Connect
To Top

Laptele vegetal – 5 alternative la laptele de vacă pe care trebuie să le încerci

Laptele de vacă este, într-adevăr, un aliment sănătos pe care mulți dintre noi îl consumă aproape în fiecare zi. Cu toate acestea, peste 65% din oameni își pierd capacitatea de a digera lactoza, adică zahărul care se găseşte în lapte, aşa cum precizează National Library of Medicine. Acest lucru se întâmplă deoarece, pe măsură ce înaintăm în vârstă, scade nivelul de lactază din organism şi apare intoleranţa la lactoză.

Însă, dacă nu te afli printre cei 65% din persoanele care au intoleranţă la lactoză, alternativele vegetale la laptele de vacă sunt o alegere potrivită dacă urmezi o dietă vegană. Sau poate pur şi simplu vrei să îţi diversifici meniul de zi cu zi cu arome noi.

Uite care sunt cele mai interesante alternative pe care ţi le propun:

Laptele de soia

Această alternativă s-ar putea să nu te surprindă prea mult, întrucât se găseşte pe piaţă de câţiva ani, însă ştiai câte beneficii are pentru sănătatea ta?

Din punct de vedere nutriţional, laptele de soia conţine aproape la fel de multe proteine precum lapte de vacă, însă este mai sănătos deoarece conţine mai puţine grăsimi şi nu are colesterol. O cană de lapte de vacă are 150 grame de calorii, în timp ce o cană de lapte de soia conţine doar 80 grame de calorii.

Laptele de soia este bogat în acizi graşi, vitamine, fibre, proteine şi minerale. Aceşti nutrienţi ne asigură energie şi ne ajută să funcţionăm la nivel optim. În ceea ce privește gustul, laptele de soia este ușor cremos și îl poți pune și în cafea sau combina cu cereale la micul dejun.

Laptele de migdale

Este nu numai o băutură sănătoasă, ci şi una extrem de delicioasă. Dacă nu ai încercat până acum, trebuie să ştii că laptele de migdale este uşor de preparat chiar și acasă, în cazul în care nu îl cumperi din magazin. Trebuie să lași migdalele la înmuiat peste noapte, iar a doua zi să scurgi apa și să le clătești sub un jet de apă. Dacă ai răbdare, le poți decoji, însă, le poți pune în blender chiar și cu coajă, împreună cu o esență de vanilie miere sau sirop de agave. Strecoară la final folosind un tifon și ai obținut lapte de migdale.

Ține cont că laptele de migdale este una dintre alternativele de lapte vegetal cu cele mai puţine calorii, doar 40 de grame la o cană cu lapte, dar și cu aproape jumătate din cantitea de grăsimi regăsită într-o cană cu lapte de vacă. Mai mult, laptele de migdale este o sursă grozavă de vitamina E și antioxidanți. Totuși, acesta conține cantități mai mici de proteine și fibre.

Laptele de migdale are o textură uşoară şi o aromă uşor dulce, cu gust de nucă. Poţi să îl adaugi într-o ceaşcă de cafea sau ceai, în diferite combinaţii de smoothie sau chiar ca substitut pentru laptele de vacă în deserturi sau produse de patiserie.

Laptele de cocos

Spre deosebire de apa de cocos, care este extrasă din pulpă, laptele de cocos este obţinut prin răzuirea pulpei şi înmuierea ei în apă fierbinte, din care apoi este extras lichidul cunoscut drept lapte de cocos.

Laptele de cocos conţine o treime din numărul de calorii al laptelui de vacă, jumătate din grăsimi şi mult mai puţine proteine şi carbohidraţi. De exemplu, o cană de lapte de cocos conţine 50 de grame de calorii şi doar două grame de carbohidraţi.

Deşi nu este la fel de nutrivit precum celelalte alternative vegetale deoarece conține destul de puține proteine, laptele de cocos este o alegere ideală pentru cei care vor să reducă consumul de carbohidraţi.

Laptele de caju

Laptele de caju este o alternativă cremoasă, răcoritoare şi vegană, numai bună de încercat. Această băutură este o sursă bogată de fibre, antioxidanţi şi magneziu, iar o singură cană de lapte de caju conţine în jur de 50 de grame de calorii, un gram de proteine şi aproximativ 2 grame de carbohidraţi.

De asemenea, la fel ca în cazul laptelui de cocos, nici laptele de caju nu conține multe proteine, însă, este o alegere mult mai sănătoasă în cazul persoanelor care vor să reducă numărul de calorii consumate zilnic.

Poţi adăuga laptele de caju în cafea, în budinca preparată acasă sau chiar şi în smoothie-uri, pentru o consistenţă mai cremoasă.

Laptele de macadamia

Laptele de macadamia este cremos, fin şi are un gust grozav dacă îl adaugi în cafea sau într-un smoothie. Poate fi consumat fără probleme de persoanele diabetice deoarece conține puțini carbohidrați. De asemenea, laptele de macadamia este o sursă bogată de grăsimi monosaturate, considerate grăsimi bune.

O cană de lapte de macadamia conţine în jur de 55 grame de calorii, între 1-5 grame de proteine, 5 grame de grăsimi şi un gram de carbohidraţi. Cu alte cuvinte, acesta conţine o treime din numărul de calorii şi aproape o jumătate din grăsimile pentru aceeaşi cantitate de lapte de vacă.

Ce-ar mai fi de spus e că, orice alternativă ai alege, aceste variante vegetale ale laptelui sunt hrănitoare şi mult mai uşor de digerat spre deosebire de tradiţionalul lapte de vacă. Dacă ai intoleranţă la lactoză, urmezi o dietă vegană, ţii post sau pur şi simplu vrei să încerci ceva nou, laptele vegetal poate fi inclus cu succes în regimul tău alimentar zilnic.

Sursă foto: Unsplash

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Food