcar nu trebuie să stai la casă cu grădină, pentru că poți improviza un mic colț verde chiar la tine pe balcon.

Deschide ferestrele larg, cât să intre toată lumina și tot aerul proaspăt, adună câteva ghivece, un sac de pământ și niște semințe (de flori, de legume, de ce vrei tu) și pune-te pe treabă! Mental, te vei deconecta de absolut totul timp de câteva ore, iar asta va fi cea mai bună terapie!

O excelentă sursă de vitamina D.

Cu totii avem instantaneu o stare de bine dacă vedem ca vremea e frumoasa si soarele isi face treaba.

În 2008, un studiu norvegian a arătat faptul ca oamenii care au un nivel scăzut de vitamina D, considerată vitamina soarelui, prezintă mai multe simptome ale depresiei. Grădinăritul te obligă să stai ceva timp la aer, la soare, astfel că doza de vitamina D va fi asigurată!

Dacă stai la casă și ieși la “distracție” în curte, nu uita să folosești și o cremă cu factor de protecție solară! Ne trebuie soare, ne trebuie vitamina D, dar protectia e pe primul plan! 🙂

Grădinăritul este și un… antrenament fizic.

Nu ajungi prea des la sală? Ei bine, are și grădinăritul avantajele sale din punctul ăsta de vedere! Doar nu credeai că tot săpatul, plantatul, udatul, aplecatul… nu se pun la socoteală! Ba da, se pun, și stai să vezi febra musculară pe care o vei avea după câteva ore de… grădinărit intens!

Mâncarea ta va avea un gust mai bun.

Satisfacția de a mânca bunătăți cultivate chiar de către tine (în caz că alegi să ai o grădină de legume, fructe și verdețuri) va fi uriașă.

Ne plângem că roșiile din comerț nu au gust, că anumite alimente sunt scumpe, dar uite, soluția e chiar la mâna noastră! Iar partea bună e că multe plante se pot cultiva super ușor: busuiocul, de exemplu! Plantează semințele în câteva ghivece, așteaptă până prind rădăcină, udă regulat pământul și păstrează planta la lumină: în câțiva pași simpli, vei avea busuioc proaspăt tot anul!

Deja mi s-a făcut un chef teribil de grădinărit și știu că la un moment dat, în viața asta, voi avea o casă pe pământ, cu grădină, în care voi lucra chiar eu cu multă pasiune. #staytuned

Foto: Pixabay

***

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Mind