Connect
To Top

Hypebeast, cel mai hot trend printre adolescenți

În încercarea mea de a rămâne în pas cu tendințele generației Z sau ce litere ale alfabetului se mai folosesc în ziua de astăzi pentru puști, fac niște „eforturi” constante pentru a mă adapta. Altfel spus, îmi ascult cu mare atenție băieții în fiecare zi, adolescenți amândoi, și mă minunez aproape de fiecare dată de toate năstrușniciile pe care le aud. Ei funcționează ca o enciclopedie în sine, dar trebuie să recunosc că, uneori, se întâmplă să fac și research suplimentar ca să fiu complet actualizată. De genul: #hypebeast means… 

… inițial am crezut că este un brand… wrong! Apoi l-am auzit pe Marc caracterizându-se în glumă drept un hypebeast și, după un scurt moment de panică, că nu prea vedeam unde e bestia, am și aflat ce e.

Pe scurt, hypebeast e un puști care colecționează și adună haine, pantofi (în special sport) și accesorii numai de la branduri mari, cu renume, ținând pasul cu tot ce e cool și la modă. Și nici măcar nu e o treabă care ține de stilul personal, ci mai degrabă de integrarea în grup, de impresionarea grupului. Un lifestyle hypebeast implică outfituri de la Supreme, Off White, Kaws, Stone Island, Marcelo Burlon, Yeezy și altele din această categorie și o atitudine de „banii nu sunt o problemă”, mai ales că banii nu sunt ai lor, ci ai părinților.

Nebunia asta a ajuns un fenomen în sine, există conturi de Instagram unde sunt revândute aceste haine de hypebeasts la prețuri exagerate, conturi care identifică piesele vestimentare fake și inclusiv conturi care promovează concursul de genul: „am lăsat un pachet cu haine hypebeast în locul X acum Y minute”, iar în maximum 20 de minute se adună acolo zeci de copii care îl caută – știu asta din proprie experiență, evident.

O altă fază care m-a lăsat cu gura căscată a fost când Marc s-a trezit într-o dimineață la prima oră (adică la 05:45 a ieșit pe ușă) ca să meargă la un magazin care comercializează încălțăminte din anumite branduri, să ia un bon de ordine ( a luat chiar nr.1!!!) și să aștepte apoi să fie norocos la tragerea la sorți și să se numere printre ”norocoșii” care… ce credeți?? :))) Care au această incredibilă ocazie de a cumpăra maxim două perechi de pantofi. Da, ai înțeles bine. Te trezești cu noaptea în cap, stai la coadă, tragi număr de ordine și dacă ai noroc ți se oferă șansa să spargi mulți bani la ei în magazin. 🙂 

Puștii hypebeasts nu sunt doar copii ai căror părinți au posibilități materiale. Cu toții din această generație încearcă să fie cumva hypebeasts și recurg la tot felul de trucuri ca să-și înșușească acest stil de viață. Să facă parte din GANG, pentru că gașca de amici deja e demodată în limbajul lor.

Cum recunoști un hypebeast?

  • Poartă doar haine de la branduri care au făcut valuri pe internet
  • Pune mare preț pe încălțămintea pe care o poartă (dar e ok ca toți din gașcă să fie încălțați identic)
  • Este fashionable până-n măduva oaselor (păr, haine, atitudine, gadgeturi etc)
  • Face multe poze, de regulă în locuri artsy, ascunse, ascunse de ochii majorității
  • Pune preș pe like-urile de pe Instagram și e îngrijorat când numărul acestora începe să scadă.

Cum gestionezi situația dacă ai un copil care se vrea a fi hypebeast?

Marc al meu nu mai vrea deloc să poarte haine non-branded. Asta ca să nu mai zic de faptul că amândoi vor să aibă cele mai noi gadgeturi, tot ce e mai nou și scump pe lume. Cedez? Nu. Sau rareori. Mă îngrijorez? Nici asta. Sinceră să fiu, fiecare generație a avut „curentele” ei. Care au venit repede și s-au stins la fel de repede. Copiii din ziua de azi au mai mult acces la tehnologie, la informație, la resurse de tot felul decât am avut noi, toate generațiile la un loc. Așadar, ce fac ca să combat efectele de hypebeast?

În primul rând, încerc să țin pasul cu fenomenul. Să văd ce înseamnă, ce implică, de unde fascinația pentru el. Dacă nu încerci să intri în ritmul puștilor din ziua de azi, să fii la curent cu ce se întâmplă în lumea lor și să îi înțelegi, creezi o distanță prea mare între tine și ei. Iar această îndepărtare între tine și copilul tău nu e deloc benefică pe termen lung.

Apoi, stau de vorbă cu ei despre motivele din spatele unor atitudini. Practic, încerc să înțeleg demersul, nevoile, motivațiile pe care le au ei pentru un anumit comportament. Iar apoi începem să disecăm împreună fiecare aspect al problemei, să le explic ce e bine și ce e rău, ce efecte pot apărea în timp. Și nu, o simplă discuție nu o să le schimbe lor peste noapte părerea, nu mă amăgesc singură. Dar cred că dialogul constant și prezentarea unor argumente solide în mod susținut pot fi cheia succesului.

Nu am o abordare de genul: „PENTRU CĂ AȘA AM SPUS EU”. Nu le interzic lucruri (decât dacă mi se par cu adevărat grave), nu pedepsesc (din nou, decât dacă sunt lucruri grave la mijloc), nu condamn o mentalitate diferită de a mea. Am încredere în ei și am încrederea că această comunicare dintre noi îi va ajuta să realizeze singuri niște treburi.

Le explic foarte clar cum se câștigă banii și care sunt eforturile pe care un om trebuie să le depună pentru fiecare sumă, oricât de mare sau mică ar fi ea. Și le dau mici sarcini casnice pentru a-și câștiga banii de buzunar. Sau este necesar să facă eforturi la școală ca să ia bursă.

Încerc să le explic diferențele dintre turmă și individ. Să îi ajut să înțeleagă cât de mișto e personalitatea proprie, un individualism care te ajută să te remarci mai mult decât niște haine sau niște trenduri ce nu fac altceva decât să te transforme în just another brick in the wall. Un individ printre alți indivizi la fel.

Funcționează toate aceste trucuri? Uneori da, alteori nu. Până la urmă, e un proces constant. Și nu ne grăbim deloc. Curentul acesta hypebeast va trece. Peste o lună. Un an. Mai devreme sau mai târziu… va expira. Și va apărea altul. E perfect în regulă. Important este ca, la final, să rămână lecțiile importante. Atitudinea care contează.

***

Foto: racked.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Do learn